„NIC NIE MUSISZ. WSZYSTKO MOŻESZ.” Startuje największa kampania w historii KROSS

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
„NIC NIE MUSISZ. WSZYSTKO MOŻESZ.” Startuje największa kampania wizerunkowa w historii polskiego producenta rowerów KROSS
W piątek 1 kwietnia rusza największa w historii KROSS, międzynarodowa kampania wizerunkowa polskiego producenta rowerów. Hasłem „NIC NIE MUSISZ. WSZYSTKO MOŻESZ” marka chce zmotywować do aktywnego spędzania wolnego czasu i dbania o kondycję, a przy okazji przeżywania emocji na rowerze. KROSS mówi o naturalnej potrzebie wolności, tak potrzebnej w dzisiejszych czasach. Nowa kampania wizerunkowa KROSS to spoty telewizyjne i radiowe oraz kreacje prezentowane w Internecie i na ekranach kin. Kampania rozpocznie się w kwietniu a jej przekazy trafią do odbiorców w Polsce, Czechach i na Słowacji.
Nowa kampania wizerunkowa KROSS to odpowiedź na rekordowy popyt na rowery w Polsce i Europie. Polski producent w spotach i kreacjach internetowych zachęca konsumentów do przeżywania prawdziwych emocji, do zadbania o zdrowie i kondycję całej rodziny i wskazuje, że zapalonym rowerzystą może zostać każdy z nas. W dobie drogiego paliwa i rosnącej świadomości zmian klimatycznych, polska marka KROSS dba o zdrowie Polaków oraz ekologię, proponując łatwo dostępne rowery dla każdego.
- Pierwszym krokiem do przygotowania kampanii była rozbudowana analiza strategiczna marki KROSS na tle branży rowerowej, aktualnych potrzeb konsumenckich oraz trendów rozwoju kategorii rowerowych. Powstała nowa platforma komunikacji marki, która będzie rozwijana w kolejnych latach. Chcemy, aby marka KROSS została niekwestionowanym liderem przyszłościowego segmentu rowerów elektrycznych w Polsce i całym regionie. Na tej kategorii szczególnie się obecnie skupiamy – mówi Marek Kmiecik – Doradca Zarządu ds. Marketingu i Produktu w KROSS.
„NIC NIE MUSISZ. WSZYSTKO MOŻESZ” to kampania, w której prezentowanych jest sześć mini-historii wideo. Ich bohaterki i bohaterowie rzucają wyzwanie stereotypom. Nie musisz być „najszybsza”, aby być pierwsza, nie musisz być „gwiazdą”, aby wzbudzać zachwyt, by rower KROSS pozwolił Ci obudzić energię, poczuć emocje, cieszyć się naturą, samotnością albo towarzystwem. Nie trzeba wiele, wystarczy wyjechać z domu i poczuć wiatr we włosach. Z KROSS nic nie musisz, ale WSZYSTKO MOŻESZ.
- Chcieliśmy pokazać, że KROSS może obudzić nową energię w każdym z nas, dać nam nowe możliwości i tak potrzebną dzisiaj motywację. Dzięki KROSS możemy poczuć prawdziwe emocje, niezależnie od tego, czy jesteśmy odkrywcami, poszukiwaczami przygód czy cichymi bohaterami. Rower KROSS jest dla każdego, dzięki niemu nic nie muszę, ale mogę wszystko – mówi Dyrektor Marketingu KROSS, Iwona Stępniak.
Popularność rowerów rośnie, bo Polacy przekonali się, że to doskonała alternatywa dla samochodów czy transportu miejskiego w czasach pandemii. Konsumenci zauważyli coraz lepszą infrastrukturę w miastach, doceniają też, że rower to bezpieczny i ekologiczny środek transportu, który dodatkowo pomaga nam zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie. KROSS oferuje największą wśród producentów dostępność rowerów. Z polskiej fabryki w Przasnyszu w ostatnich tygodniach wysyłane są do sklepów rekordowe liczby rowerów. Firma zakłada w tym sezonie wzrost sprzedaży rowerów i akcesoriów na poziomie 50% r/r. KROSS jest numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach.
Po raz pierwszy w historii polskiej marki KROSS, przygotowano i zaplanowano międzynarodową kampanię wizerunkową o takiej skali. Prezentowane w niej historie mają charakter naturalnych obserwacji, zarejestrowanych w miejskich i górskich plenerach Hiszpanii. Przy okazji zrealizowano bogaty materiał filmowy, zapewniający możliwość budowania angażujących treści na profile social media marki. Dopełnieniem jest także obszerny materiał fotograficzny, prezentujący bohaterów podczas przeżywania prawdziwych emocji.
Spoty filmowe emitowane będą w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych w Polsce (kanały grupy TVN i Polsat) oraz Czechach. Kreacje digital będą prezentowane w Internecie w Polsce, Czechach i na Słowacji. Dodatkowo w Polsce kampania realizowana będzie w kinach sieci Multikino oraz Cinema City.
Opiekę kreatywną i strategiczną sprawuje Red8 Advertising/Dentsu, a za produkcję odpowiedzialne jest studio Lemon Films. Za reżyserię spotu odpowiada Piotr Matejkowski, a za zdjęcia Łukasz Ziętek. Muzykę do spotu skomponował Wojtek Urbański. Działania w mediach zaplanował dom mediowy Mediahub. Za komunikację PR odpowiada Agencja Prepare.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.