W ramach programu Sąsiedzka Moc Netto sfinansuje 50 lokalnych inicjatyw
26 września Netto uruchomił program Sąsiedzka Moc. W ramach akcji sieć przeznaczy łącznie 600 tys. zł na realizację 50 lokalnych projektów. Inicjatywy mogą zgłaszać zarówno osoby indywidualne, jak i organizacje. Wpływ na ich wybór będą mieli klienci – głosując w sklepach Netto. Celem projektu jest wsparcie lokalnych społeczności w obszarach: ekologia, sport i rekreacja, seniorzy, dzieci i młodzież, lokalna społeczność oraz zwierzęta.
- Wierzymy w siłę sąsiedzkich relacji. Chcemy wesprzeć społeczności lokalne, zwłaszcza te, których częścią, jako Netto, jesteśmy. Dlatego właśnie uruchamiamy program Sąsiedzka Moc. Nie mamy wątpliwości, że zapał do realizacji lokalnych inicjatyw jest duży – pokazują to nasze doświadczenia, jak i bieżący kontakt z przedstawicielami różnego rodzaju organizacji, zaangażowanych w działania na rzecz swojego otoczenia – mówi Hugo Mesquita, CEO Netto Polska. – W sumie sfinansujemy realizację 50 projektów, z czego 45 otrzyma granty wynoszące 10 tys., a 5 – w wysokości 30 tys. zł każdy. Mamy nadzieję, że niejeden zgłoszony projekt pozytywnie nas zaskoczy, a te które uzyskają wsparcie, realnie przysłużą się lokalnym społecznościom.
Program składa się z dwóch etapów. Pierwszy polega na zgłaszaniu projektów poprzez specjalny formularz dostępny na stronie www.sasiedzkamoc.netto.pl. Od 26 września do 31 października br. może go wypełnić każda pełnoletnia osoba, przedstawicieli instytucji, fundacji, stowarzyszenia, rady osiedla, szkoły, przedszkola czy spółdzielni mieszkaniowej. Zgłaszając inicjatywę, należy wskazać obszar, którego ona dotyczy: ekologia, sport
i rekreacja, seniorzy, dzieci i młodzież, lokalna społeczność lub zwierzęta, krótko opisać projekt oraz określić koszt jego realizacji. Im rzetelniej wypełniony formularz i uzasadniony projekt – tym większa szansa na przejście do drugiego etapu programu, czyli głosowania w sklepach. O tym, które inicjatywy wezmą w nim udział, zdecyduje komisja programu.
Głosowanie potrwa od 28 listopada do 31 grudnia br. Na wybrane w pierwszym etapie inicjatywy głos oddadzą klienci w wybranych sklepach Netto. Kartę do głosowania otrzyma każdy, kto zrobi zakupy na kwotę min. 50 zł. Znajdzie się na niej od 2 do 5 projektów z danego rejonu. Kartę z zaznaczonym wyborem będzie trzeba wrzucić do urny umieszczonej w sklepie.
Każdy zgłaszany projekt walczy o wsparcie finansowe w wysokości 10 000 zł. Jest też możliwość uzyskania grantu w wysokości 30 000 zł. Tę wyższą kwotę należy dobrze umotywować już na etapie formularza zgłoszeniowego, ponieważ w jej przypadku konkurencja będzie większa – taką pulę otrzyma maksymalnie 5 projektów. Te wybierze komisja po wyłonieniu zwycięzców głosowania w sklepach, oceniając ich potencjał oraz biorąc pod uwagę w jaki sposób je umotywowano.
- Różnorodność projektów, które można zgłosić, jest duża. Ważne, by kwalifikowały się do którejś z sześciu kategorii, jakie w ramach Sąsiedzkiej Mocy chcemy wspierać, i odpowiadały na potrzeby lokalnych społeczności. – dodaje Patrycja Kamińska, PR Manager Netto Polska.
W ramach inspiracji Netto wymienia takie inicjatywy jak: kurs obsługi komputera dla seniorów, wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne, postawienie ławki na pobliskim skwerze, szkolenie w ramach aktywizacji zawodowej czy organizacja lokalnych zawodów biegowych albo turnieju piłkarskiego. Ostateczne wyniki programu ogłoszone zostaną pod koniec stycznia 2023. Zaraz potem zostanie uruchomiona wypłata środków finansowych, a inicjatorzy działań będą mogli wdrożyć swoje pomysły w życie.
Informacje o projekcie oraz regulamin znajdują się na stronie www.sasiedzkamoc.netto.pl. Wszelkie pytania dotyczące programu Sąsiedzka Moc można zadawać mailowo: sasiedzkamoc@netto.pl.

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.