Komunikaty PR

The Window Man Showroom Remodel Is Now Complete

2025-06-18  |  09:55:08
Educational Window Company

Educational Window Company

All-New Showroom

All-New Showroom

FAIRFAX, VA, UNITED STATES, June 18, 2025 /EINPresswire.com/ -- The Window Man has unveiled an all-new showroom dedicated to education, product presentations and private consultations. Featuring multiple lines of Marvin replacement windows, including Essentials, Elevate and Infinity collections all showcased in fully installed, full-size wall-installed fashion. This expansion offers homeowners and design professionals the ability to evaluate windows in real-world settings.

As part of its mission as the region’s educational window company, The Window Man features Marvin's top-tier line with full-scale operational displays, highlighting precision joinery, Ultrex® fiberglass strength, and customizable frame profiles. This collection complements the company’s existing portfolio of Marvin Essential, Marvina Elevate, Infinity from Marvin, ProVia, and Mon-Ray Secondary “Storm” windows.

The Marvin Signature Ultimate line addresses a key need in today’s market: personalized design without compromising structural resilience. Each display unit demonstrates functional features such as impact-resistant glass, high-performance seals, and energy-efficient coatings verified through NFRC and AAMA testing. The displays also include specialty configurations such as large-format casement windows and contemporary multi-slide doors, allowing customers to see these innovations in context.

Visitors to the showroom can interact with over 3,000 square feet of live window and door installations, enabling direct comparison between brands, materials, and configurations—an approach rooted in transparency and informed decision-making. On-site design consultants are available to assist with technical questions and project planning.

About The Window Man: The Window Man was founded in 1989 with a core commitment to consumer education and product transparency. The business combines expert consultation, non-commissioned sales, and certified installation teams to deliver window solutions tailored to the distinct needs of each client's home.

Tom Patterson
The Window Man
+1 703-978-9888
email us here
Visit us on social media:
Facebook
YouTube
X

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-23 | 15:55:04

Programmatic Display Market Predicted to Hit USD 825.1 billion by 2032, with a 33.6% CAGR

Programmatic Display MarketGrowth in adoption of smartphones and improved communication networks drive the growth of the global programmatic display market WILMINGTON, DE, UNITED STATES, July 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- Programmatic display
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-23 | 15:55:04

NIEMOpen Marks 20 years as an Information Exchange Solution

NIEMOpen 20 year logoAfter 9/11, it became painfully clear that we needed a better way to share information across agencies and jurisdictions”— Paul WormeliWASHINGTON, DC, UNITED STATES, July 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- For two
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-23 | 15:55:04

Mark Gilbert, CEO of ATN, on Why In-Dealership Training Builds a Stronger Dealership Culture

SCOTTSDALE, AZ, UNITED STATES, July 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- While most dealership training programs focus solely on boosting performance metrics, Mark Gilbert, CEO of Automotive Training Network (ATN), is drawing attention to a deeper

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.