Newsy

Citi szuka w Polsce nowych rozwiązań dla bankowości mobilnej. To szansa dla innowacyjnych start-upów

2015-05-04  |  06:45
Mówi:Heather Cox, dyrektor obsługi klienta, systemów cyfrowych i marketingu w sektorze bankowości detalicznej Citi

Thomas Ko, prezes Namu Systems

Funkcja:Łukasz Strzałkowski, Platforma Komunikacji Rozwiązań Mobilnych

Eryk Szweryn, Platforma Komunikacji Rozwiązań Mobilnych

  • MP4
  • Polska dołączyła do krajów, w których Citi poszukuje nowych technologii dla bankowości mobilnej, organizując otwarte konkursy. W ramach tzw. hackathonu Citi Mobile Challenge o nagrody w wysokości 100 tys. dolarów i możliwość wdrożenia pomysłu rywalizuje ponad 700 zespołów. Organizacja jednego z czterech konkursów w Warszawie to duża szansa dla krajowych start-upów.

    Citi Mobile Challenge to wydarzenie o charakterze globalnym, na którym gromadzimy najlepszych programistów z całego świata, aby pomogli nam rozwiązać problemy istniejące w bankowości. Jedni proponują rozwiązania dla klientów, inni redefiniują to, w jaki sposób postrzegamy łańcuch wartości – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Heather Cox, dyrektor obsługi klienta, systemów cyfrowych i marketingu w sektorze bankowości detalicznej Citi.

    Regionalny konkurs dla Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, czyli obszaru EMEA, to największy spośród organizowanych przez Citi hackathonow. Odbywa się w czterech miastach – w tym roku to Jerozolima, Londyn, Nairobi i Warszawa. W każdym z nich do finału zakwalifikowanych zostanie maksymalnie 20 zespołów lub programistów.

    W konkursie biorą udział zespoły z bardzo różnymi rozwiązaniami. Wśród nich są propozycje połączenia bankowości mobilnej z popularnymi serwisami społecznościowymi oraz usługi oparte na lokalizacji telefonu komórkowego.

    – Tego typu spotkania są ważne dla polskiego środowiska start-upów, innowatorów, bo pobudzają wyobraźnię i pomagają im się rozwinąć. Taki start-up wychodzi przed szereg inwestorów, przed duże przedsiębiorstwa, zderza się z tymi środowiskami, może dzięki temu skorygować, poprawić rozwiązania tak, aby można je było sprzedać – wyjaśnia Łukasz Strzałkowski z Platformy Komunikacji Rozwiązań Mobilnych.

    Jego firma proponuje technologię lokalizacji w oparciu o femtokomórki, czyli niewielkie nadajniki, dzięki którym można tworzyć tanie i wydajne sieci samoorganizujące się SON (self-organising networks).

    Jak wyjaśnia Eryk Szweryn z tego samego zespołu, taka usługa funkcjonuje podobnie, jak te wykorzystujące np. moduł Bluetooth, jednak pozbawiona jest wymagań technicznych związanych z konkretnym systemem. Dzięki femtokomórkom np. w momencie wejścia do banku na telefonie użytkownika może uruchomić się wprost z serwera banku określona aplikacja. Takie rozwiązania mogą być szczególnie przydatne dla osób o ograniczonej zdolności widzenia lub słyszenia.

    Jednym z rywali Platformy Komunikacji Rozwiązań Mobilnych jest spółka Namu Systems, która proponuje zmianę systemu bankowości mobilnej na taki przypominający Pinterest, jeden z popularnych serwisów społecznościowych wykorzystywanych do dzielenia się zdjęciami.

    Dziś młodzi ludzie, tzw. millenialsi, chętnie używają aplikacji, które umożliwiają wstawianie zdjęć, jak Facebook, Instagram czy Pinterest. Natomiast aplikacje bankowe niewiele mają z tym wspólnego. Chcemy więc zbliżyć aplikacje bankowe do aplikacji społecznościowych, poprzez dodanie obrazów, kontaktów, sfery społecznej i emocji – wyjaśnia Thomas Ko, prezes Namu Systems.

    Lista zwycięzców hackathonu zostanie wyłoniona do końca maja. Cox wyraża nadzieję, że będą wśród nich polskie zespoły. Citi organizowało wcześniej podobne hackathony w Ameryce Północnej i Łacińskiej. Rozwiązania mogą zostać wcielone w życie we wszystkich oddziałach Citi na całym świecie, w tym również w polskim.

    Jako start-up potrzebujemy projektu, aby go wdrożyć i zobaczyć, jak klienci korzystają z naszych rozwiązań i jakie czerpią z nich korzyści. Najlepsze możliwości tworzą właśnie duże banki, które pracują ze start-upami, dając nam możliwości eksperymentowania i wprowadzania innowacji. W Citi Mobile Challenge udowodnili, że niektórzy innowatorzy mają możliwości współpracy z tym bankiem – podkreśla Thomas Ko.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    [DEPESZA] Połowa Polaków obetnie wydatki wielkanocne ze względu na pandemię. Tylko co trzecia osoba ich nie zmniejszy

    Zgodnie z badaniem Barometr Providenta przeprowadzonym w lutym na tegoroczne Święta Wielkanocne Polacy zamierzali wydać średnio 637 zł, czyli o 74 zł więcej niż przed rokiem. W związku z rozwojem pandemii koronawirusa w marcowym badaniu tylko 30 proc. zapowiedziało, że utrzyma założony wcześniej budżet. Prawie połowa Polaków zamierza ciąć świąteczne wydatki. Deklarują tak przede wszystkim seniorzy.

    Prawo

    Obawy o utratę pracy najsilniejsze od 10 lat. Gdyby się potwierdziły, bez zatrudnienia zostałoby 3,6 mln osób

    26 proc. pracowników obawia się, że straci pracę w ciągu kolejnych sześciu miesięcy – wynika z nowej edycji badania „Monitor Rynku Pracy” Instytutu Badawczego Randstad. To najsilniejsze obawy w historii tych analiz, czyli od 10 lat. Najmniej o swoją zawodową przyszłość boją się osoby pracujące na etacie na czas nieokreślony, najbardziej – osoby zatrudnione na umowach cywilnoprawnych oraz na umowach o pracę, ale na czas określony. Gdyby ich obawy miały się spełnić, bez pracy pozostałoby 3,6 mln osób. – Liczymy, że ten czarny scenariusz się nie sprawdzi, ale nie spodziewam się mniejszej liczby bezrobotnych niż 2,5 mln osób do końca tego roku – komentuje wyniki badania Łukasz Komuda, ekspert Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Prawo

    Zalew wniosków o restrukturyzacje może sparaliżować sądy. Konieczne są zmiany w prawie restrukturyzacyjnym

    Pandemia koronawirusa może oznaczać wzrost liczby postępowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych. Dostosowanie prawa restrukturyzacyjnego do pandemii – m.in. automatyczne otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego i wstrzymanie egzekucji tylko na skutek złożenia wniosku – pozwoli większej liczbie przedsiębiorców skorzystać z tych instrumentów. – W przeciwnym wypadku czeka nas paraliż sądów – ocenia Piotr Zimmerman z Kancelarii Zimmerman i Wspólnicy.