Mówi: | Tomasz Bogus |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Bank Pocztowy S.A. |
2 mln nowych klientów w 3 lata - plany Banku Pocztowego
Bank Pocztowy chce być liderem bankowości detalicznej. Rozbudowując sieć oddziałów i zmieniając system transakcyjny zamierza w ciagu trzech lat przyciągnąć 2 miliony nowych klientów.
Na koniec roku liczba klientów banku przekroczyła 1 mln osób.
- Przystąpiliśmy do weryfikacji naszych założeń i modyfikacji strategii na okres 2012-2015 i rzeczywiście do końca 2015 chcemy mieć 3 mln klientów, co powinno nam pozwolić walczyć o pierwsze miejsca w kraju pod względem liczby klientów detalicznych - mówi prezes banku.
Strategia rozwoju sieci w dalszym ciągu będzie opierała się na placówkach pocztowych. Na koniec 2015 roku bank chce mieć ok. 1000 oddziałów, w tym 360 mikroodziałów i 640 pocztowych stanowisk finansowych.
- Będziemy rozwijać dwie formuły dystrybucyjne w ramach placówek pocztowych: mikrooddziały, czyli wyodrębnione, osobno sparametryzowane i oznakowane powierzchnie, w których pracują pracownicy Banku Pocztowego oraz modyfikacja pocztowych stanowisk finansowych, w kierunku takim, że będzie w nich pracował pracownik Poczty Polskiej, ale dedykowany wyłącznie do sprzedaży usług finansowych w ramach odrębnego pionu usług finansowych - wyjaśnie Tomasz Bogus.
Bank stawia również na usługi mobilne.
- Jesteśmy na etapie rozwoju i zmiany naszego systemu transakcyjnego internetowego, już wkrótce, najpierw dla części korporacyjnej, a w tym roku również dla części detalicznej zaproponujemy nowe rozwiązania transakcyjne w Internecie - mówi prezes Banku Pocztowego.
Z usług banku korzystają głównie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz klienci indywidualni. Oferta kierowana jest w szczególności do osób z mniejszych miejscowości oraz do tych, którzy wcześniej nie mieli styczności z bankowością. Dla nich Bank Pocztowy prowadzi specjalne działania edukacyjne.
Do udanych bank niewątpliwie może zaliczyć ubiegły rok.
- Jeżeli chodzi o przyrost kredytów to tempo jest kilkukrotnie wyższe niż rynek - ponad 45 proc. wzrostów. W przypadku depozytów również ponad 25 proc. wzrostu. Ostatecznie, wstępny wynik finansowy o 85 proc. lepszy. To wszystko oznacza, że rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie, szybciej niż rynek i utrzymaliśmy to tempo rozwoju z roku 2010 - podkreśla Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.
Zysk netto Banku Pocztowego w ubiegłym roku roku wyniósł 27 mln zł i był o ponad 80 proc. większy niż w 2010 roku.
Czytaj także
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-11: Greenpeace: Prawie 6 tys. ciężarówek pełnych drzew wyjeżdża codziennie z polskich lasów. Wycinki trwają tam, gdzie nie wolno
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-03-13: K. Gawkowski: Cyfryzacja powinna być głównym tematem polskiej prezydencji w UE. Chcemy być liderem cyfrowych przemian
- 2024-03-11: A. Kwaśniewski: Polska jest jednym z ważniejszych krajów NATO. Kolejnym członkiem Sojuszu powinna zostać Ukraina
- 2024-03-22: Coraz gorsza sytuacja humanitarna w Sudanie Południowym. Głodem zagrożonych jest ponad 7 mln ludzi
- 2024-03-15: Na blokadzie przejść towarowych z Ukrainą Polska może stracić więcej niż nasz wschodni sąsiad. Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych instytucji
- 2024-03-08: Auta elektryczne nie są już wykorzystywane tylko jako typowe pojazdy miejskie. Kierowcy przemierzają nimi coraz więcej długich dystansów
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.