Mówi: | Jakub Papierski |
Funkcja: | wieprezes |
Firma: | PKO BP |
PKO BP planuje rozwój przez fuzje i przejęcia. Myśli o Banku Millennium i Banku Pocztowym
Bank PKO BP rozważa kolejne fuzje i przejęcia, jeśli na polskim rynku usług finansowych pojawią się okazje korzystnych transakcji. Ze względu na strategiczne plany banku, który chce powiększyć portfel zamożnych klientów z dużych miast, dobrym kandydatem jest Bank Millennium. PKO BP złożył także nową ofertę Bankowi Pocztowemu.
– PKO Bank Polski analizuje różne ścieżki rozwoju, ale oczywiście podstawowym scenariuszem naszego wzrostu jest dalsza realizacja strategii wzrostu organicznego, którą realizujemy w PKO Banku Polskim już od kilku lat. Natomiast biorąc pod uwagę szansę, które wynikają z okazji rynkowych, chcemy również zagrać wyraźną rolę na rynku fuzji i przejęć innych, mniejszych instytucji finansowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceprezes banku, Jakub Papierski w wywiadzie udzielonym podczas konferencji "Wyzwania branży finansowej 2013" zorganizowanej przez Mondial Assistance i CMS Cameron McKenna.
Ze względu na strategiczne plany PKO BP, który chce powiększyć portfel zamożnych klientów z dużych miast, dobrym kandydatem do potencjalnego przejęcia jest więc bank Millennium.
– Millennium jest bankiem, który pozwoliłby naszemu bankowi wyraźnie wzmocnić swoją pozycję w centrach miast, we współpracy z klientami zarówno detalicznymi jak i korporacyjnymi. Wierzymy, że będzie to wyraźny element naszej strategii w najbliższych kwartałach – tłumaczy Papierski.
PKO BP złożył także kolejna ofertę Poczcie Polskiej w sprawie dokapitalizowania Banku Pocztowego. Bank chce wyłożyć na ten cel 290 milionów złotych. Poczta Polska miałaby zainwestować 90 milionów. Propozycja PKO BP zakłada również zwołanie walnego zgromadzenia akcjonariuszy, decyzji o emisji akcji i większego wpływu na proces podejmowania decyzji w Banku Pocztowym.
– Wierzymy, że Poczta Polska wnikliwie rozważy tę ofertę i będzie skutkowała ona rzeczywistą współpracą naszych instytucji – podkreśla wiceprezes PKO BP.
Obecnie PKO BP posiada 25 procent akcji plus 1 akcję Banku Pocztowego. Właścicielem pozostałych 75 procent minus 1 akcja jest Poczta Polska. Bank Pocztowy jest jedną z najszybciej rozwijających się instytucji w Polsce. Jego rezerwy kapitałowe są jednak ograniczone, dlatego potrzebuje dokapitalizowania. Zgodnie z propozycją po emisji akcji PKO BP miałby 50 proc. minus 1 akcja. Pozostałe – Poczta Polska. Jeden z warunków to zmiana statutu Banku Pocztowego tak, by PKO BP miał prawo do czterech z 7 członków Rady Nadzorczej.
PKO BP zadeklarował chęć kupienia od Poczty Banku Pocztowego za 240 mln zł. W grudniu propozycja została odrzucona.

Resort skarbu chce połączenia Banku Pocztowego z PKO BP

Wręczenie Nagrody Finansista Roku 2012 ministrowi skarbu Mikołajowi Budzanowskiemu - przebitki
Czytaj także
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.