Newsy

Provident zwiększa kwoty udzielanych pożyczek i wydłuża okresy ich spłaty

2013-06-12  |  06:40
Mówi:Roman Jamiołkowski
Funkcja:rzecznik
Firma:Provident
  • MP4
  • Provident zwiększa kwoty i okres udzielania pożyczek dla klientów, którzy mają pozytywną historię kredytową w tej firmie. Dla nowych klientów limit pożyczki zwiększono do 7 tys. zł. Firma nie obawia się, że klienci będą mieli problemy ze spłatą wyższych pożyczek. Provident chce w ten sposób uzupełniać ofertę banków i odróżnić się od firm oferujących tzw. chwilówki, czyli pożyczki udzielane na okres do 30 dni.

     – Kierujemy nową ofertę zarówno do nowych, jak i obecnych klientów. Nowi klienci będą mogli pożyczyć aż 7 tysięcy złotych. Natomiast klienci, z którymi mamy dobrą współpracę będą mogli sięgnąć aż po 10 tys. złotych pożyczki w naszej firmie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Roman Jamiołkowski, rzecznik Providenta.

    Pożyczka w wysokości do 10 tys. na 90 tygodni jest dostępna dla obecnych klientów, którzy mają pozytywną historię współpracy kredytowej z firmą i którzy są traktowani jako sprawdzeni i wiarygodni pożyczkobiorcy. W przypadku pożyczki udzielanej na 60 tygodni zwiększono maksymalna kwotę pożyczki z 7 na do 8 tysięcy złotych. 

    Firma nie obawia się, że klienci będą mieli problemy ze spłatą wyższych pożyczek.

     – Mamy ponad 16-letnie doświadczenie na rynku i potrafimy dzisiaj pracować z naszymi klientami. Zwiększamy te limity świadomie. Będziemy udzielali tych pożyczek klientom, którzy, jak uważamy, będą w stanie je prawidłowo obsługiwać. Klient zgadzając się na odsetki i podpisując z nami umowę nie płaci wyższej kwoty niż ta, na którą się zgodzi, nawet w przypadku opóźnień w płatnościach czy niezapłaceniu kolejnej raty. Przychodzący do niego przedstawiciel, który odbiera te raty, odbierze dokładnie tę kwotę, o której rozmawialiśmy. Nie chcemy wpędzać naszych klientów w pętlę zadłużenia  – stwierdza Roman Jamiołkowski.

    Jak podkreśla, elementem strategii jest również elastyczne podejście do pożyczkobiorców i spłacanych przez nich kwot. Dotyczy to m.in. możliwości indywidualnego określenia cotygodniowych rat.

     – W przypadku jakiegoś problemu z cotygodniową obsługą raty, kontakt z przedstawicielem następuje w kolejnym tygodniu i zawsze warto rozmawiać. Podchodzimy do tego elastycznie, rozmawiamy z naszymi klientami – podkreśla rzecznik Providenta. – Co więcej, nasi przedstawiciele w znakomitej większości wynagradzani są od prawidłowo spłacanych rat. Jeżeli więc te raty są spłacane nieprawidłowo, oni po prostu nie otrzymują pełnego wynagrodzenia.

    W pierwszym kwartale tego roku Provident obsługiwał ponad 829 tys. klientów, notując 11 proc. wzrost.
     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.