Komunikaty PR

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

2024-04-23  |  16:00
Biuro prasowe

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają dużo bardziej nietypowe obiekty takie silnik do jeepa, ogon lisa, a nawet test na ojcostwo - tak wynika  z raportu Lost&Found Index 2024 firmy Uber. Jak na tle świata wypadają Polacy?

Najczęściej zapominamy ubrań

Pasażerowie na całym świecie mają podobne zachowania. Przedmiotem, który zawsze znajduje się w pierwszej trójce w rankingu rzeczy zagubionych - niezależnie od kraju - jest odzież. Co ciekawe zarówno w Polsce jak i USA układ podium jest dokładnie taki sam, a najczęściej gubione przedmioty to:

  • Odzież (głównie czapki i rękawiczki);
  • Bagaż;  
  • Słuchawki.

Do regularnie zostawianych przez pasażerów rzeczy na całym świecie należą także portfele, biżuteria, telefony, tablety, laptopy, zegarki czy wyroby tytoniowe. 

 

W rankingu Uber są jednak kraje wyjątkowe: 

  • W Pakistanie na podium znalazły się zakupy spożywcze (miejsce 3);
  • Parasole są często zostawiane w Kolumbii (3. miejsce), Portugalii (3. miejsce), Tajwanie (3. miejsce) oraz Litwie (2. miejsce);
  • W Izraelu drugą lokatę okupują książki;
  • W Estonii z kolei na najniższym miejscu podium znalazły się poduszki
  • We Włoszech na trzecim miejscu plasuje sprzęt ochrony osobistej (np. kask).

 

Mistrzowskie pasy oraz gotówka

Kreatywność pasażerów jest jednak nieograniczona i dotyczy wielu dziedzin - szczególnie w USA. W emocjach pasażerom zdarzało się zostawiać lekarstwa, wyniki badań lub testy na COVID, poziom glukozy oraz… ojcostwo. Z Uberem podróżowali także muzycy - gitarzyści, skrzypkowie, perkusiści czy fleciści, którzy zostawili w samochodzie swoje instrumenty, ich części lub pokrowce. 

Prawdziwym hitem był jednak - pas mistrzowski federacji WWE, który zgubiono aż… dwukrotnie. Nie wiemy jednak czy w samochodzie jechał zapominalski zawodnik wrestlingu, czy może fan. 

Wśród nietypowych zagubionych przedmiotów w USA znalazły się także:

  • Tupecik na czoło;
  • Gorący sos i alkomat;
  • Dwa pojemniki z pająkami w środku;
  • Składany wachlarz Beyoncé;
  • Mały rekwizyt szkieletu szczura;
  • Żywy żółw;
  • Silnik do jeepa;
  • Płot ogrodowy.

Nasi rodacy mogą pochwalić się pochwalić nieco mniejszą fantazją, ale przynajmniej jeden przejazd zamówił czarodziej (ewentualnie fan fantastyki), który zostawił na siedzeniu różdżkę. 

 

W Polsce dziwne zapytania o zwrot dotyczyły  m.in. takich przedmiotów jak:

  • Sztuczna szczęka (babci pasażera);
  • Torba piwa;
  • 3000 zł w gotówce;
  • Lupy stomatologiczne;
  • Zabawkowy czarny drewniany miecz;
  • 50 kg ciasta;
  • Judoga;
  • Pionek szachowy kanciasty.

 

Jak zapominają Polacy? Nie w weekendy…

  • Największą skłonność do zapominania mamy pod koniec roku, zwłaszcza w okresie przełomu listopada i grudnia;
  • Kumulacyjny dzień, czyli taki z największą liczbą zgłoszeń przypadł na 12 grudnia;
  • Chociaż intuicja podpowiadałby, że najbardziej zapominalskim okresem powinien być weekend to sobota jest dopiero na 3. miejscu jako dzień, w którym sumarycznie zostawiono najwięcej rzeczy;
  • Środa oraz wtorek to dni, w które kumulacyjnie było najwięcej zgłoszeń dotyczących zgub, a różnica w liczbie wynosi zaledwie 1;
  • Dniami z najmniejszą liczbą zgłoszeń okazały się piątek oraz niedziela;
  • Najwięcej zgub przypada na godziny 16:00 - 19:00;
  • Warszawa okazuje się być nie tylko formalną stolicą Polski, ale także miastem, w którym użytkownicy zostawiają najwięcej rzeczy w taksówkach zostawiając inne daleko w tyle. Będący na drugim miejscu Kraków ma liczbowo cztery razy mniej zgłoszeń. Miejsce 3. przypadło Aglomeracji Śląskiej. 

 

Jak odzyskać zgubiony przedmiot?

Jeśli zdarzyło nam się pozostawić jakiś przedmiot w samochodzie, najprościej jest skontaktować się z kierowcą za pomocą opcji “kontakt” w aplikacji. Jeśli zostawiliśmy telefon, należy zalogować się na konto Uber na komputerze i wykonać wskazane czynności:

  1. Wejdź w zakładkę “Twoje przejazdy” i wybierz przejazd, w trakcie którego zostawiłeś w aucie swoją własność;
  2. Wybierz opcję “Zgubiony przedmiot”;
  3. Przejdź do zakładki “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;
  4. Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;
  5. Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;
  6. Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeśli ten go wcześniej znalazł.

Zarówno podczas próby kontaktu z kierowcą, jak i w przypadku zostawienia swojego numer, połączenia będą anonimizowane - ani kierowca, ani pasażer nie zobaczą swoich prawdziwych numerów telefonu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.