Czwarta edycja Biegu Szklarskiego – zapisy trwają
Pilkington IGP
ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
25 września 2022 roku po raz czwarty biegacze wyruszą w ramach Biegu Szklarskiego. Zebrane w trakcie wydarzenia pieniądze zostaną przekazane na pomoc dzieciom poszkodowanym w wyniku wojny w Ukrainie. Organizatorami imprezy są NSG Group przy współpracy z MOSiR w Sandomierzu i Tarnobrzegu.
Organizowany od 2018 roku Bieg Szklarski wpisał się w już sportowy kalendarz Sandomierza i Tarnobrzegu. Od samego początku organizatorem biegu jest NSG Group, jeden z największych producentów szkła na świecie. Nazwa nawiązuje nie tylko do działalności firmy, ale również do bogatej historii hutnictwa szkła na ziemi sandomierskiej.
Edycja 2022 będzie miała miejsce 25 września. W ramach zawodów uczestnicy pobiegną na trzech dystansach. Bieg Główny odbędzie się na trasie o długości 25 km, a zawodnicy, tak jak w pierwszej edycji, wystartują w zakładzie Pilkington Automotive Poland w Chmielowie, zaś zakończą w Pilkington Polska w Sandomierzu. Kolejnym biegiem będzie Szklana 5-tka. Pięciokilometrowy bieg odbędzie się na trasie Stadion Sandomierz – Pilkington Polska w Sandomierzu.
Tegoroczną nowością jest możliwość udziału w Biegu Wirtualnym. Ponieważ filie NSG Group znajdują się w całym kraju, organizatorzy udostępnili możliwość biegu w wybranej przez siebie trasie na jednym z trzech dystansów obowiązujących w Biegu Szklarskim.
W trakcie Biegu Szklarskiego zbierane będą pieniądze na fundację Happy Kids. Środki zostaną przeznaczone na pomoc dzieciom dotkniętym wojną w Ukrainie i sfinansowanie działań takich jak pomoc w ewakuacji, pozyskanie miejsc pobytu czy organizacja transportu. W tym roku organizatorzy Biegu wychodzą również do dzieci – w jego ramach odbędzie się seria biegów na dystansach 100-800 m, których uczestnikami będą dzieci
w wieku od 5 do 12 lat. Otrzymają one pamiątkowe medale i będą miały dostęp do bufetu.
W tych szczególnych czasach zwracamy uwagę na pomoc najbardziej potrzebującym
i poszkodowanym – mówi Józef Banaś, pracownik Pilkington Automotive Poland
i organizator biegu. – Chcemy pomagać w każdy możliwy sposób. Sport ma moc łączenia ludzi i wierzymy, że dzięki jego magii uda nam się uzbierać rekordową kwotę, którą przekażemy na pomoc ukraińskim dzieciom. Wiemy, że wspólnymi siłami da się osiągnąć wszystko.
Każdy uczestnik biegu otrzyma pakiet startowy oraz pamiątkowy medal, zaś na mecie czekać będą owoce i posiłki regeneracyjne. Zwycięzcy otrzymają nagrody, a spośród uczestników rozlosowane zostaną podarunki rzeczowe.
Szczegóły oraz regulamin znaleźć można na stronie internetowej Biegu (www.biegszklarski.pl), fanpage’u na Facebook (https://pl-pl.facebook.com/biegszklarski/), a także u organizatorów pod numerem 605 192 289. Zapisy dostępne są pod adresem https://biegszklarski.pl/zapisy.
O firmie:
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz innych sektorów. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia (OE) i części zamienne (AGR). Nowe Technologie to sektor obejmujący zróżnicowane i złożone procesy biznesowe
i produkcyjne takie jak soczewki, światłowody do drukarek i skanerów, specjalistyczne włókno szklane służące do produkcji kordów stosowanych w paskach rozrządu oraz płatki szklane.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.
KONIEC
Kontakt dla dziennikarzy:
Natalia Kubowicz, Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej NSG Group w Polsce
tel. +48 514 863 601
e-mail: natalia.kubowicz@pl.nsg.com

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.