Paged Morąg stawia na transformację – Marek Janke nowym Wiceprezesem Zarządu

Andrzej Czech
Sfera Group
ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Paged Morąg stawia na transformację – Marek Janke nowym Wiceprezesem Zarządu
Morąg, 4 czerwca 2024 r. – Paged Morąg S.A., lider w produkcji sklejki oraz innowacyjnych rozwiązań drewnopochodnych, ogłasza powołanie Marka Janke na stanowisko Wiceprezesa Zarządu. Z dniem 1 czerwca 2024 roku Marek Janke objął również funkcję Chief Transformation Officer (CTO) w Paged Morąg S.A. oraz Paged Pisz Sp. z o.o. Marek związany jest z Paged od 01 lutego 2024 roku, kiedy rozpoczął pracę jako dyrektor sprzedaży i marketingu (CCO) w funkcji członka zarządu Paged Morąg. W swojej nowej roli wiceprezesa, Marek będzie także zarządzał innowacjami i technologią jako członek zarządu Paged LabTech, aby produkty Grupy jeszcze lepiej odpowiadały na potrzeby poszczególnych rynków.
Pierwszym zadaniem Marka Janke jako Wiceprezesa będzie opracowanie i wdrożenie strategii transformacji organizacyjnej dla spółek sklejkowych i koncentracja na poprawie efektywności oraz wzroście przychodów i zysków firmy. Marek pracuje także z całym zarządem nad nowym modelem operacyjnym, który wzmocni pozycję firmy i wprowadzi ją na nowe rynki z wysokomarżowymi produktami, co w obecnym otoczeniu, na który duży wpływ ma import nielegalnej sklejki z Rosji i Białorusi oraz spadek koniunktury w krajach Europy Zachodniej, będzie ważnym elementem rozwoju spółek Grupy Paged.
„Rynek sklejki jest dziś bardzo trudny, głównie za sprawą nieuczciwej konkurencji i spowolnienia na podstawowych rynkach zbytu. Na szczęście Paged ma olbrzymie niewykorzystane możliwości w obszarze sprzedaży, głównie dzięki swoim szerokim możliwościom produkcyjnym oraz innowacjom realizowanym w Paged LabTech – najnowocześniejszym centrum badawczo-rozwojowym w branży na świecie. Zdefiniowaliśmy kilka kierunków rozwoju i dźwigni wzrostu. Wychodząc od nowej segmentacji rynku, opracowaliśmy rozszerzenie asortymentu pod konkretne branże, w których występuje największy potencjał wzrostu marży.” – powiedział Marek Janke.
Marek Janke to menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu rozwojem dużych firm i grup kapitałowych z różnych branż. Przed dołączeniem do Paged pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu TradeBridge, gdzie odpowiadał za handel i operacje podległych spółek. Jego bogate doświadczenie obejmuje handel międzynarodowy, wprowadzanie produktów na rynek oraz marketing. W latach 2013 do 2015 pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu w Impel Security Polska. W latach 2004 do 2013 zarządzał globalną sprzedażą, logistyką i marketingiem w Barlinek S.A. jako Dyrektor Handlowy oraz Członek Zarządu. Wcześniej był Dyrektorem ds. Rozwoju Biznesu w IQFM, wprowadzając na polski rynek takie marki jak BAT, Ferrero, Absolut czy Pillsbury.
Marek Janke jest absolwentem Akademii Morskiej w Szczecinie, Executive MBA na Erasmus Rotterdam University oraz programu Post-MBA w Swiss Business School.
O Grupie Paged:
Założony ponad 90 lat temu Paged jest obecnie jednym z pięciu największych producentów sklejki i znaczącym producentem krzeseł drewnianych w Unii Europejskiej. Zatrudnia ponad 2 tys. osób i posiada łącznie pięć zakładów produkcyjnych w Polsce i Estonii. Oferuje innowacyjne rozwiązania i produkty, które znajdują zastosowanie w wielu branżach, takich jak: projektowanie wnętrz i wyposażenie wnętrz, budownictwo, transport i opakowania na blisko osiemdziesięciu rynkach na całym świecie. Od 2019 roku Paged rozwija i wdraża innowacje technologiczne i produktowe w oparciu o unikalne kompetencje własnego centrum badawczo-rozwojowego Paged LabTech.
Spółki należące do Paged: Paged Pisz, Paged Morąg, Paged Eesti, Paged Trade, Paged Meble, Paged LabTech, Paged Deutschland oraz BUK Ltd. to część Grupy Thumos, prywatnego, polskiego konsorcjum przemysłowo-inwestycyjnego.
https://sklejkapaged.pl/

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.