Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q2 2023
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Zastanawiacie się, czy zmieniające się pory roku wpływają na nowe trendy w branży gastronomicznej i przyzwyczajenia konsumenckie? Niewątpliwie. Gastronomia i branża food delivery, jak wiele innych sektorów, musi skupić szczególną uwagę na sezonowości. Wiosna na dobre zaczyna się rozkręcać – to oznacza kolejne trendy w branży gastronomicznej na II kwartał roku.
W kolejnej odsłonie #FoodTrends odkrywamy jakie trendy gastronomiczne będą wiodły prym w sezonie wiosennym. Większa popularność ekologicznych rozwiązań, a może jedzenie w plenerze? Sprawdźcie, jakie nowości przyniesie wiosna.
Wiosna na talerzu
Jak co roku, wiosna zawita do naszych szaf, ale także na talerze. Większa dostępność produktów sezonowych, sprawi, że w naszych codziennych jadłospisach pojawi się więcej świeżych owoców i warzyw, a rosnące temperatury sprawią, że będziemy poszukiwać dań lekkich i orzeźwiających. Dotyczy to także jedzenia na dowóz: wiosną będą królować sałatki, kolorowe bowle, burgery i pizze z większą ilością dodatków warzywnych, a także orzeźwiające desery, na przykład…lody! Dzięki coraz szybszej dostawie oraz zapewnieniu odpowiednich warunków chłodniczych możemy mieć pewność, że zamówione pozycje przyjadą do nas bez szwanku – nawet jeśli są to produkty, które wymagają szczególnych warunków przechowywania.
Sklepy ekologiczne i eko-dostawy
Coraz częściej zwracamy uwagę na to, skąd pochodzą i jak produkowane są kupowane przez nas produkty spożywcze. Niecałe 20 lat temu rynek żywności ekologicznej miał wartości bliskie zeru – teraz przekracza milionowe kwoty. Wraz z tym rosnącym trendem rozwijają się także rozwiązania food delivery – np. poprzez rosnącą liczbę sklepów z żywnością ekologiczną, z których można zamawiać zakupy z dowozem poprzez aplikacje. Takie rozwiązanie to zwiększona dostępność tego typu sklepów dla konsumentów, którzy nie muszą już szukać ich na mapach miast i odwiedzać osobiście – wystarczy skorzystanie z gotowej oferty w aplikacji i dokonanie zakupu za pomocą kilku kliknięć. Co więcej, rośnie także popularność rozwiązań nisko-emisyjnych, m.in. rowerów elektrycznych i hulajnóg – jaki ma to wpływ na branżę? Oznacza to, że coraz częściej możemy się spodziewać, że dostawy realizowane do naszych domów będą neutralne dla środowiska.
„Idea zrównoważonego rozwoju jest jednym z kluczowych filarów naszej działalności. W naszej aplikacji sukcesywnie powiększamy liczbę sklepów oferujących zakup żywności ekologicznej z dostawą do domu. Ponadto uruchomiliśmy specjalny program pilotażowy ze start-upem Port, który umożliwia kurierom współpracującym z nami bezpłatne korzystanie z rowerów elektrycznych znajdujących się w na parkingu APCOA przy stacji metra Centrum w Warszawie. A to tylko niektóre z naszych działań, których celem jest budowanie lepszego, zrównoważonego świata” – mówi Agata Polityło General Manager Wolt Polska.
Jedzenie w plenerze
Rosnące temperatury motywują nas także do częstszego opuszczania swoich własnych czterech ścian i spędzenia czasu na łonie natury. Okoliczne parki, lasy czy bulwary ponownie przywitają wielu spacerowiczów i piknikowiczów, a to oznacza, że będziemy częściej spożywać posiłki poza domem. Branża food delivery nie pozostaje na to obojętna i coraz częściej możemy zamawiać ulubione dania czy zakupy ze sklepów w plener. Otwiera to szereg różnorodnych możliwości, np. oglądanie meczu w towarzystwie ulubionej pizzy na łonie natury czy organizacja pikniku tematycznego ze znajomymi w miejskim parku.
Prezenty dla najbliższych
Rozpoczyna się sezon na wesela i komunie, a przed nami także kilka istotnych dni okolicznościowych, na przykład: Dzień Matki, Dzień Ojca czy Dzień Dziecka. Konsumenci regularnie korzystają z tych okazji, aby obdarować najbliższych. Przemawiają za tym także liczby – według badania z 2021 roku przeprowadzonego przez AdColony "Dzień Matki – zakupowe preferencje" 6 na 10 ankietowanych regularnie kupuje prezenty z tej okazji. Ponadto 70% z nich używa do tego celu smartfonów. Nie jest to zaskakujące – mnogość tym podobnych okazji może przyprawić o zawrót głowy, a nie zawsze dysponujemy czasem, by osobiście wybrać się na zakupy w poszukiwaniu prezentów. Rozwiązaniem są przyjść usługi q-commerce – w czasie dostawy nieprzekraczającym godziny od złożenia zamówienia, możemy zakupić delikatesy, kwiaty, kosmetyki, akcesoria czy nawet całe zestawy prezentowe. Co więcej, rozwiązania q-commerce niwelują konieczność poszukiwania upominków na wielu stronach, poprzez kilka różnych sklepów internetowych – obecnie możliwe jest skorzystanie z oferty wielu, różnorakich sklepów z poziomu jednej aplikacji.
„Rynek szybkich zakupów musi wziąć pod uwagę sezonowość. Wiosną, gdy konsumenci będą poszukiwać prezentów na różne okazje, my, jako dostawca usług z obszaru quick commerce musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i proponować gotowe rozwiązania. W jaki sposób? W zależności od okazji możemy inspirować klientów, co na daną okazję warto zakupić, np. poprzez kreowanie specjalnych prezentowników i ofert promocyjnych w naszej aplikacji, co może ułatwić wybór i finalnie oszczędzić cenny czas konsumentów. Chcemy, aby nasi klienci mieli poczucie, że mają dostęp do swoistego centrum handlowego z poziomu jednej aplikacji” – dodaje Agata Polityło General Manager Wolt Polska.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.