Newsy

Wyborowa chce wejść na kolejne rynki. Na celowniku są RPA i Nigeria

2013-12-06  |  06:30

Wyborowa, rodzima marka alkoholowa obecna na blisko stu rynkach świata, planuje ekspansję na nowe rynki oraz zwiększanie eksportu na dotychczasowych. Największe perspektywy dla siebie widzi w krajach rozwijających się, również w Afryce, zwłaszcza w RPA i Nigerii.

Choć Wyborowa jest już obecna w prawie stu krajach świata, nie zamierza na tym poprzestać.

 – Chcielibyśmy być przynajmniej w tych krajach, w których, zgodnie z zasadami obowiązującego lokalnie prawa, alkohole się spożywa – podkreśla Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowej SA oraz prezes Stowarzyszenia Polska Wódka. – Polska wódka powinna być wszędzie tam, gdzie spożywany jest alkohol – taki jest nasz strategiczny cel.

Wyborowa jest w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych wódek w Polsce (z 3 proc. udziałem w całym rynku) oraz najpopularniejszą wódką w segmencie Premium (24 proc. udziału). Wśród najważniejszych planów marki na przyszły rok jest umocnienie pozycji marki na obecnych rynkach eksportowych oraz ekspansja na nowe.

 – To oczywiście umocnienie swojej pozycji w mateczniku, czyli Polska, poza tym Unia Europejska, Ameryka Łacińska, Ameryka Północna, Azja. Pamiętajmy o bardzo perspektywicznym rynku, jakim jest szeroko rozumiana Afryka, a szczególnie jej południe – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Szumowski.

Do najbardziej perspektywicznych rynków z punktu widzenia rozwoju eksportu zalicza natomiast RPA oraz Nigerię.

 – W Republice Południowej Afryki tworzy się fantastyczny rynek, pewnie za kilka lat będziemy mogli powiedzieć, jak bardzo się stabilizuje, jaki szybki i dynamiczny będzie miał wzrost rynek na przykład Nigerii – prognozuje Szumowski. – Pamiętajmy, że konsumpcja alkoholu, a zwłaszcza z wyższej półki, wiąże się ściśle z poziomem ekonomicznym, gospodarczym poszczególnych krajów, a tak naprawdę społeczeństw. Tam gdzie wzrost będzie postępował, tam będą nasze produkty.

Sprzedaż wódki Wyborowej do Afryki ma obecnie jednocyfrowy udział w całości eksportu tej marki. Andrzej Szumowski ocenia, że właśnie teraz jest najlepszy moment do realizacji strategicznych założeń na tym kontynencie.

 – Jeżeli dzisiaj nie zaczniemy, na pewno jutro nas tam nie będzie – dodaje.

Wyborowa należy dziś do najbardziej znanych polskich marek, od ponad 80 lat jest sprzedawana na zagraniczne rynki. Była to również pierwsza wódka eksportowa. Na początku lat 90. Wyborowa była już trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie, ze sprzedażą na poziomie blisko 43 mln litrów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.