Newsy

Bank of China nie zamierza zwiększać zatrudnienia

2012-06-13  |  06:25
Mówi:Wenbo Hou
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:Oddział Bank of China w Polsce
  • MP4

    WERSJA Z NACZYTANYM TŁUMACZENIEM

    Na specjalne życzenie możemy udostępnić wersję anglojęzyczną.

    Oddział Bank of China działa w Warszawie od tygodnia. To pierwszy i na razie jedyny oddział, przy pomocy którego bank chce funkcjonować na polskim rynku i wspierać polskie i chińskie przedsiębiorstwa. – Jeśli interes będzie szedł dobrze, rozważymy rozbudowę sieci i zatrudnienie kolejnych pracowników – zapowiada Wenbo Hou, dyrektor generalny oddziału Bank of China w Polsce.

    Tym samym szef warszawskiej placówki chińskiego banku nie wyklucza w przyszłości ekspansji w innych miastach.

     – W tym momencie nie planujemy otwierania kolejnych placówek. Jednak w przyszłości, jeśli będziemy czuli potrzebę rozwijania sieci, na pewno to rozważymy – mówi Wenbo Hou, dyrektor generalny Bank of China w Polsce.

    Co za tym idzie, na razie nie będzie zmian w zatrudnieniu. Rekrutacja pracowników do warszawskiego oddziału zakończyła się już jakiś czas temu.

      W oddziale pracuje razem 11 osób, z czego 8 zatrudnionych osób to Polacy. Oczywiście, wraz z rozwojem sieci w dalekiej przyszłości będziemy potrzebowali nowych pracowników – dodaje Wenbo Hou.

    Jak podkreśla dyrektor generalny banku, na starcie zainteresowaniem klientów cieszy się głównie oferta dla firm. I zapowiada, że na takiej działalności bank zamierza się skupić.

    Nastawiamy się zarówno na duże koncerny, jak i na małe i średnie przedsiębiorstwa. Jednym i drugim będziemy starali się zapewnić najlepszą ofertę. Nie ukrywam, że lepiej byłoby dla nas obsługiwać chińskie firmy, ponieważ im jesteśmy w stanie zapewnić lepszą obsługę i więcej produktów – podkreśla Wenbo Hou. – Myślę, że naszą zaletą jest to, że w ofercie posiadamy oryginalne produkty i mamy duże zaplecze chińskie. To na początek powinno wystarczyć, by przyciągnąć nowych klientów.

    Również klientów detalicznych. Jak zapowiada dyrektor banku, oferta detaliczna będzie jedną z gałęzi działalności w Polsce. Dziś Bank of China oferuje m.in. prowadzenie rachunków, depozyty i rozliczenia w juanach. W przyszłości możliwe jest również wprowadzenie do oferty kredytów hipotecznych.

    Więcej na temat
    Bankowość i finanse Oddział Bank of China w Warszawie - zdjęcia do montażu Wszystkie newsy
    2012-06-13 | 06:25

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

    Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

    Bankowość

    Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

    Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

    Media i PR

    Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

    Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.