Komunikaty PR

Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO

2024-06-29  |  20:30
Biuro prasowe

Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO i PiS

Konfederacja wzbudziła największe zainteresowanie mediów internetowych w powyborczym tygodniu, osiągając ponad 6,8 tys. wzmianek, co stanowi prawie 19% całościowej liczby publikacji na temat komitetów wyborczych startujących do Europarlamentu. Na drugim miejscu znalazła się Lewica z prawie 18% udziałem (6,4 tys. publikacji), a na trzecim miejscu Trzecia Droga z 15% udziałem (ponad 5,5 tys. publikacji), wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Przywództwa.

Instytut Przywództwa przygotował zestawienie udziału komitetów wyborczych w publikacjach na portalach internetowych w powyborczym tygodniu. Objęło ono okres czasu od godz. 21:00 w dniu 9.06.2024 r., czyli od godziny zakończenia ciszy wyborczej, do końca dnia 15.06.2024 r. Łącznie odnotowano przeszło 32 tysiące wzmianek dotyczących komitetów startujących w eurowyborach.

Zaskakujący wyborczy wynik Konfederacji przyciągnął zainteresowanie mediów

Pierwsze miejsce w zestawieniu zainteresowania mediów zajęła Konfederacja, która uzyskała rekordowy dla tej partii wynik wyborczy i do Europarlamentu wprowadziła 6 kandydatów. Pojawiła się w ponad 6,8 tys. wzmianek na portalach internetowych.

Konfederacja, osiągając w powyborczym tygodniu największe zainteresowanie medialne, zyskała dodatkowy impet i w oczach wyborców będzie mogła umocnić swoją pozycję. Dysponując zainteresowaniem mediów, ma szansę docierać ze swoim przekazem do coraz większego grona odbiorców i budować coraz większą rozpoznawalność swoich europosłów. Czy tak się jednak stanie, pokażą najbliższe tygodnie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.

Duże zainteresowanie mediów komitetami Lewicy i Trzeciej Drogi

Na podium rankingu zainteresowania mediów znalazły się również Lewica z 6,4 tys. publikacji i Trzecia Droga z 5,5 tys. publikacji, wyprzedając komitety zdobywające najwięcej głosów w wyborach – Koalicję Obywatelską z 5,3 tys. wzmianek oraz Prawo i Sprawiedliwość z 4,4 tys. publikacji. Duża obecność Lewicy oraz Trzeciej Drogi w doniesieniach medialnych wskazuje na to, że  zainteresowanie wzbudziły zaskakująco niskie wyniki wyborcze wspomnianych komitetów, które szczególnie dla liderów koalicji Polska 2050 - PSL były sporą niespodzianką.

Komitet Trzeciej Drogi uzyskiwał w przedwyborczych sondażach trzeci wynik. Wybory do Europarlamentu nie potwierdziły przewidywań sondażowych. Niespodziewane wyniki wyborcze mogą być wyzwaniem dla liderów, którzy muszą szybko reagować i dostosowywać swoje strategie. Liderzy Trzeciej Drogi i Lewicy będą musieli stawić czoła zaistniałej sytuacji. Prezes Instytutu Przywództwa wskazuje na to, jakie wymagania stoją przed liderami obu komitetów.

–  W kontekście niespodziewanych słabych wyników wyborczych ważne są trzy kluczowe aspekty efektywnego przywództwa. Po pierwsze są to zdolności adaptacyjne. Szybka analiza wyników i dostosowanie strategii działania są kluczowe. Liderzy muszą być elastyczni i gotowi do modyfikacji swoich planów w oparciu o uzyskane wyniki. Ważna jest komunikacja z wyborcami. Wyjaśnienie przyczyn słabych wyników i przedstawienie planu na przyszłość są niezbędne, aby utrzymać zaufanie. Transparentność i otwartość mogą znacząco przyczynić się do odbudowy poparcia. W utrzymaniu poparcia może też pomóc zainteresowanie mediów. Jest ono szansą na komunikowanie się z wyborcami. Ważna jest przy tym umiejętność dostrzeżenia i nazwania popełnionych błędów. Zrzucanie odpowiedzialności na wyborców nie jest w żadnym wypadku dobrym rozwiązaniem. Należy również zwrócić uwagę na motywację członków komitetu. Utrzymanie wysokiego zaangażowania po niższych niż oczekiwane wynikach jest niezwykle ważne. Liderzy muszą umieć inspirować i motywować swoich współpracowników do dalszej pracy, a także nie zrażać się porażkami, które są naturalnym doświadczeniem na arenie politycznej – podsumowuje Piotr Gąsiorowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza Biuro prasowe
2024-11-21 | 14:00

Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza

Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem opiniodawczo-doradczym, którego rolą jest konsultowanie i opiniowanie dokumentów dla potrzeb organu jednostki administracyjnej,
Polityka Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?
2024-11-12 | 16:00

Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?

Pierwsze czytanie projektu ujawnia podziały. W czwartek w Sejmie odbyła się intensywna debata nad projektem ustawy antyhejterskiej, stworzonym zgłoszonym przez Polski 2050 i Trzecią
Polityka Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja
2024-10-25 | 10:00

Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja

Stowarzyszenie Młody Dolny Śląsk we współpracy z Powiatem Wrocławskim ogłasza wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego. W listopadzie rozpocznie się proces wyborczy,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.