Newsy

Połowa Polaków zrealizowała swoje cele na ten rok. 40 proc. wierzy, że przyszły będzie jeszcze lepszy

2015-12-28  |  06:40
Mówi:Przemysław Kasza
Funkcja:specjalista ds. badań i analiz
Firma:Provident Polska
  • MP4
  • Co drugi Polak deklaruje, że udało mu się zrealizować w tym roku swoje cele – wynika z Barometru Providenta. Większość ankietowanych z optymizmem patrzy w przyszłość – tylko 13 proc. obawia się, że 2016 rok będzie gorszy niż obecny. Wśród planów na przyszły rok wymieniane są zmiana trybu życia na zdrowszy, zmiana pracy oraz wygospodarowanie więcej czasu dla rodziny.

    52 proc. Polaków zadeklarowało, że udało im się zrealizować dodatkowe cele stawiane sobie na 2015 rok. To pozytywny wynik, ponieważ jest o 10 pkt proc. wyższy niż ten, który uzyskaliśmy na koniec 2014 roku – mówi agencji Newseria Przemysław Kasza z działu badań i analiz Provident Polska.

    Tylko 3 proc. ankietowanych w badaniu Barometr Providenta przyznało, że nie udało im się zrealizować żadnego celu.

    Większość Polaków również w tym roku wyznaczy sobie nowe wyzwania. Tylko 16 proc. podkreśla, że nie ma żadnych sprecyzowanych planów na kolejne 12 miesięcy.

    Najczęściej chcemy zadbać o swoje zdrowie, chcemy więcej czasu spędzać z rodziną i częściej spotykać się z przyjaciółmi – wymienia Kasza.

    Zmianę trybu życia na zdrowszy planuje 11 proc. ankietowanych, a zmianę pracy – blisko 9 proc. Z kolei 6 proc. myśli o remoncie mieszkania lub domu, a kolejne 5 proc. już planuje przyszłoroczne podróże.

    Ludzie częściej wskazują jako dodatkowy cel poprawę sytuacji i dobrostanu najbliższego otoczenia, a rzadziej konieczność zakupu dóbr materialnych czy poprawę swojej sytuacji materialnej. Oznacza to, że koncentrują się na wyższych szczeblach drabiny potrzeb. Świadczyć to może o tym, że jesteśmy coraz bliżej społeczeństw Zachodu niż społeczeństw na dorobku – mówi Przemysław Kasza.

    W porównaniu z wynikami ubiegłorocznej ankiety widać poprawę nastrojów Polaków. Coraz więcej z nich optymistycznie patrzy na kolejne 12 miesięcy – w tym roku takie podejście deklaruje 40 proc. ankietowanych, w ubiegłym – 30 proc.

    Niecałe 48 proc. uważa, że będzie równie dobry jak obecny, a jedynie 13 proc. prognozuje, że będzie gorszy. Biorąc pod uwagę fakt, że 52 proc. Polaków zrealizowało swoje plany na 2015 rok, można przyjąć, że w przyszłym roku będzie lepiej – mówi przedstawiciel Providenta.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.