Squaretalk Launches AI Voice Agent with Built-in KYC Automation to Reinvent Secure Onboarding in the VoIP Industry
A breakthrough in fraud prevention and self-onboarding for cloud communications, Squaretalk redefines customer trust and compliance in the AI era.
JERUSALEM, ISRAEL, April 29, 2025 /EINPresswire.com/ -- Squaretalk, the fast-growing CPaaS and contact center platform, is unveiling its AI-powered Voice Agent with native KYC compliance automation, revolutionizing how businesses securely onboard customers at scale while preventing fraud and identity misuse.
The new technology allows businesses to verify, onboard, and activate users in minutes through secure voice interactions — without compromising compliance or user experience. This leap forward comes as global enterprises demand faster, safer, and more transparent onboarding workflows.
“This isn’t just a voice bot — it’s a secure AI agent trained to verify, analyze, and report in real-time,” said Elie Rubin, CEO of Squaretalk. “We are combining voice AI, fraud detection, and self-onboarding to give our clients unmatched control and peace of mind.”
Key features include document verification via voice + text input, fraud-risk compliance through voice analysis, seamless integration with AML systems and CRM providers, full encryption and GDPR-ready.
This innovation comes at a critical time for the VoIP, Unified Communication, and contact center industry, which faces increasing scrutiny around fraudulent use of communications platforms. Squaretalk's solution helps businesses eliminate risk from the start — ensuring trust, speed, and full compliance.
A game-changer for telecom providers, fintech platforms, and logistics networks across Europe and the GCC, the new KYC automation would help companies reduce activation time of new customers and improve fraud detection rates drastically.
“We’re proud to be leading the way toward transparent, secure, and automated communications that help global companies grow responsibly,” Elie Rubin added.
About Squaretalk:
Squaretalk is an AI-powered contact center with sales automation capabilities that helps businesses grow smarter and faster. With omnichannel solutions and automations, we streamline customer interactions, boost sales, and improve efficiency - all in one platform.
For a firsthand experience of their services, book a free demo at sales@squaretalk.com
Elie Rubin
Squaretalk
+972 50-295-2043
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Microserver Market to Become a USD 122.4 Billion Industry by 2032, Claims Allied Market Research
New Book Release: 'We Have Dominion, We Have Power, and We Have Authority!' by Pastor Imolyn V. Whitehill
Farmers Home Furniture Launches La-Z-Boy® Recliners Across All Store Locations
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.