Squaretalk Launches AI Voice Agent with Built-in KYC Automation to Reinvent Secure Onboarding in the VoIP Industry
A breakthrough in fraud prevention and self-onboarding for cloud communications, Squaretalk redefines customer trust and compliance in the AI era.
JERUSALEM, ISRAEL, April 29, 2025 /EINPresswire.com/ -- Squaretalk, the fast-growing CPaaS and contact center platform, is unveiling its AI-powered Voice Agent with native KYC compliance automation, revolutionizing how businesses securely onboard customers at scale while preventing fraud and identity misuse.
The new technology allows businesses to verify, onboard, and activate users in minutes through secure voice interactions — without compromising compliance or user experience. This leap forward comes as global enterprises demand faster, safer, and more transparent onboarding workflows.
“This isn’t just a voice bot — it’s a secure AI agent trained to verify, analyze, and report in real-time,” said Elie Rubin, CEO of Squaretalk. “We are combining voice AI, fraud detection, and self-onboarding to give our clients unmatched control and peace of mind.”
Key features include document verification via voice + text input, fraud-risk compliance through voice analysis, seamless integration with AML systems and CRM providers, full encryption and GDPR-ready.
This innovation comes at a critical time for the VoIP, Unified Communication, and contact center industry, which faces increasing scrutiny around fraudulent use of communications platforms. Squaretalk's solution helps businesses eliminate risk from the start — ensuring trust, speed, and full compliance.
A game-changer for telecom providers, fintech platforms, and logistics networks across Europe and the GCC, the new KYC automation would help companies reduce activation time of new customers and improve fraud detection rates drastically.
“We’re proud to be leading the way toward transparent, secure, and automated communications that help global companies grow responsibly,” Elie Rubin added.
About Squaretalk:
Squaretalk is an AI-powered contact center with sales automation capabilities that helps businesses grow smarter and faster. With omnichannel solutions and automations, we streamline customer interactions, boost sales, and improve efficiency - all in one platform.
For a firsthand experience of their services, book a free demo at sales@squaretalk.com
Elie Rubin
Squaretalk
+972 50-295-2043
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

The Talk Awards Bestows Three Restaurants with Consecutive Awards for Customer Service
Lawn Edger Market is Expected to Grow at a CAGR of 6.5% by 203 | Fact.MR Report
PathFree Technologies Engages Investment Banking Firm to Accelerate Growth, Reflecting Founder’s Grit-Fueled Vision
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.