Mówi: | Wojciech Drzewiecki |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar |
Samar: firmy zamiast leasingu czy kredytu coraz częściej decydują się wynajem długoterminowy
Firmy coraz chętniej korzystają z długoterminowego wynajmu samochodów. To dla nich korzystniejsza forma finansowania floty samochodowej w porównaniu do kredytu czy leasingu. Jak podkreśla Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, jest ona przede wszystkim dużo tańsza, a poza finansowaniem oferuje również szereg dodatkowych usług, jak m.in. serwis czy ubezpieczenie.
Wynajem długoterminowy poza oszczędnościami pozwala firmom efektywniej zarządzać finansami i zminimalizować wiele ryzyk. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje na jego rzecz z leasingu.
– Leasing jest narzędziem, które w ostatnim okresie czasu trochę ucierpiało i notowaliśmy spadki w tej części rynku. Natomiast bardzo dobrze rozwija się tzw. wynajem długoterminowy, a więc formuła leasingu uzupełniona o szereg innych usług, w tym chociażby serwis – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Wynajem długoterminowy w Polsce do tej pory zarezerwowany był dla dużych przedsiębiorstw, korzystały z niego m.in. firmy transportowe. Teraz również firmy z sektora MŚP zyskały taką możliwość. W swojej ofercie wynajem długoterminowy ma np. Toyota.
– Ta formuła rzeczywiście rozwija się. Ona też stwarza dla przedsiębiorców nieco mniejsze ryzyko i nie wymusza tak dużych kosztów, które są związane z leasingiem. W przypadku wynajmu długoterminowego nie ma np. pierwszej wpłaty, mamy więc tylko i wyłącznie bieżące koszty miesięczne, co ułatwia zarządzanie finansami – tłumaczy Wojciech Drzewiecki.
Wynajem długoterminowy w Europie i na świecie zdążył zyskać dużą popularność wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Zdaniem eksperta polski rynek również będzie zmierzał w tym kierunku.
– Cała Europa Zachodnia wykorzystuje to narzędzie o wiele szerzej niż Polska. Także możemy się spodziewać w najbliższych latach, że wynajem będzie dynamicznie rozwijającą się usługą finansową – dodaje.
W Europie Zachodniej z wynajmu długoterminowego korzysta 40-60 proc. przedsiębiorców.
Czytaj także
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-10-22: Rząd pracuje nad nowymi przepisami o płacy minimalnej. Zmienią one sposób jej obliczania
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-24: Qczaj: Robię kurs na prawo jazdy. Będę jeździł fajnym samochodem „na bogato”, bo zapracowałem na porządne auto
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-11-13: Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
- 2024-10-21: Przyszłość motoryzacji to niekoniecznie auta bateryjne. Zainteresowanie kierowców mniejsze niż oczekiwane
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.