Newsy

Większość rodziców szuka w internecie pomysłów na spędzenie wolnego czasu z dzieckiem. Od grudnia w sieci pojawiło się 3 tys. publikacji na ten temat

2018-01-26  |  06:10

Ponad połowa rodziców nie wie, jak bawić się z dziećmi. Te zaś potrzebują ciągłych bodźców i aktywności. Pomocny w szukaniu zabaw może być internet. W wyszukiwarce fraza „weekend z dzieckiem” ma ok. 1,1 mln podpowiedzi – publikacji informacyjnych i poradnikowych o weekendowych aktywnościach, np. warsztatach, kreatywnych zajęciach dla dzieci czy zabawach na świeżym powietrzu – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

– Od grudnia zmonitorowaliśmy ponad 3 tys. materiałów na temat aktywności weekendowych dla dzieci. Przede wszystkim są to treści informacyjne i poradnikowe na portalach i blogach. Najczęściej w tym kontekście mówi się o warsztatach oraz kreatywnych zajęciach dla dzieci, a także o aktywnościach na świeżym powietrzu, takich jak spacery, wypady do parku czy dłuższe wycieczki – mówi agencji Newseria Biznes Magdalena Pawłowska z Instytutu Monitorowania Mediów.

Większość informacji dotyczy największych miast: Warszawy, Krakowa czy Poznania. Na portalach społecznościowych także rodzice z małych miejscowości mogą znaleźć pomysły na spędzanie czasu z dziećmi. Na takie porady można trafić m.in. na Facebooku, zwłaszcza w grupach typu „spotted”, które mają pomóc w nawiązywaniu kontaktów.

 Na Instagramie również znajdziemy sporo rekomendacji, sprawdzonych pomysłów, np. namiary na kawiarnie i restauracje przyjazne dzieciom i rodzicom – zauważa Magdalena Pawłowska.

Media społecznościowe i internet są nieograniczonym źródłem inspiracji i pomysłów na spędzanie wolnego czasu z dzieckiem. To o tyle istotne, że ponad połowa rodziców (według Millward Brown) przyznaje, że nie wie, jak bawić się z dzieckiem. Te potrzebują bodźców, nowych pomysłów i aktywności, a rodzicom często trudno za tym nadążyć.

– Największą barierą przed zabawą z dziećmi jest wymyślenie, w co się bawić, żeby było to jakościowe i wartościowe. To może wydawać się dziwne, zwłaszcza jeśli popatrzymy na liczbę wyników podpowiedzi weekendowych aktywności w Google – na frazę „weekend z dziećmi” wyskakuje ponad milion wyszukiwań. To pokazuje, że rodzice dość łatwo mogą znaleźć pomysły na takie aktywności w internecie – ocenia Łukasz Majewski z Duckie Deck.

Z raportu „Dzieci zanurzone w technologii” opracowanego przez Zymetria i Mediafarm wynika jednak, że choć pomysły na inspirujące spędzenie czasu z dzieckiem można znaleźć w sieci, to w praktyce rzadko z nich korzystamy. Średnio w weekendy najmłodsi spędzają 123 minuty na oglądaniu telewizji i 104 minuty na gry online.

– Weekend to czas, kiedy przy odpowiednim planowaniu aktywności można budować relacje między rodzicem a dzieckiem. W Duckie Deck zachęcamy rodziców, by z dużym wyprzedzeniem, przynajmniej kilkudniowym, planowali aktywności weekendowe, żeby nie było to wyszukiwanie gorączkowe w sobotni poranek. Badanie IMM pokazuje, że warsztaty to rzecz, która najczęściej jest wybierana przez rodziców z dość dużej i szerokiej oferty wszystkich pomysłów – mówi Łukasz Majewski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Handel

PIE: Coroczna grypa bardziej spowalnia wzrost gospodarczy Polski, niż może to zrobić koronawirus. Wszystko zależy od skuteczności walki z tą epidemią

Wpływ koronawirusa na polską gospodarkę będzie zależał od tego, czy Chinom uda się zwalczyć epidemię w I kwartale roku, i od tego, kiedy dotrze on do Polski. Zdaniem Piotra Araka, dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego, epidemia może obniżyć wzrost chińskiego popytu o 2 proc., co oznaczałoby dynamikę PKB na poziomie 5 proc., niższą niż w Polsce w 2018 roku. To nie powinno być odczuwalne przez polską gospodarkę. Jednak poważniejsze spowolnienie w Chinach na pewno odbije się na zamówieniach dla europejskiego, w tym również polskiego przemysłu.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Przedsiębiorcy mają czas do poniedziałku na zgłoszenie się do tzw. małego ZUS-u plus. W ciągu kilku tygodni Ministerstwo Rozwoju zaproponuje firmom kolejne ulgi

Poniedziałek 2 marca to ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń do tzw. małego ZUS-u plus, który wszedł w życie 1 lutego. W ciągu tego niespełna miesiąca skorzystało z tej możliwości 80 tys. małych firm, a łącznie małym ZUS-em objętych jest już 240 tys. podmiotów. Ministerstwo Rozwoju liczy na to, że część zaoszczędzonych pieniędzy przedsiębiorcy wykorzystają na rozwój działalności. W ciągu kilku tygodni resort ma zaproponować kolejny pakiet zachęt do inwestycji.

Praca

Rząd chce zachęcać młodych do pielęgniarstwa i położnictwa. Plan rozwoju tych zawodów rozpisany jest do 2030 roku

Zwiększenie liczby pielęgniarek i położnych w polskim systemie opieki zdrowotnej oraz powstrzymanie emigracji zarobkowej – to tylko niektóre z najważniejszych celów rządowej polityki na rzecz rozwoju obu tych zawodów. Rząd chce również zmotywować młodych ludzi do wyboru tej ścieżki kariery i utrzymać na rynku pracy osoby, które nabywają uprawnienia emerytalne. – Ważny jest również rozwój kompetencji i samodzielności – mówi Greta Kanownik, dyrektor w Ministerstwie Zdrowia. Temu służyć ma wprowadzenie porad pielęgniarskich w przychodniach.

 
 

Konsument

Ubój zwierząt w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi producentom mięsa. Nie powinien zagrażać także bezpieczeństwu żywności

– Ubój rolniczy w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi branży. Jeśli procedury będą przestrzegane, nic nikomu nie grozi – ocenia Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Od połowy lutego każdy rolnik może otworzyć małą ubojnię i wprowadzać mięso na rynek na małą skalę, w ramach rolniczego handlu detalicznego czy działalności lokalnej. Dotychczas, jeśli chciał zabić zwierzę, musiał korzystać z pośrednictwa dużych zakładów. Teraz może to zrobić samodzielnie, ale konieczne jest jednak spełnienie szeregu kryteriów.