Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO
Podsumowania powyborcze. Podium w rankingu zainteresowania tym razem nie dla KO i PiS
Konfederacja wzbudziła największe zainteresowanie mediów internetowych w powyborczym tygodniu, osiągając ponad 6,8 tys. wzmianek, co stanowi prawie 19% całościowej liczby publikacji na temat komitetów wyborczych startujących do Europarlamentu. Na drugim miejscu znalazła się Lewica z prawie 18% udziałem (6,4 tys. publikacji), a na trzecim miejscu Trzecia Droga z 15% udziałem (ponad 5,5 tys. publikacji), wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Przywództwa.
Instytut Przywództwa przygotował zestawienie udziału komitetów wyborczych w publikacjach na portalach internetowych w powyborczym tygodniu. Objęło ono okres czasu od godz. 21:00 w dniu 9.06.2024 r., czyli od godziny zakończenia ciszy wyborczej, do końca dnia 15.06.2024 r. Łącznie odnotowano przeszło 32 tysiące wzmianek dotyczących komitetów startujących w eurowyborach.
Zaskakujący wyborczy wynik Konfederacji przyciągnął zainteresowanie mediów
Pierwsze miejsce w zestawieniu zainteresowania mediów zajęła Konfederacja, która uzyskała rekordowy dla tej partii wynik wyborczy i do Europarlamentu wprowadziła 6 kandydatów. Pojawiła się w ponad 6,8 tys. wzmianek na portalach internetowych.
– Konfederacja, osiągając w powyborczym tygodniu największe zainteresowanie medialne, zyskała dodatkowy impet i w oczach wyborców będzie mogła umocnić swoją pozycję. Dysponując zainteresowaniem mediów, ma szansę docierać ze swoim przekazem do coraz większego grona odbiorców i budować coraz większą rozpoznawalność swoich europosłów. Czy tak się jednak stanie, pokażą najbliższe tygodnie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.
Duże zainteresowanie mediów komitetami Lewicy i Trzeciej Drogi
Na podium rankingu zainteresowania mediów znalazły się również Lewica z 6,4 tys. publikacji i Trzecia Droga z 5,5 tys. publikacji, wyprzedając komitety zdobywające najwięcej głosów w wyborach – Koalicję Obywatelską z 5,3 tys. wzmianek oraz Prawo i Sprawiedliwość z 4,4 tys. publikacji. Duża obecność Lewicy oraz Trzeciej Drogi w doniesieniach medialnych wskazuje na to, że zainteresowanie wzbudziły zaskakująco niskie wyniki wyborcze wspomnianych komitetów, które szczególnie dla liderów koalicji Polska 2050 - PSL były sporą niespodzianką.
Komitet Trzeciej Drogi uzyskiwał w przedwyborczych sondażach trzeci wynik. Wybory do Europarlamentu nie potwierdziły przewidywań sondażowych. Niespodziewane wyniki wyborcze mogą być wyzwaniem dla liderów, którzy muszą szybko reagować i dostosowywać swoje strategie. Liderzy Trzeciej Drogi i Lewicy będą musieli stawić czoła zaistniałej sytuacji. Prezes Instytutu Przywództwa wskazuje na to, jakie wymagania stoją przed liderami obu komitetów.
– W kontekście niespodziewanych słabych wyników wyborczych ważne są trzy kluczowe aspekty efektywnego przywództwa. Po pierwsze są to zdolności adaptacyjne. Szybka analiza wyników i dostosowanie strategii działania są kluczowe. Liderzy muszą być elastyczni i gotowi do modyfikacji swoich planów w oparciu o uzyskane wyniki. Ważna jest komunikacja z wyborcami. Wyjaśnienie przyczyn słabych wyników i przedstawienie planu na przyszłość są niezbędne, aby utrzymać zaufanie. Transparentność i otwartość mogą znacząco przyczynić się do odbudowy poparcia. W utrzymaniu poparcia może też pomóc zainteresowanie mediów. Jest ono szansą na komunikowanie się z wyborcami. Ważna jest przy tym umiejętność dostrzeżenia i nazwania popełnionych błędów. Zrzucanie odpowiedzialności na wyborców nie jest w żadnym wypadku dobrym rozwiązaniem. Należy również zwrócić uwagę na motywację członków komitetu. Utrzymanie wysokiego zaangażowania po niższych niż oczekiwane wynikach jest niezwykle ważne. Liderzy muszą umieć inspirować i motywować swoich współpracowników do dalszej pracy, a także nie zrażać się porażkami, które są naturalnym doświadczeniem na arenie politycznej – podsumowuje Piotr Gąsiorowski.

Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza

Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?

Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.