Newsy

Prezydent RP: Rozwój nowych technologii przyczynia się do ratowania zdrowia i życia ludzi. W Łodzi lekarze i pacjenci zyskają dostęp do światowych innowacji

2018-02-14  |  06:30

W Łodzi otwarto właśnie Globalne Centrum Kompetencyjne Philips oraz Centrum Referencyjne Philips w Instytucie Centrum Zdrowia Matki Polki. Dzięki pierwszej inwestycji pacjenci w całej Europie będą mogli korzystać ze sprzętu medycznego, którego przygotowaniem i dostarczeniem zajmą się zespoły wysoko wykwalifikowanych specjalistów z Łodzi. W efekcie współpracy z ICZMP z kolei lekarze zyskają możliwość pracy wspólnie z naukowcami na najnowocześniejszym sprzęcie do diagnostyki i terapii. Jej wynikiem mają być przełomowe innowacje. Dla Philips współpraca z ICZMP jest jednym z kilku projektów strategicznych, realizowanych z podmiotami sektora ochrony zdrowia. Znaczenie firmy dla polskiego rynku medycznego podkreślił Prezydent Andrzej Duda, obecny na obchodach Światowego Dnia Pacjenta, podczas których dokonano otwarcia dwóch inwestycji.

– Mieliśmy możliwość zobaczyć supernowoczesne urządzenia firmy Philips funkcjonujące w tym szpitalu, bardzo mocno chcę podkreślić, że firma ta jest na naszym rynku podmiotem szczególnym, bo jest tutaj od ponad 80 lat – powiedział Prezydent Andrzej Duda po wizycie w Centrum Referencyjnym Philips tworzonym we współpracy z  łódzkim Instytutem Centrum Zdrowia Matki Polki. – Rozwój nowych technologii przyczynia się do ratowania życia, do przywracania ludziom zdrowia, bo przez postęp w tym zakresie, przez jeszcze doskonalsze technologie, bardziej wyspecjalizowane urządzenia jesteście w stanie lepiej diagnozować i lepiej leczyć – dodał Prezydent Duda zwracając się do obecnych na uroczystości przedstawicieli świata medycyny.

Współpraca w ramach nowo otwartego Centrum Referencyjnego z ICZMP ma polegać na wymianie doświadczeń w zakresie wiedzy i nowych technologii medycznych, które przyczynią się do poprawy jakości diagnostyki i leczenia pacjentów. To też szansa na wspólne projekty naukowe w ramach zainicjowanych badań. Dodatkowo Centrum Referencyjne umożliwi edukowanie personelu medycznego w zakresie wykorzystywania najnowocześniejszych rozwiązań medycznych oraz kontakt z innymi ośrodkami tego typu w Polsce, jak i za granicą.

Otwarcie Centrum Referencyjnego jest efektem współpracy w ramach think-thanku „Innowacje dla Zdrowia”. Jego pomysłodawcą jest prof. Maciej Banach, dyrektor ICZMP w Łodzi, a Philips jednym ze współzałożycieli.

– Współpraca z Instytutem pozwoli nam lepiej odpowiedzieć na potrzeby lokalnych pacjentów. Ten szpital koncentruje się na potrzebach matek i dzieci, a one są grupą szczególnie wrażliwą. Wspólnie przygotowaliśmy propozycje, które pozwolą w najlepszy możliwy sposób zadbać o najmłodszych pacjentów – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Reinier Schlatmann, prezes Philips na Europę Środkowo-Wschodnią.

Łódzkie Centrum Zdrowia Matki Polki jest jednym z najlepszych w Europie ośrodków ginekologiczno-położniczych i pediatrycznych. Współpraca z Philips stworzy placówce możliwość korzystania z najnowocześniejszego sprzętu do diagnostyki i leczenia pacjentów.

– Współpraca z Philips to wspólna nauka, wymiana doświadczeń, tworzenie wspólnych rozwiązań innowacyjnych, które będą służyły zarówno poprawie diagnostyki, jak i leczenia naszych pacjentów – podkreśla prof. Maciej Banach, dyrektor Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi.

Łódzkie ICMZP ma obecnie na wyposażeniu ponad 300 sztuk sprzętu medycznego marki Philips, w tym m.in. ultrasonografy, tomografy, echokardiografy, angiografy oraz inne nowoczesne urządzenia. ICZMP jest dziewiątą jednostką referencyjną firmy Philips w Polsce.

– Innowacje, które są efektem współpracy z Philips, to przede wszystkim innowacyjny sprzęt diagnostyczny, najnowszej generacji tomografy, rezonanse, echokardiografy, kardiomonitory czy mammografy – coś, co jest kluczowe w takiej jednostce jak ICZMP. Co więcej, współpraca w ramach Centrum Referencyjnego pozwoli na testowanie urządzeń, które są już dopuszczone do obiegu, ale wciąż w fazie testów i nie są jeszcze w ciągłej produkcji. Będą mieli do nich dostęp nasi lekarze, którzy są specjalistami w swoich dziedzinach. Z drugiej strony, Philips uzyska od naszych ekspertów informacje, co jeszcze w nich poprawić czy ulepszyć, żeby w optymalnej wersji trafiły na rynek medyczny i służyły pacjentom – mówi prof. Maciej Banach.

Dyrektor Instytutu CZMP oceniła, że innowacje są kluczem do rozwiązania problemów, z którymi borykają się publiczne jednostki ochrony zdrowia w Polsce.

 Chcemy uczyć się od siebie nawzajem i promować współpracę, zachęcać do niej inne podmioty działające na rynku medycznym czy farmaceutycznym. Myślę, że będzie to szło we właściwym kierunku i niedługo dogonimy pod tym względem najlepsze kraje europejskie i USA – mówi prof. Maciej Banach.

W Globalnym Centrum Kompetencyjnym zaś zespoły specjalistów będą zajmować się przygotowaniem i dostarczeniem sprzętu medycznego. Ich zadaniem będzie całościowa koordynacja tego procesu – od momentu zamówienia aż do instalacji sprzętu medycznego w miejscu docelowym i upewnienia się, że jest przygotowany, aby służyć lekarzom i pacjentom. Łódzkie centrum będzie obsługiwać zamówienia z krajów nie tylko w Europie, ale również w Afryce i na Bliskim Wschodzie.

To jeden z trzech takich oddziałów Philips na całym świecie – dwa pozostałe znajdują się w USA i Indiach. Wspólnie tworzą sieć centrów kompetencyjnych obsługujących ponad setkę państw. Zapewniają wsparcie procesów finansowych, zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem w sprzęt medyczny oraz rozwiązania, które usprawniają funkcjonowanie podmiotów z sektora ochrony zdrowia.

 Polska zawsze była dla Philips jednym z najważniejszych rynków w Europie, z racji klimatu biznesowego, wysokich kwalifikacji pracowników i – co najważniejsze – otwartości na partnerstwo i współpracę. Dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć jedno z trzech Globalnych Centrów Kompetencyjnych w Łodzi. To także powód, dla którego budujemy strategiczne partnerstwa ze szpitalami i instytutami badawczymi. Wierzymy, że wynikiem tej współpracy będą nie tylko przełomowe innowacje, ale również znacząca poprawa jakości życia ludzi – podkreśla Reinier Schlatmann.

Dla globalnego koncernu długofalowa współpraca z instytucjami działającymi w obszarze ochrony zdrowia  jest jednym z  celów strategicznych, a nowo otwarte centra dają początek aktywnym działaniom w rozpoczętym roku.

– W 2018 roku planujemy wdrożyć wiele innowacyjnych propozycji przeznaczonych dla polskiego rynku. Chcemy wdrażać je z naszymi partnerami, w oparciu o lokalną wiedzę – i dzięki temu poprawić ogólny poziom opieki zdrowotnej – mówi Reinier Schlatmann.

Czytaj także

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Problemy społeczne

Osoby niepełnosprawne będą się mogły zgłosić po pomoc finansową przez internet. PFRON uruchamia system do składania wniosków o dofinansowanie

Osoby niepełnosprawne lub ich opiekunowie, którzy chcą złożyć wniosek o świadczenie i uzyskać dofinansowanie, często muszą się stawiać w urzędzie osobiście. To oznacza konieczność zwalniania się z pracy, proszenia o pomoc sąsiadów, nie każdemu pozwala też na to stan zdrowia. PFRON uruchamia system, który ma wyeliminować ten problem. Osoba niepełnosprawna będzie mogła samodzielnie złożyć wniosek przez internet, dowiedzieć się, jakie dofinansowania są dla niej dostępne i uzyskać wsparcie całkowicie online. Projekt został skonstruowany tak, że będą mogły skorzystać z niego nawet osoby wykluczone cyfrowo.

Transport

Przyszłość elektronicznego systemu poboru opłat drogowych pod znakiem zapytania. Przekazanie go do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego może być ryzykowne

Przekazanie obsługi elektronicznego systemu poboru opłat drogowych do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego to duże ryzyko, które może mieć poważne skutki – ocenia poseł PO Stanisław Żmijan. Zdaniem wiceszefa sejmowej Komisji Infrastruktury GITD nie ma doświadczenia, wiedzy ani narzędzi, które umożliwiłyby sprawne zarządzanie systemem e-myto. Dlatego część zadań i tak trzeba będzie zlecać wyspecjalizowanym podmiotom prywatnym. Ta decyzja będzie mieć też negatywne skutki dla kierowców, ponieważ jednostka, która nakłada kary, będzie jednocześnie rozpatrywać odwołania ukaranych.

Handel

85 proc. firm widzi wpływ jakości obsługi na wyniki finansowe. Dla większości konsumentów największe znaczenie ma czas obsługi

Ponad dwie trzecie konsumentów może się stać lojalnymi klientami dzięki pozytywnym doświadczeniom z zespołem obsługi. Podobny odsetek stwierdza, że zła obsługa może być przyczyną rezygnacji z usług czy produktów danej firmy. Żółte i czerwone kartki klienci dają zwykle za długi czas oczekiwania na kontakt z konsultantem oraz złą organizację wsparcia. To może zaważyć na wynikach firmy, dlatego coraz częściej stawiają one klientów w centrum zainteresowania. Do starań w tym kierunku mają zachęcać ich także takie inicjatywy jak Mistrzostwa Jakości Obsługi, w których niczym na boisku piłkarskim najlepsze pod kątem obsługi klienta firmy walczą o bramki, czyli dobre opinie konsumentów.

 
 

Prawo

Część sądowych wyroków podatkowych budzi zastrzeżenia ekspertów. Sądy administracyjne wydały w ubiegłym roku 27 tys. takich wyroków

W zeszłym roku sądy administracyjne wydały 27 tys. wyroków w sprawach podatkowych. W 25 proc. przypadków były to orzeczenia uchylające decyzje fiskusa. Z drugiej strony część sądowych rozstrzygnięć w sprawach podatkowych budzi zastrzeżenia zarówno samych podatników, jak i ekspertów. Ich zdaniem to efekt nie tylko profiskalnej wykładni, lecz także niedoskonałości przepisów.