Newsy

2 mln nowych klientów w 3 lata - plany Banku Pocztowego

2012-02-21  |  06:40
Mówi:Tomasz Bogus
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Bank Pocztowy S.A.
  • MP4

    Bank Pocztowy chce być liderem bankowości detalicznej. Rozbudowując sieć oddziałów i zmieniając system transakcyjny zamierza w ciagu trzech lat przyciągnąć 2 miliony nowych klientów.

    Na koniec roku liczba klientów banku przekroczyła 1 mln osób.

     - Przystąpiliśmy do weryfikacji naszych założeń i modyfikacji strategii na okres 2012-2015 i rzeczywiście do końca 2015 chcemy mieć 3 mln klientów, co powinno nam pozwolić walczyć o pierwsze miejsca w kraju pod względem liczby klientów detalicznych - mówi prezes banku.

    Strategia rozwoju sieci w dalszym ciągu będzie opierała się na placówkach pocztowych. Na koniec 2015 roku bank chce mieć ok. 1000 oddziałów, w tym 360 mikroodziałów i 640 pocztowych stanowisk finansowych.

     - Będziemy rozwijać dwie formuły dystrybucyjne w ramach placówek pocztowych: mikrooddziały, czyli wyodrębnione, osobno sparametryzowane i oznakowane powierzchnie, w których pracują pracownicy Banku Pocztowego oraz modyfikacja pocztowych stanowisk finansowych, w kierunku takim, że będzie w nich pracował pracownik Poczty Polskiej, ale dedykowany wyłącznie do sprzedaży usług finansowych w ramach odrębnego pionu usług finansowych - wyjaśnie Tomasz Bogus.

    Bank stawia również na usługi mobilne.

     - Jesteśmy na etapie rozwoju i zmiany naszego systemu transakcyjnego internetowego, już wkrótce, najpierw dla części korporacyjnej, a w tym roku również dla części detalicznej zaproponujemy nowe rozwiązania transakcyjne w Internecie - mówi prezes Banku Pocztowego.

    Z usług banku korzystają głównie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz klienci indywidualni. Oferta kierowana jest w szczególności do osób z mniejszych miejscowości oraz do tych, którzy wcześniej nie mieli styczności z bankowością. Dla nich Bank Pocztowy prowadzi specjalne działania edukacyjne.

    Do udanych bank niewątpliwie może zaliczyć ubiegły rok.

     - Jeżeli chodzi o przyrost kredytów to tempo jest kilkukrotnie wyższe niż rynek - ponad 45 proc. wzrostów. W przypadku depozytów również ponad 25 proc. wzrostu. Ostatecznie, wstępny wynik finansowy o 85 proc. lepszy. To wszystko oznacza, że rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie, szybciej niż rynek i utrzymaliśmy to tempo rozwoju z roku 2010 - podkreśla Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

    Zysk netto Banku Pocztowego w ubiegłym roku roku wyniósł 27 mln zł i był o ponad 80 proc. większy niż w 2010 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

    W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

    Edukacja

    Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

    Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

    IT i technologie

    Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

    Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.