Newsy

W przyszłym roku rusza budowa olbrzymiego parku rozrywki niedaleko Warszawy. Ma kosztować 100 mln euro

2014-06-09  |  06:40
Mówi:Joanna Kotłowska
Funkcja:dyrektor relacji inwestorskich
Firma:Global City Holdings
  • MP4
  • W lutym 2015 roku ma ruszyć budowa dużego aquaparku pod Mszczonowem. Inwestycja w olbrzymi park rozrywki niedaleko Warszawy pochłonie ok. 100 mln euro. To obecnie priorytetowy projekt Global City Holdings (dawniej Cinema City International) w Polsce. Pierwsi goście spodziewani są w październiku 2016 roku.

    Spółka GCH pierwszy etap projektu zrealizuje wspólnie z niemiecką firmą Wund, operatorem i właścicielem dużych aquaparków. 

    Rozpoczęły się już prace projektowe, zamierzamy je zakończyć w listopadzie br., a budowa ruszy w lutym 2015 r. W październiku 2016 r. chcemy przyjąć pierwszych gości – zapewnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Joanna Kotłowska, dyrektor relacji inwestorskich Global City Holdings.

    W międzyczasie spółka będzie przygotowywać kolejne etapy realizacji przedsięwzięcia.

    Efektem pierwszego etapu prac będzie aquapark z składający się z trzech dużych części.

    Pierwszą z nich stanowić będzie basen, wyspa tropikalna z odsuwanym dachem. Projektem referencyjnym dla tego aquaparku jest obiekt w miejscowości Erding w Niemczech, największy tego typu basen w Europie – informuje Kotłowska. – Drugą część stanowić będzie strefa zdrowia, spa z różnymi funkcjami, a trzecią część – Centrum Galaxy z systemem zjeżdżalni dla osób, które poszukują bardzo intensywnych wrażeń, ale oczywiście także ze strefą dla dzieci – dodaje przedstawicielka Global City Holdings.

    Spółka szacuje, że w pierwszym roku działalności aquapark odwiedzi nawet milion osób. Obiekt będzie otwarty przez cały rok.

    Cała inwestycja będzie kosztowała ok. 100 mln euro. Park of Poland powstanie na około 20-hektarowym terenie w pobliżu Mszczonowa.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.