Komunikaty PR

Rockwell Automation prezentuje Raport o Stanie Inteligentnej Produkcji

2022-08-03  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Raport o Stanie Inteligentnej Produkcji z 2022 r. (The 2022 State of Smart Manufacturing Report) to najbardziej solidna edycja, jaka dotychczas powstała. Badanie zostało przeprowadzone przez Plex Systems, spółkę firmy Rockwell Automation, we współpracy z Hanover Research. Wśród uczestników i respondentów znalazły się firmy produkcyjnej z całego świata, łącznie około 321 podmiotów. Wyniki badania ujawniają obecny stan i kondycję inteligentnej produkcji (smart manufacturing), wyzwania przed którymi stoją firmy produkcyjne, a także oczekiwania dotyczące przyszłości sektora produkcyjnego. Dzięki odkryciom i zaleceniom zawartym w opracowanym raporcie, a także dołączonej liście kontrolnej (strona 41 raportu) można samodzielnie opracować i stworzyć własny plan działania dotyczący wdrażania technologii i wykorzystać przyszłość inteligentnej produkcji.

Coroczny raport o stanie inteligentnej produkcji firmy Plex (spółka Rockwell Automation) wziął pod lupę najpilniejsze wyzwania branży produkcyjnej ostatniej dekady. Niedobór wykwalifikowanych pracowników, zakłócenia w łańcuchu dostaw i ograniczanie ryzyka są co roku głównymi przeszkodami w rozwoju branży, ale ich przyczyny stale się zmieniają. Kluczem do rozwiązania tych problemów i innych jeszcze nieznanych zjawisk jest technologia – w szczególności inteligentna produkcja. Czynniki takie jak wzrost ilości danych na poziomie zakładu, większa łączność maszyn i ludzi, rozwój Przemysłowego Internetu Rzeczy oraz praktyczne wykorzystanie i przystępność cenowych technologii zmieniają produkcję i poszerzają ludzkie możliwości.

1. SMART MANUFACTURING

Inteligentna instrumentacja i optymalizacja w czasie rzeczywistym procesów biznesowych, fizycznych i cyfrowych w fabrykach i w całym łańcuchu wartości. Zasoby i procesy są zautomatyzowane, zintegrowane, monitorowane i stale oceniane na podstawie wszystkich dostępnych informacji możliwie najbliżej czasu rzeczywistego. Rockwell Automation wskazuje, że wdrożenie inteligentnej produkcji przyspieszyło o 50% i w 2022 ten trend wzrostowy się utrzyma. Modularyzacja oprogramowania, która pozwala na stopniowe przyjmowanie technologii, zyskuje na popularności, ponieważ producenci chcą stać się bardziej zwinni w obliczu przeciwności.       

  • Wdrażanie inteligentnej produkcji wzrosło o 50% rok do roku
  • Działania w zakresie ESG są traktowane bardziej priorytetowo
  • Bariery wejścia są niższe, co prowadzi do wyższego poziomu adopcji i bardziej atrakcyjnego zwrotu z inwestycji.

 

2. PANDEMIA ODKRYŁA 3 ROZWIJAJĄCE SIĘ WYZWANIA BIZNESOWE

Rockwell Automation wskazuje, że raporty o stanie inteligentnej produkcji z 2021 i 2022 r. wskazały, że pandemia COVID-19 uwypukla problemy i wyzwania, z jakimi mierzy się branża:

  • Nowoczesne rozwiązania do zarządzania łańcuchem dostaw muszą uwzględniać współczesną złożoność.
  • Przy ponad 800 000 nieobsadzonych stanowiskach produkcyjnych potrzebne jest nowe podejście do rozwiązania problemu niedoboru wykwalifikowanych pracowników.
  • Ograniczanie ryzyka wciąż ewoluuje i przy ciągłej potrzebie rozwoju.

 

3. NIEGDYŚ PRZEREKLAMOWANE TECHNOLOGIE DZIŚ ROZWIĄZUJĄ NASZE PROBLEMY

Technologie, które kiedyś były postrzegane jako przereklamowane i mało prawdopodobne, aby wniosły znaczący wkład, są obecnie uważane za kluczowe dla sukcesu. Chmura, wzmocnione urządzenia przemysłowe i automatyzacja procesów pomagają firmom pokonywać wyzwania związane z niedoborem wykwalifikowanych pracowników, zarządzaniem łańcuchem dostaw i ograniczaniem ryzyka. Ponadto rozszerzona rzeczywistość zyskują popularność, pomagając szybko wdrożyć nowych pracowników i przyciągnąć nowe talenty.

  • 49% respondentów — prawie 20% rok do roku — korzysta z jakiejś formy inteligentnych urządzeń (AR, rzeczywistość mieszana, urządzenia do noszenia).
  • 75% respondentów postrzega technologię jako kluczowe rozwiązanie problemów pracowników.
  • Przedsiębiorstwa produkcyjne, które prezentują się jako zaawansowane technologicznie, są bardziej atrakcyjne dla potencjalnych pracowników.

4. POZOSTAĆ KONKURENCYJNYM W 2022 I PÓŹNIEJ

Produkcja nigdy nie była tak kluczowa. Pandemia ujawniła skalę wyzwań, przed którymi stoją producenci, w tym zakłócenia łańcucha dostaw, niedobór wykwalifikowanych pracowników i ograniczanie ryzyka. Zarządzanie środowiskowe, społeczne i korporacyjne (ESG) również stało się niezbędnym elementem działalności biznesowej. Jednocześnie połączenie analiz opartych na danych, szybkości i automatyzacji nigdy nie było bardziej dostępne. Wszystko to przyspiesza wdrażanie inteligentnej produkcji. Oto kilka faktów z raportu, którym warto się przyjrzeć:

  • Wskaźniki wdrożenia inteligentnej produkcji wzrosły o 50% od 2021 do 2022 r., co oznacza, że 2 na 3 producentów korzysta obecnie z jakiejś formy inteligentnego komponentu produkcyjnego.
  • Niezdecydowanie spowodowane przeciążeniem opcji inwestycyjnych w technologię jest po raz pierwszy wiodącą przeszkodą w rozwoju – wybrało ją ponad 20% respondentów.
  • Podczas gdy 78% producentów posiada rozwiązanie punktu planowania łańcucha dostaw, 38% respondentów stwierdziło, że planuje zainwestować w planowanie łańcucha dostaw, wskazując, że ich obecne rozwiązanie nie wystarczy.
  • Ponad 80% respondentów zarówno w raporcie o stanie inteligentnej produkcji z 2022 r., jak i w ankiecie perspektywicznej NAM (National Association of Manufacturers) podkreśla znaczenie przyciągania i utrzymania wysokiej jakości siły roboczej.

Coroczny raport o stanie inteligentnej produkcji firmy Plex wziął pod lupę najpilniejsze wyzwania ostatniej dekady. Niedobór wykwalifikowanych pracowników, zakłócenia w łańcuchu dostaw i ograniczanie ryzyka są co roku głównymi przeszkodami w rozwoju branży, ale ich przyczyny stale się zmieniają. Kluczem do rozwiązania tych problemów i innych jeszcze nieznanych zjawisk jest technologia – w szczególności inteligentna produkcja. Czynniki takie jak wzrost ilości danych na poziomie zakładu, większa łączność maszyn i ludzi, rozwój Przemysłowego Internetu Rzeczy oraz praktyczne wykorzystanie i przystępność cenowych technologii zmieniają produkcję i poszerzają ludzkie możliwości.

Raport wraz z infografiką dostępny jest tutaj.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.