Newsy

Dirlango Łukasza Wejcherta wprowadzi niedługo nową wersję aplikacji Justtag. iTaxi ma już prawie 70 tys. użytkowników

2013-06-28  |  06:10

Po sukcesie iTaxi, należąca do Łukasza Wejcherta firma Dirlango pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami mobilnymi. Rynek ma duży potencjał wzrostu, bo w Polsce udział urządzeń mobilnych w rynku jest wciąż dużo niższy niż w Stanach Zjednoczonych. Kolejne plany Dirlango to rozwój iTaxi oraz  Justtag  -  najnowszej aplikacji w portfolio firmy służącej do zarządzania kartami lojalnościowymi czy rabatami. 

 – Teraz bardzo mocno stawiamy na projekty mobilne, bo ludzie już mniej korzystają ze stacjonarnego internetu, coraz częściej przerzucają się na smartfony czy tablety. Widzimy, że jest duża dynamika wzrostu i potencjał, żeby tworzyć nowe i innowacyjne rozwiązania w tym obszarze – uważa Łukasz Wejchert, prezes Dirlango.

iTaxi to aplikacja, która wystartowała w marcu ubiegłego roku. Umożliwia zamówienie najbliższej taksówki przez urządzenia typu smartfon czy tablet.. Użytkownicy mogą, korzystając z podglądu na mapie, wybrać nie tylko taki pojazd, który jest najbliżej, ale też zdecydować się na określoną stawkę za kilometr, korporację lub model samochodu. Dodatkowo można zamówić taksówkę oferującą płatności kartą a na koniec kursu ocenić serwis i kierowcę wpisując swój komentarz.

Wejchert zdradza, że aplikacja została już pobrana przez niemal 70 tysięcy osób. Liczba osób korzystających z iTaxi rośnie o ok. 30 proc. miesięcznie. Prezes Dirlango dodaje, że choć nie wszyscy korzystają z niej regularnie, to dynamika wzrostu jest bardzo pozytywna. Nie chce jednak przewidywać dalszego przyrostu użytkowników – podkreśla, że to wciąż nowy produkt i dopiero za sześć miesięcy do roku na podstawie danych będzie można lepiej prognozować rozwój.

Akcje promocyjne, m.in. ta współorganizowana z Nokia, dały szanse na lepszą promocję aplikacji. 

 – Wspólnie z Nokia przeprowadziliśmy akcję, w której aplikacja iTaxi posłużyła jako platforma komunikacji marketingowej, umożliwiając osobom posiadającym telefon Nokia Lumia, darmowe przejazdy taksówkami w Warszawie. Jesteśmy zadowoleni z wyników. Wzrosła ilość instalacji dla systemu operacyjnego Windows Phone a sama akcja miała pozytywny oddźwięk na rynku – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Łukasz Wejchert.

Dirlango wprowadza kolejne udoskonalenia iTaxi  mi.in. transakcje bezgotówkowe. 

 – Teraz jest duży popyt na bezgotówkowe transakcje. Podpisujemy umowy z firmami, które mogą korzystać z aplikacji na specjalnych warunkach, rozliczając przejazdy w określonym cyklu rozliczeniowym. To wygodne zarówno dla użytkownika, który nie musi nosić ze sobą kart czy voucherów, jaki i dla firmy, która otrzymuje raport zbiorczy wraz z trasą przejazdu zintegrowaną z mapą – wyjaśnia Wejchert.

Według niego w Polsce jest wciąż bardzo duży potencjał rozwoju technologii mobilnych, dlatego Prezes firmy zapowiada dalsze wdrożenia. Przykładem jest aplikacja Justtag, dostępna od grudnia ub.r.

 – Justtag to aplikacja, która pozwala ludziom gromadzić wszystkie swoje karty lojalnościowe, karty promocyjne, karty pieczątkowe, kupony rabatowe czy kody w jednym miejscu, czyli w telefonie. To wygodne, bo nie  trzeba nosić tych wszystkich rzeczy w portfelu. Są zawsze w telefonie. Niedługo planujemy wdrożenie nowej wersji aplikacji, w której na podstawie informacji zwrotnych z rynku dokonaliśmy szeregu zmian zarówno w warstwie funkcjonalnej jak i wizualnej – mówi Wejchert.

Justtag, pomimo, że jest na razie w fazie testowej, ma prawie 10 tys. zarejestrowanych użytkowników. To według Wejcherta bardzo dobry prognostyk na początek nowej usługi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.