Newsy

Debiut Grupy PHN możliwy jeszcze przed wakacjami

2012-04-18  |  06:55
Wszystkie newsy
Mówi:Paweł Tamborski
Funkcja:Wiceminister Skarbu Państwa

Przygotowania do debiutu Grupy Polski Holding Nieruchomości idą pełną parą. Jeszcze w kwietniu do Komisji Nadzoru Finansowego może wpłynąć prospekt emisyjny spółki. Ministerstwo chce być gotowe do prywatyzacji jak najwcześniej, ale moment transakcji zależeć będzie od nastrojów inwestorów na giełdzie.

 - Plan jest taki, żeby w najbliższym czasie, na koniec miesiąca złożyć prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego i to jest realizowane - mówi Paweł Tamborski, wiceminister skarbu państwa.

Głównym akcjonariuszem Grupy PHN jest Skarb Państwa, który posiada obecnie 100 proc. akcji. Grupa powstała w lipcu ubiegłego roku, po fuzji 3 spółek nieruchomościowych: Polski Holding Nieruchomości, Intraco i Budexpo. Majątek po fuzji, czyli 180 nieruchomości, w tym niezabudowane działki o powierzchni 1,3 tys. ha, wyceniany jest na ponad 2,6 mld zł.

Jak zapowiada wiceminister skarbu, giełdowy debiut spółki możliwy jest jeszcze w tym półroczu.

 - To jest kwestia naszej decyzji. Chcemy być gotowi możliwie najwcześniej. Analizujemy to, co się dzieje na rynkach kapitałowych, by móc wybrać: czy przeprowadzić transakcję, czyli wejść na rynek przed wakacjami czy tuż po wakacjach - wyjaśnia Paweł Tamborski.

Podobnie jak w ubiegłym roku, resort nie zamierza forsować prywatyzacji na siłę i poczeka na dobrą sytuację na giełdzie.

 - To jest kwestia chłonności rynku, tego czy inwestorzy są w tym momencie zainteresowani wydawaniem pieniędzy na nowe propozycje i czy, co do zasady, będzie dobra atmosfera do emisji nowych akcji - podkreśla wiceminister skarbu.

W tym roku rząd chce uzyskać 10 mld zł z prywatyzacji. W II półroczu planowana jest jeszcze sprzedaż udziałów państwa w Zespole Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin. Ponadto Skarb Państwa chce sprzedać kolejne pakiety akcji spółek, które już są notowane na GPW. Chodzi m.in. o PKO BP, KGHM, PZU czy GPW.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.