Mówi: | Artur Olech |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Generali S.A. |
Generali inwestuje w nowe technologie i zmienia sposób zawierania polis
Do końca kwietnia Generali ma udostępnić aplikację mobilną, która pozwoli klientom na uzyskanie świadczenia w ciągu 48 godzin od wypadku. Zmieni się także sposób zawierania umów. Zmiany w jakości serwisu i produktach mają pomóc ubezpieczycielowi w podwojeniu do 2017 roku swoich udziałów w rynku, co zakłada najnowsza strategia firmy.
– Patrzymy na nasz produkt nie jak na kartkę papieru, która jest polisą, tylko jak na serwis. Serwisem jest to, w jaki sposób umowę zawieramy, a następnie sposób, w jaki sposób ją obsługujemy i wypłacamy szkody – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Olech, prezes Generali.
Dlatego też firma wprowadza m.in. nowy sposób zawierania umów, który ma być szybszy i bardziej przejrzysty. Usprawnienia dotyczą zarówno polis kupowanych u agentów, multiagentów, jak i zdalnie.
Kolejna zmiana dotyczy nowego serwisu informacyjno-transakcyjnego, nazwanego po prostu Kontem Klienta, które zostało wprowadzone w styczniu tego roku. Aktualnie obejmuje ono ubezpieczenia na życie, jednak z czasem powinno rozszerzyć się także inne usługi i produkty. Ma ono umożliwić śledzenie na bieżąco wszystkich czynności związanych z zakupionymi produktami. Ponadto w najbliższych dni ma zostać wdrożona nowa aplikacja mobilna.
– Dzięki niej robiąc kilka zdjęć w miejscu wypadku, przy najprostszych szkodach, będziemy mogli dostać świadczenie w ciągu 48 godzin – wyjaśnia prezes Generali. – Aktualnie jest to już możliwe testowo, a do końca miesiąca powinniśmy oferować takie rozwiązanie jako powszechne w głównych produktach, czyli w ubezpieczeniu komunikacyjnym.
Walki cenowej nie będzie
Polska jest jednym z trzech najważniejszych dla Generali rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma oferująca ubezpieczenia komunikacyjne, na życie i majątkowe, a także fundusze emerytalne. Obecnie ma 4-procentowy udział w polskim rynku. Jej klientami są dwa miliony osób, a łączna wysokość składek wynosi kilka miliardów złotych. Jak podkreśla prezes firmy, to dobry wynik, jednak znacznie poniżej oczekiwań zarządu firmy.
– Ogłosiliśmy publicznie naszą nową strategię, która zakłada m.in. podwojenie udziałów w rynku do 2017 roku – mówi Artur Olech, prezes zarządu Generali. – Ma to się wiązać ze zwielokrotnionym wzrostem wartości, który jest dobrze rozłożony między akcjonariuszy, pośredników, którzy dystrybuują nasze produkty i przede wszystkim klientów.
Wyjaśnia, że elementem strategii nie jest znaczące obniżanie cen. Jego zdaniem wojny cenowe między ubezpieczycielami nie są wskazane.
– Zdobywanie rynku ceną źle się kończy – mówi prezes Generali. – Wszystkie wojny cenowe, które miały miejsce na rynku ubezpieczeń, doprowadziły do bardzo kłopotliwej sytuacji. W uproszczeniu można powiedzieć, że branża nie zarabiała przez kilkanaście lat na swoim kluczowym produkcie, czyli OC komunikacyjnym. Taka sytuacja jest na dłuższą metę niemożliwa do utrzymania. Musimy dbać o cenę, ale walczyć o klienta trzeba przede wszystkim w inny sposób.
Generali S.A. jest szóstym pod względem wielkości towarzystwo ubezpieczeniowym na świecie i trzecim w Europie. Działa także w branży nieruchomości i inwestycji.
Czytaj także
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-22: Artur Barciś: Od sztucznej inteligencji dowiedziałem się, że zmarłem na scenie. Dla niej jestem kompletnie nikim
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
- 2024-12-05: Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-07-22: Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-18: Chińskie regulacje ograniczyły czas dzieci przed ekranami i nad pracami domowymi. W pozycji siedzącej spędzają one dziennie 46 minut krócej
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.