Newsy

Zmieniają się potrzeby gości hotelowych. Liczy się nie tylko cena, lecz także indywidualne podejście obsługi, organizacja czasu wolnego oraz wystrój wnętrz

2018-06-29  |  06:23

Cena przestaje odgrywać decydującą rolę przy wyborze hotelu. Równie dużą wagę Polacy przywiązują do jakości obsługi, zindywidualizowanego podejścia do klienta, pomocy w poruszaniu się po mieście oraz organizacji czasu wolnego. Coraz więcej osób podróżuje z dziećmi, dlatego pokoje w komfortowych hotelach wyposażone są w przewijaki i łóżeczka dziecięce. Goście zwracają również uwagę na ciekawy wystrój wnętrz, łączący nowoczesny design z kameralnym i przytulnym klimatem.

Polacy coraz chętniej podróżują – z danych GUS wynika, że w ubiegłym roku na taką formę spędzenia czasu wolnego od pracy zdecydowała się ponad połowa z nich. Coraz bardziej doceniają też uroki własnego kraju i zamiast zagranicznych wyjazdów wybierają podróże po Polsce. Jak pokazuje badanie „Plany wakacyjne Polaków”, zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance, tegoroczny urlop w kraju spędzi aż 60 proc. z nas. Rosnącą popularnością cieszą się także weekendowe wypady, których celem jest poznawanie nie tylko stolic europejskich, lecz także zwiedzanie nieznanych dotąd miast w Polsce.

– Ludzie powoli odkrywają, że jest mnóstwo wspaniałych miejsc, które warto odwiedzić. Jednocześnie możemy się tym dzielić z naszymi przyjaciółmi z zagranicy, którzy już w tej chwili znają nie tylko Kraków i Warszawę, lecz odkrywają Rzeszów, Toruń czy Poznań – mówi agencji informacyjnej Newseria Małgorzata Kalinowska-Klimek, dyrektor hotelu Novotel Poznań Centrum. 

Polacy wydają ponadto na podróże coraz większe kwoty, a także przywiązują wagę do jakości miejsca noclegowego. Znacznie chętniej decydują się na pobyt w hotelach, które przestały się kojarzyć z usługą luksusową, a więc kosztowną. Ma to związek nie tylko z rosnącą zamożnością Polaków, lecz także z wyraźnym spadkiem cen doby hotelowej – mimo wysokiego popytu wiele hoteli decyduje się przyciągać turystów za pomocą promocji cenowych.

 Wielokrotnie możemy znaleźć hotele w tak niskich cenach, jakich wcześniej nawet sobie nie wyobrażaliśmy. 10–15 lat temu cena pokoju hotelowego w odniesieniu do miesięcznego wynagrodzenia była dość wysoka. Dzisiaj jest to kwota, na którą większość z nas stać – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.

Cena to wciąż czynnik w największym stopniu determinujący wybór hotelu. Polacy coraz większe znaczenie przywiązują także do jakości obsługi – zwłaszcza indywidualnego podejścia do każdego klienta, ciekawego wystroju wnętrz, oferty wykraczająca poza usługi związane stricte z nocnym wypoczynkiem. Standardowym oczekiwaniem ze strony klientów jest dostęp do bezpłatnego internetu w pokojach hotelowych.

 Goście potrzebują dużo więcej indywidualizmu. Lubią spersonalizowane przygotowanie i przywitanie, lubią, kiedy ktoś się nimi zaopiekuje i pokaże obiekt, przedstawi, co można w mieście robić – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.

Na polskim rynku hotelarskim istnieje obecnie ponad 2,7 tys. skategoryzowanych obiektów hotelowych, łącznie oferujących ponad 135 tys. pokoi. Zapotrzebowanie na nowe obiekty tego typu wciąż jest jednak bardzo wysokie. Z danych firmy Walter Hertz wynika, że znane sieci hotelowe otwierają nowe obiekty zarówno w dużych miastach i popularnych kurortach, jak i w mniejszych miejscowościach, np. Kaliszu czy Oświęcimiu. Nowo powstające hotele stawiają przede wszystkim na rozbudowane strefy F&B, które mają zapewnić gościom dodatkowe atrakcje oprócz pokoju na nocleg, dbając o jego czas wolny.

– Kolejny element to przestrzenie wspólne i organizacja spotkań wieczornych. Jeszcze parę lat temu każdy stolik był osobno, goście siedzieli oddzielnie, dzisiaj tworzymy przestrzenie wspólne, bo ludzie z jednej strony chcą być indywidualnie traktowani, ale z drugiej strony chcą czuć wspólnotę – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.

Aby dostosować się do nowych potrzeb i oczekiwań klientów, hotel Novotel Poznań Centrum przeszedł szeroko zakrojoną modernizację. Trwała ona od listopada 2016 roku do maja 2018 roku, przy czym hotel przez cały ten czas normalnie działał. Celem było odświeżenie istniejącego już obiektu przy wykorzystaniu elementów zastanych. Wnętrza zostały odnowione w klimacie eko – w kolorystyce dominują odcienie zieleni z elementami drewna. Jasne wnętrza o spokojnych barwach i naturalnym wykończeniu sprzyjają wyciszeniu, odpoczynkowi i pracy.

 Modernizacja obejmowała wszystkie obszary, włącznie z rozbudowaną strefą gastronomiczną. Mamy nową, unikatową kawiarnię Wise Cafe, gdzie sami wypalamy kawę. Kolejną przestrzenią, która powstała w tym czasie, jest całkowicie nowe centrum konferencyjne. Mamy 1200 mkw. powierzchni. Możemy jednocześnie pomieścić około 1,1 tys. gości hotelowych i konferencyjnych – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.

W zakresie designu postawiono na mocne graficzne formy, otwarte sufity przełamane drewnianymi elementami, ciepłym światłem i nieoczywistą kolorystyką. Elementem wyróżniającym ten obiekt hotelowy jest zlokalizowany przy recepcji spektakularny mural Tytusa Brzozowskiego, przedstawiający poznańskie ulice i oddający ich atmosferę. Hotel został ponadto dostosowany do potrzeb osób podróżujących z dziećmi – pokoje zostały wyposażone m.in. w przewijaki, łóżeczka dla dzieci oraz krzesełka. Stworzono także dla najmłodszych klientów kącik zabaw.

 Mamy promocję Family&Novotel. Dzieci do 16. roku życia nocują w pokoju rodziców za darmo, śniadanie również mają gratis, jeśli jednak rodzice chcieliby trochę więcej komfortu, wówczas drugi pokój dostają z 50-proc. rabatem – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu

Instytut Europy Środkowej podaje, że w ciągu niespełna trzech lat areał zasiewów w Ukrainie zmniejszył się o ponad 21 proc., z 28,6 mln ha w 2021 roku do 22,5 mln ha w 2024 roku. Jednocześnie sektor rolny stał się kluczowym źródłem dochodów budżetu państwa. Chociaż wartość eksportu spadła, to jego udział w dochodach ze sprzedaży zagranicznej wzrósł z 41 do 61 proc. – Rozwój rolnictwa jest kluczowy dla przetrwania Ukrainy – podkreśla dr n. ekon. Oksana Kiforenko z IERiGŻ-PIB.

Transport

Czas na nowe podejście do lotnisk regionalnych. Również do ich finansowania

Czas pandemii COVID-19 był okresem próby dla lotnisk regionalnych, ale też pokazał konieczność unowocześnienia podejścia biznesowego w strukturze właścicielskiej i modelu zarządzania – wskazuje ubiegłoroczna rządowa strategia rozwoju lotnictwa. Jak podkreśla Karol Halicki z Podlaskiej Izby Lotniczej, to może być dobry moment na rozpoczęcie debaty o częściowej prywatyzacji tych lotnisk. Analiza nowych modeli powinna uwzględniać nie tylko kwestie ekonomiczne, ale również wpływ lotnisk na rozwój regionów czy bezpieczeństwo kraju.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.