Newsy

W lipcu przetarg na częstotliwości 1800 MHz. Wybór zwycięzcy do listopada

2012-03-30  |  06:55
Mówi:Magdalena Gaj
Funkcja:Prezes
Firma:Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • MP4

    Urząd Komunikacji Elektronicznej chce w maju przekazać do konsultacji projekt dokumentacji przetargowej. Prace nad wyborem zwycięzcy potrwają zapewne do listopada. Szefowa UKE podkreśla, że cena nie będzie kluczowym kryterium, a konkurencyjność i zobowiązania operatów co do planowanego zasięgu.

    Obecnie ponad 60 proc. częstotliwości na paśmie 1800 MHz posiadają spółki Zygmunta Solorza-Żaka, czyli Polkomtel, Mobyland i Centernet. Pozostała część należy do Networks, spółki zależnej PTK Centertel i PTC. W tegorocznym przetargu do wzięcia będzie ponad 30 proc. częstotliwości.

     - Pod koniec maja chcielibyśmy przekazać do konsultacji projekt dokumentacji przetargowej. Myślę, że po tych miesięcznych konsultacjach w połowie lipca będziemy mogli ogłosić przetarg, zebrać oferty przez lato, badać te oferty wspólnie z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod kątem konkurencyjności. Myślę, że zwycięzcę będziemy mogli poznać już w listopadzie - prognozuje Magdalena Gaj. 

    Przy wyborze zwycięzcy brane będzie pod uwagę kryterium proponowanej ceny, ale również konkurencyjności.

     - Bardzo istotne w tym przetargu będzie dla mnie kryterium pokrycia kraju zasięgiem i nowymi usługami, a więc inwestycje i wiarygodność tych inwestycji. Nie zobowiązanie, które mogłoby być później prosto zmienione przez prezesa UKE w decyzji rezerwacyjnej, ale zapewnienie przez gwarancje bankowe, operatora, który będzie startował w tych przetargach, że te inwestycje na pewno w określonym przez niego terminie zostaną wykonane - podkreśla prezes UKE.

    Prezes UKE liczy się z protestami po ogłoszeniu wyników przetargu.

     - Myślę, że zawsze podmiot, który będzie niezadowolony z wyników postępowania będzie skarżył. Natomiast to jest jego prawo, a my ze swojej strony będziemy robili wszystko, aby przetarg i całe postępowanie było w pełni transparentne - zapewnia Magdalena Gaj.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.