Newsy

2 mln nowych klientów w 3 lata - plany Banku Pocztowego

2012-02-21  |  06:40
Mówi:Tomasz Bogus
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Bank Pocztowy S.A.
  • MP4

    Bank Pocztowy chce być liderem bankowości detalicznej. Rozbudowując sieć oddziałów i zmieniając system transakcyjny zamierza w ciagu trzech lat przyciągnąć 2 miliony nowych klientów.

    Na koniec roku liczba klientów banku przekroczyła 1 mln osób.

     - Przystąpiliśmy do weryfikacji naszych założeń i modyfikacji strategii na okres 2012-2015 i rzeczywiście do końca 2015 chcemy mieć 3 mln klientów, co powinno nam pozwolić walczyć o pierwsze miejsca w kraju pod względem liczby klientów detalicznych - mówi prezes banku.

    Strategia rozwoju sieci w dalszym ciągu będzie opierała się na placówkach pocztowych. Na koniec 2015 roku bank chce mieć ok. 1000 oddziałów, w tym 360 mikroodziałów i 640 pocztowych stanowisk finansowych.

     - Będziemy rozwijać dwie formuły dystrybucyjne w ramach placówek pocztowych: mikrooddziały, czyli wyodrębnione, osobno sparametryzowane i oznakowane powierzchnie, w których pracują pracownicy Banku Pocztowego oraz modyfikacja pocztowych stanowisk finansowych, w kierunku takim, że będzie w nich pracował pracownik Poczty Polskiej, ale dedykowany wyłącznie do sprzedaży usług finansowych w ramach odrębnego pionu usług finansowych - wyjaśnie Tomasz Bogus.

    Bank stawia również na usługi mobilne.

     - Jesteśmy na etapie rozwoju i zmiany naszego systemu transakcyjnego internetowego, już wkrótce, najpierw dla części korporacyjnej, a w tym roku również dla części detalicznej zaproponujemy nowe rozwiązania transakcyjne w Internecie - mówi prezes Banku Pocztowego.

    Z usług banku korzystają głównie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz klienci indywidualni. Oferta kierowana jest w szczególności do osób z mniejszych miejscowości oraz do tych, którzy wcześniej nie mieli styczności z bankowością. Dla nich Bank Pocztowy prowadzi specjalne działania edukacyjne.

    Do udanych bank niewątpliwie może zaliczyć ubiegły rok.

     - Jeżeli chodzi o przyrost kredytów to tempo jest kilkukrotnie wyższe niż rynek - ponad 45 proc. wzrostów. W przypadku depozytów również ponad 25 proc. wzrostu. Ostatecznie, wstępny wynik finansowy o 85 proc. lepszy. To wszystko oznacza, że rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie, szybciej niż rynek i utrzymaliśmy to tempo rozwoju z roku 2010 - podkreśla Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

    Zysk netto Banku Pocztowego w ubiegłym roku roku wyniósł 27 mln zł i był o ponad 80 proc. większy niż w 2010 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

    Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

    Prawo

    Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

    Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

    Transport

    Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

    W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.