Zakończył się cykl wyścigów VeloBank Via Dolny Śląsk
Na Dolnym Śląsku po siedmiu miesiącach zakończył się największy cykl amatorskich wyścigów kolarskich Via Dolny Śląsk, których głównym i tytularnym sponsorem był VeloBank. Bilans wydarzenia jest imponujący – 1500 amatorów kolarstwa ścigało się w aż 10 wyścigach. W sumie pokonali 200 500 kilometrów. VeloBank partnerstwo nad wyścigami kolarskimi traktuje jako element realizacji swojej strategii wspierania zasad fair play i bycia blisko wartości ważnych dla klientów.
Ostatnia runda wyścigów kolarskich VeloBank Via Dolny Śląsk zakończyła się 8 października br. dokładnie tam, gdzie w kwietniu br. rozpoczęła się rywalizacja – w Sobótce, u podnóża Ślęży. Tym samym domknięto ostatni etap zmagań kolarskich w sezonie. Runda Spadających Liści dostarczyła emocji aż do samej mety, a całość rozgrywała się w malowniczym otoczeniu, podkreślonym piękną złotą polską jesienią.
W Sobótce rywalizowało blisko 500 zawodników i zawodniczek, walczących o ostatnie punkty do klasyfikacji generalnej. Tradycyjnie rywalizacja przebiegała na dwóch dystansach: FUN (48 km) i PRO (87 km).
– To była niezwykła przyjemność przyglądać się zdrowej rywalizacji w prawdziwej rodzinnej atmosferze. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom Via Dolny Śląsk, którzy razem osiągnęli wynik ponad 200 tys. przejechanych kilometrów. To tak jakby 13 razy pokonać odległość z Warszawy do Sydney. W naszym banku takie niestandardowe dystanse nie są nam obce. W pięć tygodni zrealizowaliśmy rebranding, w dziewięć miesięcy osiągnęliśmy roczne cele biznesowe, jednocześnie rozwijaliśmy nasze inicjatywy z obszaru ESG. Napędzeni pozytywną energią dolnośląskich wyścigów już teraz planujemy kolejne kolarskie wyzwania na 2024 rok – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Na koniec zmagań, odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla zwycięzców w blisko 40 kategoriach. VeloBank HBA Team zajął 3. miejsce w klasyfikacji drużynowej na dystansie PRO. Również indywidualnie reprezentanci drużyny VeloBanku osiągnęli imponujące rezultaty. Na dystansie FUN Mariola Posmyk zajęła 1. miejsce w kategorii K40. Natomiast na dystansie PRO wyróżnione zostały aż trzy osoby: Małgorzata Zimnicka zdobyła 2. miejsce w kategorii K40, Mariusz Ciborek okazał się bezkonkurencyjny w kategorii M40, a Piotr Pawłowski zajął 2. miejsce w kategorii M55.
VeloBank Via Dolny Śląsk to najliczniej obsadzana cykliczna szosowa impreza kolarska dla amatorów w Polsce oraz symboliczne Rozpoczęcie Sezonu Kolarskiego w naszym kraju. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Ślęża Sobótka Bike Academy, która zajmuje się propagowaniem kolarstwa wśród dzieci klas 4-6 oraz wsparciem młodych talentów w województwie dolnośląskim.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.