Newsy

Branża farmaceutyczna w kryzysie. Spodziewane jest jednak odbicie

2013-11-05  |  06:20

Branża farmaceutyczna wciąż traci. Jednak zgodnie z prognozami firmy badawczej PMR po trudnym 2012 roku, kiedy weszła w życie ustawa refundacyjna, ma nastąpić odbicie. Sytuacja firm na rynku raczej nie wróci jednak do poziomu z 2011 roku. W tym roku negatywny wpływ na nie mają spadki sprzedaży leków refundowanych, obniżki cen i częste zmiany na listach leków refundowanych. Nowa weszła w życie w piątek. 

 – Otoczenie prawne sprawia nam  trudności w codziennej działalności. Jednak bez względu na regulacje najważniejsze jest to, żeby nie zapomnieć o tym, po co to robimy, dlaczego i dla kogo jesteśmy – mówi Renata Borkowska-Kubiak, rzeczniczka Pelion Healthcare Group.

Jak podkreśla, szczególnie w branży ochrony zdrowia ważny jest końcowy klient. Firma Pelion za takie podejście otrzymała nagrodę „Najlepszy Partner  w Biznesie”, przyznawanej przez miesięcznik Home&Market. Wyróżniono ją za świadczenie usług na najwyższym poziomie, które są ściśle dostosowane do potrzeb odbiorców i wychodzą naprzeciw ich rosnącym oczekiwaniom. W rozwijaniu współpracy z kontrahentami spółka farmaceutyczna, stawia na pierwszym miejscu dobro pacjenta. 

 – Oczywiście, każdemu zależy na tym, żeby na końcu był z tego zysk, żeby na tym zarobić. My jako spółka giełdowa musimy również wykazać się dobrymi wynikami przed naszymi inwestorami, natomiast przede wszystkim koncentrujemy się na tym, żeby pacjent, który przychodzi do aptek, w tym do Aptek "Dbam o Zdrowie” mógł się czuć bezpiecznie i temu właśnie podporządkowana jest codzienna praca we wszystkich obszarach naszej działalności – dodaje rzeczniczka.

Notowana na GPW Pelion Healthcare Group (dawniej Polska Grupa Farmaceutyczna) jest jedną z największych grup kapitałowych działających na rynku ochrony zdrowia w Polsce, na Litwie i w Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi we wszystkich segmentach dystrybucji farmaceutycznej (rynek hurtowy, detaliczny i szpitalny) na rzecz pacjentów, aptek, szpitali oraz producentów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.