Newsy

W lipcu przetarg na częstotliwości 1800 MHz. Wybór zwycięzcy do listopada

2012-03-30  |  06:55
Mówi:Magdalena Gaj
Funkcja:Prezes
Firma:Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • MP4

    Urząd Komunikacji Elektronicznej chce w maju przekazać do konsultacji projekt dokumentacji przetargowej. Prace nad wyborem zwycięzcy potrwają zapewne do listopada. Szefowa UKE podkreśla, że cena nie będzie kluczowym kryterium, a konkurencyjność i zobowiązania operatów co do planowanego zasięgu.

    Obecnie ponad 60 proc. częstotliwości na paśmie 1800 MHz posiadają spółki Zygmunta Solorza-Żaka, czyli Polkomtel, Mobyland i Centernet. Pozostała część należy do Networks, spółki zależnej PTK Centertel i PTC. W tegorocznym przetargu do wzięcia będzie ponad 30 proc. częstotliwości.

     - Pod koniec maja chcielibyśmy przekazać do konsultacji projekt dokumentacji przetargowej. Myślę, że po tych miesięcznych konsultacjach w połowie lipca będziemy mogli ogłosić przetarg, zebrać oferty przez lato, badać te oferty wspólnie z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod kątem konkurencyjności. Myślę, że zwycięzcę będziemy mogli poznać już w listopadzie - prognozuje Magdalena Gaj. 

    Przy wyborze zwycięzcy brane będzie pod uwagę kryterium proponowanej ceny, ale również konkurencyjności.

     - Bardzo istotne w tym przetargu będzie dla mnie kryterium pokrycia kraju zasięgiem i nowymi usługami, a więc inwestycje i wiarygodność tych inwestycji. Nie zobowiązanie, które mogłoby być później prosto zmienione przez prezesa UKE w decyzji rezerwacyjnej, ale zapewnienie przez gwarancje bankowe, operatora, który będzie startował w tych przetargach, że te inwestycje na pewno w określonym przez niego terminie zostaną wykonane - podkreśla prezes UKE.

    Prezes UKE liczy się z protestami po ogłoszeniu wyników przetargu.

     - Myślę, że zawsze podmiot, który będzie niezadowolony z wyników postępowania będzie skarżył. Natomiast to jest jego prawo, a my ze swojej strony będziemy robili wszystko, aby przetarg i całe postępowanie było w pełni transparentne - zapewnia Magdalena Gaj.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

    Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

    Polityka

    Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

    W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

    Konsument

    Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

    Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.