Newsy

PKO BP planuje rozwój przez fuzje i przejęcia. Myśli o Banku Millennium i Banku Pocztowym

2013-02-25  |  06:40
Mówi:Jakub Papierski
Funkcja:wieprezes
Firma:PKO BP
  • MP4

    Bank PKO BP rozważa kolejne fuzje i przejęcia, jeśli na polskim rynku usług finansowych pojawią się okazje korzystnych transakcji. Ze względu na strategiczne plany banku, który chce powiększyć portfel zamożnych klientów z dużych miast, dobrym kandydatem jest Bank Millennium. PKO BP złożył także nową ofertę Bankowi Pocztowemu.

     – PKO Bank Polski analizuje różne ścieżki rozwoju, ale oczywiście podstawowym scenariuszem naszego wzrostu jest dalsza realizacja strategii wzrostu organicznego, którą realizujemy w PKO Banku Polskim już od kilku lat. Natomiast biorąc pod uwagę szansę, które wynikają z okazji rynkowych, chcemy również zagrać wyraźną rolę na rynku fuzji i przejęć innych, mniejszych instytucji finansowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceprezes banku, Jakub Papierski w wywiadzie udzielonym podczas konferencji "Wyzwania branży finansowej 2013" zorganizowanej przez Mondial Assistance i CMS Cameron McKenna.

    Ze względu na strategiczne plany PKO BP, który chce powiększyć portfel zamożnych klientów z dużych miast, dobrym kandydatem do potencjalnego przejęcia jest więc bank Millennium.

    – Millennium jest bankiem, który pozwoliłby naszemu bankowi wyraźnie wzmocnić swoją pozycję w centrach miast, we współpracy z klientami zarówno detalicznymi jak i korporacyjnymi. Wierzymy, że będzie to wyraźny element naszej strategii w najbliższych kwartałach – tłumaczy Papierski.

    PKO BP złożył także kolejna ofertę Poczcie Polskiej w sprawie dokapitalizowania Banku Pocztowego. Bank chce wyłożyć na ten cel 290 milionów złotych. Poczta Polska miałaby zainwestować 90 milionów. Propozycja PKO BP zakłada również zwołanie walnego zgromadzenia akcjonariuszy, decyzji o emisji akcji i większego wpływu na proces podejmowania decyzji w Banku Pocztowym.

     – Wierzymy, że Poczta Polska wnikliwie rozważy tę ofertę i będzie skutkowała ona rzeczywistą współpracą naszych instytucji – podkreśla wiceprezes PKO BP.

    Obecnie PKO BP posiada 25 procent akcji plus 1 akcję Banku Pocztowego. Właścicielem pozostałych 75 procent minus 1 akcja jest Poczta Polska. Bank Pocztowy jest jedną z najszybciej rozwijających się instytucji w Polsce. Jego rezerwy kapitałowe są jednak ograniczone, dlatego potrzebuje dokapitalizowania. Zgodnie z propozycją po emisji akcji PKO BP miałby 50 proc. minus 1 akcja. Pozostałe – Poczta Polska. Jeden z warunków to zmiana statutu Banku Pocztowego tak, by PKO BP miał prawo do czterech z 7 członków Rady Nadzorczej.

    PKO BP zadeklarował chęć kupienia od Poczty Banku Pocztowego za 240 mln zł. W grudniu propozycja została odrzucona.

    Więcej na temat
    Bankowość Resort skarbu chce połączenia Banku Pocztowego z PKO BP Wszystkie newsy
    2013-03-08 | 06:55

    Resort skarbu chce połączenia Banku Pocztowego z PKO BP

    Ministerstwo Skarbu Państwa włącza się w rozmowy o ewentualnym połączeniu PKO BP i Banku Pocztowego. – Nie ma uzasadnienia biznesowego, ekonomicznego, by obie
    Bankowość i finanse Wręczenie Nagrody Finansista Roku 2012 ministrowi skarbu Mikołajowi Budzanowskiemu - przebitki
    2013-03-08 | 06:00

    Wręczenie Nagrody Finansista Roku 2012 ministrowi skarbu Mikołajowi Budzanowskiemu - przebitki

          KOMUNIKAT PRASOWY   Mikołaj Budzanowski Finansistą Roku 2012     Odbyła się Gala rozdania nagród FINANSISTA ROKU 2012,

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.