Newsy

Aero2: Ponad 29 mln Polaków w zasięgu sieci HSPA+

2012-03-23  |  06:05
Mówi:Adam Kuriański
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Aero2, CenterNet, Mobyland
  • MP4

    Zasięg sieci w technologii LTE i HSPA+ rośnie. I to nieco szybciej niż zakładano. Docelowe progi: 90 proc. powierzchni kraju w przypadku HSPA+ 900 MHz oraz 60-80 proc. w przypadku LTE 1800 nie powinny być zagrożone.

    Spółka Aero2, która zajmuje się rozwojem HSPA+, oraz spółki CenterNet i Mobyland, odpowiedzialne za LTE, należą do NFI Midas, kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka. Strategicznym celem Funduszu jest wybudowanie ogólnopolskiej sieci w obu technologiach.

     - Idziemy zgodnie z założeniami, a więc cały czas dynamicznie rozwijamy HSPA+ 900 MHz. I tu chodzi o Aero2 - podkreśla Adam Kuriański, prezes wszystkich 3 spółek.

    Po trzecim etapie budowy sieci, który zakończył się w grudniu 2011 roku, zasięgiem sieci w tej technologii objętych jest blisko 76 proc. Polaków. To oznacza, że dostęp do sieci Aero2 ma ok. 29 milionów osób.

     - Przygotowujemy się do rozwoju i rozwijamy nasz flagowy produkt, czyli LTE 1800 - zapewnia Kuriański.

    I dodaje, że inwestycje idą zgodnie z harmonogramem założonym w rezerwacji częstotliwości 900 MHz.

     - W tej chwili przekroczyliśmy już założone procenty w rezerwacji. Powiadomiliśmy prezesa UKE, że jeżeli chodzi o HSPA, to pokrywamy 75 proc. populacji - mówi Adam Kuriański.

    Docelowo ma to być 90 proc. Polaków. W przypadku zasięgu LTE próg wynosi 60-80 proc.

     - Rezerwacje częstotliwości wymuszają na nas kolejne progi, więc musimy je zrealizować, a być może zrobimy to szybciej - deklaruje prezes Aero2.

    W ubiegłym roku spółka uruchomiła komercyjną sieć w technologii LTE 2500 MHz. To pierwsza na świecie sieć, która umożliwia pobieranie danych z prędkością 134 Mbps. Zgodnie z rezerwacją częstotliwości do końca roku powinna objąć zasięgiem 25 proc. populacji kraju.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Branża materiałów budowlanych ostrzega przed rosnącym importem ze Wschodu. Rząd zapowiada działania w tym kierunku

    Polscy przedstawiciele branży materiałów budowlanych są zaniepokojeni skalą importu wyrobów spoza Unii Europejskiej. Postępujące uzależnienie europejskiego rynku od dostaw z krajów o niższych standardach środowiskowych, pracowniczych i jakościowych skutkuje nie tylko osłabieniem jego konkurencyjności, spadkiem krajowej produkcji i redukcją miejsc pracy, ale również ucieczką emisji CO2. Branża apeluje więc o wprowadzenie zmian w zakresie handlu, w tym o wyrównanie stawek celnych na materiały budowlane. Rząd zapowiada podjęcie działań, które będą wspierać krajową branżę.

    Ochrona środowiska

    Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

    Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.

    Handel

    Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

    Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.