Newsy

Cytowalność „Wprost” w lipcu ponad trzy razy mniejsza niż w czerwcu. Dominującym tematem w mediach była Ukraina

2014-08-26  |  06:30

Tygodnik „Wprost” oraz dzienniki „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” to najczęściej cytowane polskie media w lipcu 2014 roku. Czołówka rankingu wygląda podobnie jak w czerwcu, choć cytowalność jego lidera spadła 3,5-krotnie. Dominującymi tematami była katastrofa malezyjskiego samolotu oraz konflikt na Ukrainie, dlatego najczęściej powoływano się na media, które relacjonowały sytuacją zza wschodnią granicą.

Dysproporcja pomiędzy tygodnikiem „Wprost” a pozostałymi tytułami w rankingu jest nieco niższa niż w czerwcu, kiedy ranking zdominowany był przez materiał tygodnika na temat afery taśmowej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Jadaś z Instytutu Monitorowania Mediów. –Cytowania jednak nadal są utrzymane na dość wysokim poziomie i zapewniły „Wprostowi” pierwsze miejsce w rankingu.

W czerwcu na tygodnik „Wprost” w związku z publikacjami na temat afery podsłuchowej inne media powoływały się ponad 3,5 tys. razy, a w lipcu zaledwie 984 razy – wynika z lipcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media”. „Rzeczpospolitą” cytowano w lipcu 692 razy, a „Gazetę Wyborczą” 597 razy.

Pierwszą piątkę lipcowego zestawienia najczęściej cytowanych mediów w Polsce uzupełnia stacja TVN24, na którą w ciągu miesiąca powoływano się 243 razy oraz „Dziennik Gazeta Prawna” z 210 cytowaniami.

– Jeżeli chodzi o stacje telewizyjne i ich cytowalność w lipcu 2014 roku, to tematem dominującym był konflikt na Ukrainie – podkreśla Łukasz Jadaś. – Stąd też najczęściej cytowanymi mediami były te, które relacjonowały wydarzenia zza naszej wschodniej granicy. Na pierwszym miejscu najczęściej cytowanych stacji znalazła się stacja TVN24, przed TVP Info oraz stacją TVN. 

W segmencie tygodników liderem pozostaje oczywiście „Wprost”, natomiast na drugim miejscu znalazł się „Newsweek”. Najczęściej cytowanym periodykiem związanym z biznesem był w lipcu dziennik „Puls Biznesu”. Wyprzedził on miesięcznik „Forbes”, który w lipcu był z kolei najczęściej cytowanym miesięcznikiem w ogóle. Na trzecim miejscu wśród mediów ekonomicznych znalazł się portal internetowy WNP.pl.

– Pierwsza trójka najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych w Polsce w lipcu to stacje RMF FM, TOK FM oraz Radio ZET. Najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym lipca był Onet.pl, ale już na drugim miejscu, co miało związek z bieżącymi wydarzeniami, czyli z rozgrywanym wówczas mundialem, znalazł się portal Sportowefakty.pl – informuje Łukasz Jadaś.

Badanie IMM przeprowadzono na podstawie ponad 5,3 tys. przekazów z mediów tradycyjnych. Analiza objęła ponad 900 gazet i czasopism, stacje telewizyjne i wybrane programy w rozgłośniach radiowych.

Do pobrania

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.