Mówi: | Anna Bartosiewicz |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
W ostatnich tygodniach ferie zimowe były popularnym tematem wśród internautów
Ferie zimowe były jednym z hitów polskiego internetu ostatnich tygodni. Pisano o nich w kontekście zarówno warunków pogodowych, jak i pomysłów na spędzenie wolnego czasu. Większość wzmianek ukazała się na portalach o profilu ogólnoinformacyjnym. Cennym źródłem informacji o sposobach organizowania wypoczynku był Facebook.
Spośród zbadanych przez IMM tekstów na temat ferii zimowych publikowanych online, aż 77 proc. ukazało się w mediach ogólnoinformacyjnych, a jedynie 23 proc. w mediach tematycznych.
– Instytut Monitorowania Mediów zauważył bardzo duże zainteresowanie tematem ferii zimowych w internecie. W ciągu miesiąca pojawiło się ponad 10 tys. wzmianek na temat ferii zimowych na forach społecznościowych i portalach, z czego ponad 5 tys. ukazało się w serwisach społecznościowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Anna Bartosiewicz z Instytutu Monitorowania Mediów.
W niektórych województwach ferie rozpoczęły się w połowie stycznia, w innych – jeszcze trwają. Już na początku okresu wypoczynkowego wyjeżdżający i właściciele hoteli narzekali na bezśnieżną zimę. Wiele publikacji dotyczyło sposobów na spędzenie wolnego czasu w mieście.
Choć temat ferii zimowych dominował wśród portali ogólnoinformacyjnych, duże znaczenie miały publikacje na portalach tematycznych. Wśród pierwszej trójki portali, które najczęściej poruszały ten temat znalazły się: CzasDzieci.pl, portal StrefaImprez.pl oraz Podlasie24.pl.
– Nie jest to przypadkowy wybór – ocenia Anna Bartosiewicz. – O feriach zimowych najczęściej piszą urzędy, instytucje, samorządy, portale informacyjno-kulturalne i parentingowe [strony, których adresatami są rodzice – red.].
W publikacjach w mediach społecznościowych dominował Facebook – w tym serwisie ukazało się 93 proc. wszystkich publikacji z social media. Pozostałe portale miały niewielki udział: 3 proc. wpisów o feriach zimowych pojawiło się na Plus.Google.pl, 2 proc. – na Twitterze i po 1 proc. na Photoblog.pl oraz Forum.Gazeta.pl.
– Facebook pełni funkcję wielkiej tablicy informacyjnej, na której nie tylko urzędy i instytucje, lecz także szkoły narciarskie, ośrodki sportowe, domy kultury i inne organizacje, które zajmują się animacją kultury i szukają uczestników swoich zajęć, zamieszczały swoje ogłoszenia – wyjaśnia przedstawicielka IMM. – Wśród publikacji związanych z feriami zimowymi przeważały te, które zawierały wszelkiego rodzaju oferty warsztatów, turniejów, a także całkiem nietypowe propozycje, takie jak jazda na jednej narcie czy skiring.
Rosnąca fala komentarzy może być podpowiedzią dla marketerów na temat tego, gdzie szukać za pośrednictwem monitoringu mediów informacji na temat ich potencjalnych klientów, którym mogą zaoferować usługi z zakresu spędzania wolnego czasu.
– Ze względu na dużą popularność Facebooka i Twittera oddzieliliśmy te media, dzięki czemu użytkownik może z łatwością ograniczyć swój monitoring właśnie do nich – podkreśla Anna Bartosiewicz. – Instytucje, które szukają kontaktu z odbiorcą w mediach społecznościowych, dzięki platformie IMM zyskują narzędzie do tego, żeby sprawdzić, gdzie komunikaty wysyła konkurencja i jak reagują na nie społeczności.
Do pobrania
Czytaj także
- 2023-01-19: Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie
- 2023-01-11: Rośnie zainteresowanie łyżwiarskimi dyscyplinami. Coraz więcej imprez dla zawodowców i amatorów jest organizowanych w Polsce
- 2023-01-16: Co trzeci Polak planuje w tym roku zimowy wyjazd. Wśród najpopularniejszych kierunków są polskie góry
- 2023-01-25: Chorowanie podczas urlopu za granicą może być bardzo kosztowne. Podstawowa wizyta u lekarza w USA to koszt ok. 200 dolarów
- 2023-01-11: Blisko połowa sprzedawanych aut używanych jest warta mniej niż 10 tys. zł. Na rynek wtórny może trafiać więcej egzemplarzy w złym stanie technicznym
- 2022-12-13: Narzędzia dezinformacji są coraz bardziej zaawansowane. Bez zmiany nawyków użytkowników social mediów walka z nią będzie niemożliwa
- 2022-12-13: Trudne warunki gospodarcze pogarszają sytuację organizacji pomocowych. Toruńska spółka z grupy PGE wspiera lokalne instytucje pomagające potrzebującym
- 2022-11-21: Orange ma światłowód o przepustowości 10 Gb/s. Będzie mogło na nim działać 256 urządzeń jednocześnie
- 2022-12-12: Katarzyna Dziurska: Jestem bardzo uzależniona od telefonu. Social media to moje życie i nie potrafię się wyłączyć na tydzień, dwa czy miesiąc
- 2022-11-07: Patricia Kazadi: Często kłócę się z moimi znajomymi, którzy są bardzo zaangażowani w Instagram i uzależnieni od telefonu. Ja też korzystam z social mediów, ale z umiarem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

BIK: W ubiegłym roku popyt na hipoteki zmniejszył się o połowę. W 2023 roku spodziewany jest kolejny duży spadek
W ubiegłym roku liczba nowo udzielonych kredytów mieszkaniowych zmniejszyła się o 51,4 proc., a ich wartość spadła o 49,1 proc. r/r, do poziomu 45,4 mld zł – wynika z danych Biura Informacji Kredytowej, które prognozuje, że w 2023 roku ten segment czeka dalszy spadek wartości, do poziomu 28 mld zł. Uwagę w statystykach BIK zwraca jednak znaczący w 2022 roku wzrost liczby i wartości nowo udzielanych pożyczek pozabankowych. Stabilna sytuacja obserwowana jest natomiast w segmencie kredytów gotówkowych i ratalnych.
Firma
Do 2026 roku Grupa PGE schowa pod ziemię co najmniej 30 proc. linii średniego napięcia. Pomoże w tym specjalistyczna maszyna do układania kabli bez konieczności robienia wykopów

Grupa PGE prowadzi strategiczny dla polskiej energetyki program kablowania sieci średniego napięcia (SN). Do 2026 roku schowa pod ziemię co najmniej 30 proc. istniejących linii średniego napięcia. W tym celu kupiła pierwszą w Polsce, specjalistyczną maszynę do układania kabli energetycznych pod ziemią bez konieczności robienia wykopów. Dzięki temu czas inwestycji w kablowanie sieci zdecydowanie się skróci.
Transport
Polskie miasta coraz bardziej smart, choć do światowej czołówki nam daleko. Ich mieszkańcy oczekują przede wszystkim innowacji w obszarze nieruchomości

Według mieszkańców polskich miast nowoczesne aglomeracje powinny się cechować przede wszystkim dostępnymi cenowo i dobrej jakości mieszkaniami do kupienia bądź na wynajem, sprawnym transportem publicznym oraz dbałością o środowisko – pokazuje badanie przeprowadzone przez ThinkCo i Otodom na potrzeby raportu „Innowacyjne miasta – życie, praca i mieszkanie przyszłości”. Choć polskie miasta zajmują jak na razie odległe miejsca w światowych rankingach smart cities, to ciekawe rozwiązania z tego obszaru można znaleźć nawet w niewielkich miejscowościach. Coraz więcej ośrodków wdraża rozmaite innowacje m.in. z zakresu mobilności, pracy, informacji czy zarządzania zasobami.
Współpraca

Obsługa konferencji prasowych
Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.