Mówi: | Adam Kuriański |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Aero2, CenterNet, Mobyland |
Aero2: Ponad 29 mln Polaków w zasięgu sieci HSPA+
Zasięg sieci w technologii LTE i HSPA+ rośnie. I to nieco szybciej niż zakładano. Docelowe progi: 90 proc. powierzchni kraju w przypadku HSPA+ 900 MHz oraz 60-80 proc. w przypadku LTE 1800 nie powinny być zagrożone.
Spółka Aero2, która zajmuje się rozwojem HSPA+, oraz spółki CenterNet i Mobyland, odpowiedzialne za LTE, należą do NFI Midas, kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka. Strategicznym celem Funduszu jest wybudowanie ogólnopolskiej sieci w obu technologiach.
- Idziemy zgodnie z założeniami, a więc cały czas dynamicznie rozwijamy HSPA+ 900 MHz. I tu chodzi o Aero2 - podkreśla Adam Kuriański, prezes wszystkich 3 spółek.
Po trzecim etapie budowy sieci, który zakończył się w grudniu 2011 roku, zasięgiem sieci w tej technologii objętych jest blisko 76 proc. Polaków. To oznacza, że dostęp do sieci Aero2 ma ok. 29 milionów osób.
- Przygotowujemy się do rozwoju i rozwijamy nasz flagowy produkt, czyli LTE 1800 - zapewnia Kuriański.
I dodaje, że inwestycje idą zgodnie z harmonogramem założonym w rezerwacji częstotliwości 900 MHz.
- W tej chwili przekroczyliśmy już założone procenty w rezerwacji. Powiadomiliśmy prezesa UKE, że jeżeli chodzi o HSPA, to pokrywamy 75 proc. populacji - mówi Adam Kuriański.
Docelowo ma to być 90 proc. Polaków. W przypadku zasięgu LTE próg wynosi 60-80 proc.
- Rezerwacje częstotliwości wymuszają na nas kolejne progi, więc musimy je zrealizować, a być może zrobimy to szybciej - deklaruje prezes Aero2.
W ubiegłym roku spółka uruchomiła komercyjną sieć w technologii LTE 2500 MHz. To pierwsza na świecie sieć, która umożliwia pobieranie danych z prędkością 134 Mbps. Zgodnie z rezerwacją częstotliwości do końca roku powinna objąć zasięgiem 25 proc. populacji kraju.
Czytaj także
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-03-12: Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek
- 2025-05-20: Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć
- 2025-02-27: Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-09-13: M. Lasek: Z rozwojem cargo nie ma co czekać na nowe lotnisko centralne. Zachęty podatkowe mogłyby pomóc
- 2024-08-29: Aplikacja mObywatel zyskuje nowe funkcjonalności. Jeszcze w tym roku pojawi się mStłuczka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.