Grupa Muszkieterów urosła o ponad miliard złotych
Grupa Muszkieterów podsumowała wyniki handlowe za 2022 rok. Obrót zrealizowany przez zrzeszone w jej ramach supermarkety Intermarché i Bricomarché wyniósł 9,8 miliardów złotych, co przełożyło się na 11,5 proc. wzrost rok do roku. Tym samym jej marki potwierdziły ambicje dalszego rozwoju i umocniły pozycje wśród kluczowych graczy handlu detalicznego w obszarze FMCG i DIY.
Sieć Intermarché odbudowuje swoją pozycję
Sieć Intermarché ma za sobą udany rok. Bez udziału sprzedaży paliw zwiększyła obrót o pół miliarda złotych, osiągając wzrost na stałej bazie sklepów (LFL) o blisko 13,50 proc. Wraz ze stacjami paliw, przychody Intermarché urosły o ponad 700 mln złotych i przekroczyły próg 6 miliardów złotych obrotu. Sieć kończy rok z liczbą 22 punktów sprzedaży, które przeszły remodeling do konceptu Power. Marka powiększyła także park stacji paliw o kolejnych 5 placówek, wzmacniając tym samym swoją pozycję lidera sektora paliwowego wśród sieci handlowych. Miniony rok upłynął dla Intermarché pod znakiem rozwoju e-commerce. Dzięki temu w co czwartym sklepie sieci można realizować zakupy online w ramach usługi Drive.
Dalszy rozwój sieci Bricomarché
Sieć Bricomarché kontynuowała politykę ekspansji i inwestycje w rozwój konceptów handlowych. Marka urosła o kolejne 300 mln złotych i zrealizowała obrót na poziomie 3,6 mld zł, co przełożyło się na 9 proc. wzrost. 2022 rok był intensywny pod względem dalszego rozwoju kanału e-commerce. Obecnie wszystkie sklepy sieci posiadają tę usługę, a Bricomaty, czyli specjalne boksy do odbioru zamówień online, są dostępne dla klientów przy 104 sklepach sieci. Dużym sukcesem było także otwarcie na Śląsku drugiego centrum logistycznego dla sieci Bricomarché.
Inwestycje w ceny, systemy informatyczne i spersonalizowany marketing
W 2022 r. Grupa Muszkieterów zintensyfikowała transformację informatyczną. W efekcie prac, we wszystkich supermarketach Intermarché i Bricomarché, wymienione zostały systemy kasowe. Proces zmian tych systemów rozpoczął się także na stacjach paliw. Z pozytywnym wynikiem zakończyły się testy kas samoobsługowych w obu sieciach. Wraz z rozbudową infrastruktury informatycznej, marki rozwinęły programy w obszarze spersonalizowanego marketingu, który opiera się zarówno na aplikacji mobilnej, jak i karcie fizycznej. Obie marki wdrożyły strategię ograniczania kosztów dystrybucji, która zakłada reinwestycję oszczędności w ceny. Dzięki takiej polityce sieć Bricomarché umocniła pozycję najtańszej sieci na rynku, a Intermarché w znaczącym stopniu poprawiła swój indeks cenowy w relacji do konkurencji.
– 2022 rok, mimo, że niełatwy dla branży spożywczej i budowlanej, przyniósł nam bardzo dobre wyniki. Wzrost obrotów o miliard złotych w stosunku do roku poprzedniego pokazuje, że trudności spowodowane wojną i wysoką inflacją nie powstrzymały Grupy przed wzmocnieniem swojej pozycji rynkowej. Był to czas wielu zmian i inwestycji, dzięki którym poprawiliśmy wewnętrzne procesy i udoskonaliliśmy narzędzia do prowadzenia handlu. Dokonaliśmy także znaczących zmian w obszarze naszego modelu franczyzowego. Wdrożona strategia przyłączeń, nowa platforma komunikacji i digitalizacja procesu są tego wyraźnym dowodem – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.
Transport
Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.