Komunikaty PR

Endress+Hauser podsumowuje 2023 rok

2024-04-18  |  09:00

Za Endress+Hauser Polska udany rok. Spółka kolejny raz zwiększyła sprzedaż i liczbę zamówień – odpowiednio o 19,4% i 9,1% w stosunku do roku 2022. Konsekwentnie i z sukcesami rozwijała działalność serwisową oraz sprzedaż online, która stanowi już 19% ogólnej sprzedaży firmy. Lider branży aparatury kontrolno-pomiarowej planuje dalszy rozwój, wykorzystując m.in. odblokowanie środków unijnych na inwestycje związane z infrastrukturą wodno-ściekową. Dobre wyniki osiągnęła również cała Grupa.

Zanotowane przez Endress+Hauser Polska wzrosty to kontynuacja dobrej biznesowej passy. W stosunku do roku 2021, sprzedaż zwiększyła się o 30%, a liczba zamówień – o 32%. Zysk netto Spółki w 2023 roku wyniósł 15 434 660,37 zł. Stanowił 6,3% udziału w sprzedaży i przekroczył zakładaną wartość zgodnie z aktualną polityką cenową grupy Endress+Hauser.

Silna pozycja na polskim rynku i realizacja strategii

W 2023 roku konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię biznesową, opartą na zrównoważonym rozwoju wszystkich grup produktowych oraz usług serwisowych i projektowych. Wzrosty sprzedaży asortymentu zawdzięczamy przede wszystkim projektom instrumentacyjnym, częściowo pozyskanymi jeszcze w 2022 roku. Z kolei w przypadku biznesu projektowego znaczący wzrost sprzedaży nastąpił mimo niższej liczby zamówień. Wynikała ona z mniejszej liczby projektów dostępnych na rynku, co z kolei spowodowane było głównie wstrzymanym finansowaniem z Unii Europejskiej – wyjaśnia Maciej Sieczka, Prezes Zarządu Endress+Hauser Polska.

2023 rok upłynął również pod znakiem dużego wzrostu liczby zamówień i usług sprzedanych w ramach serwisu. Efektem był m.in. zakup przez Spółkę kolejnej, mobilnej stacji kalibracyjnej, umożliwiającej wsparcie jeszcze większej liczby klientów na miejscu instalacji firmowego oprzyrządowania.

Jak na lidera branży przystało, Endress+Hauser aktywnie uczestniczył w istotnych dla niej wydarzeniach. Polski oddział Spółki zaprosił swoich klientów na pierwszą międzynarodową konferencję naukową – Global Customer Forum w Bazylei. Poświęcona była transformacji energetycznej i zrównoważonemu rozwojowi. Firmowi eksperci oraz zaproszeni goście swoją wiedzą i doświadczeniem dzielili się na ponad 50 konferencjach, targach i seminariach. W ramach działań edukacyjnych, Endress+Hauser m.in. wzmocnił współpracę z Politechniką Wrocławską i, oprócz realizacji praktyk dla studentów, prowadził kurs: „Pomiary ilościowe i jakościowe z wykorzystaniem technologii Industry 4.0” na kierunku „Mechatronika Przemysłowa” na studiach podyplomowych.

Jakie perspektywy rozwojowe będą szczególnie istotne dla Endress+Hauser w 2023? – Spodziewamy się dalszego wzrostu w małych projektach, tak zwanych Small Solutions. Klienci coraz mocniej stawiają również na nasze kompleksowe rozwiązania projektowane pod kątem ESG, czyli pełnego i wygodnego raportowania energetycznego przedsiębiorstw, do którego firmy są w coraz większym stopniu zobowiązane przepisami prawa. Jesteśmy też gotowi na ponowne zwiększenie naszej obecności w branży wodno-ściekowej. Tradycyjnie jest ona dość mocno uzależniona od finansowania zewnętrznego, więc wraz z odblokowaniem środków unijnych należy się spodziewać nowych inwestycji. Patrzymy na ten obszar z dużym optymizmem, jak z resztą na cały rok 2024 – podsumowuje Maciej Sieczka.

Dobre wyniki całej Grupy

Na corocznej konferencji prasowej w szwajcarskim Reinach włodarze firmy ogłosili także, że rośnie sprzedaż w całej Grupie Endress+Hauser – w ubiegłym roku odnotowano wzrost aż o 11%. Firma rozpoczęła 2023 rok z rekordowo wysokim wolumenem zamówień. Podczas gdy dynamika gospodarcza spowolniła w drugiej połowie roku, Endress+Hauser osiągnęło lepsze wyniki niż oczekiwano. Bardzo silny był organiczny wzrost sprzedaży, którego nie dotknęły wahania walutowe oraz zmiany na niektórych rynkach.

Największym rynkiem były Stany Zjednoczone, które wyprzedziły Chiny oraz Niemcy. Wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS) wzrósł o 0,6 punktu procentowego – do 14,4%, zaś dochód netto poprawił się o 14,5% – do 408,7 mln euro. Co istotne, po raz pierwszy dane finansowe Endress+Hauser nie uwzględniają wpływu rodzinnych strategicznych zasobów finansowych firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.