Paged Morąg stawia na transformację – Marek Janke nowym Wiceprezesem Zarządu

Andrzej Czech
Sfera Group
ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Paged Morąg stawia na transformację – Marek Janke nowym Wiceprezesem Zarządu
Morąg, 4 czerwca 2024 r. – Paged Morąg S.A., lider w produkcji sklejki oraz innowacyjnych rozwiązań drewnopochodnych, ogłasza powołanie Marka Janke na stanowisko Wiceprezesa Zarządu. Z dniem 1 czerwca 2024 roku Marek Janke objął również funkcję Chief Transformation Officer (CTO) w Paged Morąg S.A. oraz Paged Pisz Sp. z o.o. Marek związany jest z Paged od 01 lutego 2024 roku, kiedy rozpoczął pracę jako dyrektor sprzedaży i marketingu (CCO) w funkcji członka zarządu Paged Morąg. W swojej nowej roli wiceprezesa, Marek będzie także zarządzał innowacjami i technologią jako członek zarządu Paged LabTech, aby produkty Grupy jeszcze lepiej odpowiadały na potrzeby poszczególnych rynków.
Pierwszym zadaniem Marka Janke jako Wiceprezesa będzie opracowanie i wdrożenie strategii transformacji organizacyjnej dla spółek sklejkowych i koncentracja na poprawie efektywności oraz wzroście przychodów i zysków firmy. Marek pracuje także z całym zarządem nad nowym modelem operacyjnym, który wzmocni pozycję firmy i wprowadzi ją na nowe rynki z wysokomarżowymi produktami, co w obecnym otoczeniu, na który duży wpływ ma import nielegalnej sklejki z Rosji i Białorusi oraz spadek koniunktury w krajach Europy Zachodniej, będzie ważnym elementem rozwoju spółek Grupy Paged.
„Rynek sklejki jest dziś bardzo trudny, głównie za sprawą nieuczciwej konkurencji i spowolnienia na podstawowych rynkach zbytu. Na szczęście Paged ma olbrzymie niewykorzystane możliwości w obszarze sprzedaży, głównie dzięki swoim szerokim możliwościom produkcyjnym oraz innowacjom realizowanym w Paged LabTech – najnowocześniejszym centrum badawczo-rozwojowym w branży na świecie. Zdefiniowaliśmy kilka kierunków rozwoju i dźwigni wzrostu. Wychodząc od nowej segmentacji rynku, opracowaliśmy rozszerzenie asortymentu pod konkretne branże, w których występuje największy potencjał wzrostu marży.” – powiedział Marek Janke.
Marek Janke to menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu rozwojem dużych firm i grup kapitałowych z różnych branż. Przed dołączeniem do Paged pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu TradeBridge, gdzie odpowiadał za handel i operacje podległych spółek. Jego bogate doświadczenie obejmuje handel międzynarodowy, wprowadzanie produktów na rynek oraz marketing. W latach 2013 do 2015 pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu w Impel Security Polska. W latach 2004 do 2013 zarządzał globalną sprzedażą, logistyką i marketingiem w Barlinek S.A. jako Dyrektor Handlowy oraz Członek Zarządu. Wcześniej był Dyrektorem ds. Rozwoju Biznesu w IQFM, wprowadzając na polski rynek takie marki jak BAT, Ferrero, Absolut czy Pillsbury.
Marek Janke jest absolwentem Akademii Morskiej w Szczecinie, Executive MBA na Erasmus Rotterdam University oraz programu Post-MBA w Swiss Business School.
O Grupie Paged:
Założony ponad 90 lat temu Paged jest obecnie jednym z pięciu największych producentów sklejki i znaczącym producentem krzeseł drewnianych w Unii Europejskiej. Zatrudnia ponad 2 tys. osób i posiada łącznie pięć zakładów produkcyjnych w Polsce i Estonii. Oferuje innowacyjne rozwiązania i produkty, które znajdują zastosowanie w wielu branżach, takich jak: projektowanie wnętrz i wyposażenie wnętrz, budownictwo, transport i opakowania na blisko osiemdziesięciu rynkach na całym świecie. Od 2019 roku Paged rozwija i wdraża innowacje technologiczne i produktowe w oparciu o unikalne kompetencje własnego centrum badawczo-rozwojowego Paged LabTech.
Spółki należące do Paged: Paged Pisz, Paged Morąg, Paged Eesti, Paged Trade, Paged Meble, Paged LabTech, Paged Deutschland oraz BUK Ltd. to część Grupy Thumos, prywatnego, polskiego konsorcjum przemysłowo-inwestycyjnego.
https://sklejkapaged.pl/

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.