Newsy

Blisko milion Polaków korzysta z usług assistance

2012-03-14  |  06:00
Mówi:Agnieszka Walczak
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Mondial Assistance
  • MP4

    Organizacja wizyty u lekarza, naprawa samochodu, lodówki czy pękniętej rury, a nawet wysłanie kwiatów pod wskazany adres. Rynek assistance oferuje coraz więcej usług, a Polacy są coraz bardziej świadomi, jak i gdzie mogą z nich skorzystać.

    Z badania przeprowadzonego przez Mondial Assistance i AC Nielsen Company wynika, że ponad połowa ankietowanych ma prawidłowe skojarzenia na temat usług assistance. W ubieglym roku z takiej formy pomocy skorzystało blisko milion Polaków.

     - Statystyczną osobą korzystającą z usług assistance jest mieszkaniec miasta. Jest to osoba w wieku do 59 lat, zazwyczaj z wyższym wykształceniem. Często są to osoby, które zajmują kierownicze stanowiska lub wykonują wolny zawód - mówi Agnieszka Walczak, członek zarządu Mondial Assistance.

    Assistance wciąż najczęściej kojarzy się z pakietami pomocowymi dla kierowców, czyli holowaniem, naprawą czy możliwością wypożyczenia samochodu. Usługi te przez 60 proc. respondentów zostały uznane za najbardziej wartościowe. Doceniają je zarówno mężczyźni (72 proc.), jak i kobiety (50 proc.). 

     - Na drugim miejscu są usługi medyczne, czyli medycyna krajowa, organizacja wizyty u lekarza czy organizacja rehabilitacji. Następnie mamy usługi assistance związane z turystyką i assistance domowy, czyli pomoc specjalisty, hydraulika czy ślusarza oraz naprawa sprzętu domowego - wymienia Agnieszka Walczak.

    Ale rynek assistance oferuje coraz więcej usług. Wśród nowych propozycji pojawiają się m.in. przedłużona gwarancja dla mebli czy usługi consierge, czyli osobistego asystenta, który dostarczy kwiaty, kupi bilety na koncert, a nawet wezwie taksówkę.

    Coraz częściej banki i ubezpieczyciele uzupełniają swoją ofertę dla klientów o usługi assistance. Blisko 2/3 respondentów wskazało, że dodatkowy pakiet pomocowy do rachunku bankowego czy polisy ubezpieczeniowej wpływa na ich ocenę danego produktu, a co piąty pytany uważa, że zdecydowanie podnosi to atrakcyjność oferty danej instytucji.

     - Cena jest tutaj kluczowa. Jest ona skorelowana przede wszystkim z samym faktem zaistnienia zdarzenia losowego. Dla klientów firm ubezpieczeniowych i banków losowość zdarzeń jest taka sama. Drugim elementem, który wpływa na cenę jest świadomość klientów. Ona w instytucjach takich, jak bank jest mniej więcej trzykrotnie niższa niż w firmach ubezpieczeniowych - podkreśla Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.

    Blisko połowa z pytanych klientów banków nie wie, czy w ramach posiadanych produktów, np. kredytu czy rachunku, posiada pakiet assistance. Ale niska świadomość w tym przypadku może być korzystna.

     - Oznacza to, że ubezpieczenie, które jest dołączone do produktu bankowego może być dużo tańsze. Z tego właśnie względu, że nie wszyscy, którzy mają usługę w swojej ofercie wiedzą, że mogą z niej skorzystać - dodaje Agnieszka Walczak.

    Podczas badania zapytano również o oczekiwania wobec rozwoju rynku assistance. Najwięcej respondentów chce, by poza tradycyjnymi polisami samochodowymi czy zdrowotnymi, były one dodawane również do ubezpieczeń turystycznych (72 proc.), do zbliżeniowych kart płatniczych (69 proc.) oraz nowego sprzętu RTV i AGD (65 proc.).

    Pełna wersja raportu "Rynek usług assistance widziany oczami klientów" zostanie przedstawiony dziś, podczas Forum Bankowego 2012 organizowanego przez Związek Banków Polskich.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

    Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

    Infrastruktura

    Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

    W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

    Konsument

    Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

    Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.