Newsy

Aktywność fizyczna jednym z gorących internetowych tematów stycznia. Kluby fitness powinny postawić na promocję w social mediach

2017-01-19  |  06:35
Mówi:Monika Tomsia, PR Manager, Instytut Monitorowania Mediów

Karolina Masalska, specjalistka ds. PR, Instytut Monitorowania Mediów

  • MP4
  • Na początku roku liczba osób odwiedzających kluby fitness drastycznie się zwiększa. To efekt ambitnych postanowień noworocznych. Ten trend widać także w mediach społecznościowych. Od września do początku stycznia na ten temat pojawiło się 11 tys. publikacji, które wywołały 600 tys. interakcji ­– wynika z badania IMM. Internauci dyskutują m.in. o cenach karnetów, długości trwania umowy i jakości sprzętu. Zainteresowanie użytkowników social mediów powinno skłonić branżę fitness do większej aktywności w serwisach. 

     Zgodnie z badaniami prowadzonymi w IMM od kilku lat na przełomie roku na szczycie list postanowień noworocznych bardzo często znajduje się chęć pracy nad własną sylwetką i kondycją fizyczną, na co wskazują internauci. Jak zaznaczają w swoich komentarzach, skoro rozpoczął się nowy rok, to czas na wizytę w klubie fitness – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR Manager w Instytucie Monitorowania Mediów.

    Z badania IMM na temat największych sieci klubów fitness w Polsce wynika, że od września 2016 roku do 5 stycznia w mediach społecznościowych pojawiło się 11 tys. wzmianek o chęci podjęcia pracy nad własną sylwetką. Wywołały one 600 tys. interakcji. Tylko w ciągu pierwszego świątecznego tygodnia ich liczba przekroczyła 36 tys. 

     Internauci zaznaczają w swoich publikacjach, że chcą dbać o kondycję fizyczną, zdrowo się odżywiać, uprawiać sport i dobrze wyglądać, więc branża fitness ma bardzo duże pole do popisu w mediach społecznościowych pod względem działań komunikacyjnych skierowanych do potencjalnych klientów – ocenia Monika Tomsia.

    Wedle raportu „The European Health & Fitness Market 2016”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte we współpracy z EuropeActive, rynek fitness w Polsce wart jest ok. 3,6 mld zł. Regularnie z klubów korzysta ponad 2,7 mln Polaków.

    Bolączką rynku fitness jest spadek liczby klientów w ciągu roku. O ile w styczniu zainteresowanie jest największe, o tyle z biegiem czasu spada. Polski Związek Pracodawców Fitness wskazuje, że odsetek osób, które zostają w klubach w grudniu, sięga 30 proc. (dla porównania w USA ok. 80 proc., a w Europie ponad 50 proc.).

     Przy wyborze klubu fitness internauci kierują się ceną, jakością usługi oraz długością trwania umowy. Zdecydowana większość podkreśla, że to, co im przeszkadza najbardziej, to długoterminowe umowy, których przedwczesne zerwanie może skutkować nieprzyjemnościami czy konsekwencjami finansowymi – podkreśla Tomsia.

    Restrykcyjne warunki umowy podpisywanej na dłuższy okres potrafią skutecznie odstraszyć.

     Internauci najczęściej wspominali o dwóch dużych sieciach: Jatomi Fitness oraz Calypso Fitness Club, które zdobyły po 31 proc. Kiedy jednak bierzemy pod uwagę liczbę interakcji w mediach społecznościowych, to sytuacja wygląda nieco inaczej. Na pierwszym miejscu nadal plasuje się Jatomi Fitness, który wzbudził prawie 200 tys. interakcji, jednak drugie miejsce przypadło CityFit, które wzbudziło ok. 160 tys. interakcji. Ta sieć klubów zyskała też najwięcej wzmianek pozytywnych. Kolejna sieć, Calypso Fitness Club, wzbudziła 135 tys. interakcji – wymienia Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.

    Największym zasięgiem (15 mln) może pochwalić się Jatomi Fitness, jednak pod względem sprawności komunikacji odbiega od najlepszych. Większość wpisów internautów pozostaje bez odpowiedzi, a to właśnie nawiązanie kontaktu z klientem może dla firm z branży okazać się kluczowe. Z danych PZPF wynika, że w klubie fitness w Polsce przypada 1,3 osoby na mkw. Opinia każdej z nich na temat cen, warunków i atmosfery w klubie ma ogromne znacznie, ponieważ wpływa na opinię innych internautów.

    Najwięcej informacji na temat wybranych firm z branży fitness ukazało się na Facebooku (47 proc.) oraz na Instagramie (32 proc.).  

    – To właśnie w mediach społecznościowych ukazuje się najwięcej wypowiedzi internautów i tam również firma ma szansę budować swoją popularność i zaufanie wśród klientów. Możliwości Instagrama wykorzystuje m.in. Calypso Fitness Club, który na swoim profilu umieszcza różnego rodzaju promocje. CityFit promuje tam sprawnie swój nowy klubowy sprzęt, a Jatomi oraz Zdrofit motywują swoich klientów do regularnych ćwiczeń – wskazuje Karolina Masalska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Coraz więcej głosów za przesunięciem systemu kaucyjnego na 2026 rok. Pospieszne zmiany mogą wywołać problemy w gminach

    System kaucyjny w Polsce, zgodnie z ustawą, powinien zacząć działać od 2025 roku. To sposób na motywowanie konsumentów do zwrotu zużytych butelek i puszek, by zwiększyć poziom recyklingu. Zmniejszy się w ten sposób także ilość zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych przez gminy. Zdaniem ekspertów bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) nowe przepisy mogą oznaczać jednak poważne reperkusje dla gmin. – Odpady pochodzące z systemu kaucyjnego mogą wyciągnąć ze strumieni gminnych ok. 30 proc. najbardziej przychodowego surowca – ocenia  Klaudia Subutkiewicz, dyrektorka Wydziału Gospodarki Odpadami w Urzędzie Miasta Bydgoszczy.

    Finanse

    Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty

    W ostatni piątek, kiedy światowe media zdominował temat planowanego irańskiego ataku na Izrael, ceny złota pobiły kolejny rekord, docierając do poziomu 2,4 tys. dol. za uncję. Inwestorzy, obawiając się o eskalację konfliktu na Bliskim Wschodzie, będą bardzo chętnie trzymać ten kruszec w swoich portfelach, co raczej nie wskazuje na możliwość korekty notowań. Podobnie jak zapowiadane obniżki stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych, i to mimo wyższego od oczekiwań odczytu inflacji w marcu. – Bazowym scenariuszem jest łagodzenie polityki monetarnej, a niskie stopy zazwyczaj sprzyjają wyższym cenom złota – mówi Dorota Sierakowska, analityczka surowcowa z DM BOŚ.

    Infrastruktura

    Szybko rośnie udział odnawialnych źródeł w krajowym miksie energetycznym. Potrzebne przyspieszenie w inwestycjach w sieci przesyłowe

    W ubiegłym roku odnawialne źródła energii stanowiły już ponad 40 proc. mocy zainstalowanej w krajowym miksie energetycznym i odpowiadały za 27 proc. całkowitej produkcji energii. Tym samym Polska pobiła kolejne rekordy, ale w kontekście rozwoju OZE na rodzimym rynku wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Eksperci i branża wskazują m.in. na konieczność aktualizacji strategicznych dokumentów wyznaczających kierunki polityki energetycznej, szerszego wdrożenia magazynów energii, a przede wszystkim – pilną potrzebę rozwoju systemu przesyłowego i dystrybucyjnego oraz regulacji sprzyjających inwestorom. – Zielona energia potrzebuje przede wszystkim stabilności regulacyjnej i niskiego kosztu kapitału. To kluczowe elementy, które definiują ryzyko i tempo, w jakim możemy budować nowe źródła – mówi Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergii.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.