Newsy

ZUE: Na następne 2 lata mamy zamówienia na ok. 1 mld zł

2012-03-27  |  06:50
Mówi:Wiesław Nowak
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:ZUE S.A.
  • MP4

    Obok projektów z infrastruktury komunikacji miejskiej i kolejowej, spółka chce pozyskać nowe kontrakty w energetyce. Już teraz wiadomo, że zlecenia firmy na lata 2012-2014 wyniosą prawie 1 mld zł. ZUE zajmie się m.in. budową elementów trakcji tramwajowej na nowym warszawskim moście Marii Curie-Skłodowskiej. Duże inwestycje realizowane będą w Poznaniu, Krakowie i Bydgoszczy.

    Na rynku infrastruktury tramwajowej ZUE z prawie 50-procentowym udziałem jest niekwestionowanym liderem. Projekty realizowane w ramach budowy i modernizacji linii kolejowych dają spółce 10 proc. udziału w rynku kolejowym. Tylko w tym roku łączne nakłady inwestycyjne na obu rynkach sięgną odpowiednio 1 mld zł i 6 mld zł.

     - Z dużych inwestycji, które realizujemy w zakresie infrastruktury miejskiej, to jest budowa nowoczesnej zajezdni tramwajowej w Poznaniu, budowa trasy tramwajowej wraz z tunelem podziemnym ok. 1,5 km również w Poznaniu oraz przedłużenie popularnej Pestki w Poznaniu do dworca kolejowego - wymienia Wiesław Nowak, prezes ZUE SA.

    Inwestycje w Poznaniu, w części realizowanej przez ZUE, sięgną 230 mln zł. Termin ich realizacji przypada na końcówkę 2012 i połowę 2013 roku.

     - Z inwestycji kolejowych realizujemy modernizację stacji w Katowicach, pracujemy na E65 oraz rozpoczęliśmy prace dla Elektrowni Rybnik - dodaje prezes spółki.

    W ramach kontraktu dla Elektrowni Rybnik ZUE do sierpnia 2013 roku przebuduje bocznicę kolejową oraz wewnętrzne drogi dojazdowe wraz z infrastrukturą. Wartość umowy opiewa na blisko 90 mln zł. Jak zapewnia prezes ZUE, firma chce wzmacniać swoją pozycję na rynku energetycznym.

     - Energetyka to kolejny segment, w którym istniejemy, ale do średnich napięć. Przedmiotem naszego zainteresowania są linie przesyłowe wysokiego napięcia. Mamy nadzieję, że również na tym rynku firmy Grupy zaistnieją. Chcielibyśmy, żeby to się stało jeszcze w tym roku - mówi Wiesław Nowak.

    Spółka nie zamierza na razie samodzielnie startować w przetargach na kontrakty energetyczne.

     - Sami nie mamy do końca kompetencji. To znaczy mamy kompetencje fizyczne, ale kompetencje referencyjne, które posiada grupa są niestety zbyt małe. Prowadzimy rozmowy o wspólnym starcie w przetargach w ramach konsorcjum - zaznacza prezes ZUE.

    Jednocześnie dodaje, że spółka nie zamyka się tylko na rynek polski. W Grupie powstał nowy podmiot, który będzie odpowiedzialny za pozyskiwanie i realizację kontraktów na rynkach zagranicznych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Problemy społeczne

    Handel

    Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

    Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

    Infrastruktura

    Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

    Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.