Newsy

Dirlango Łukasza Wejcherta wprowadzi niedługo nową wersję aplikacji Justtag. iTaxi ma już prawie 70 tys. użytkowników

2013-06-28  |  06:10

Po sukcesie iTaxi, należąca do Łukasza Wejcherta firma Dirlango pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami mobilnymi. Rynek ma duży potencjał wzrostu, bo w Polsce udział urządzeń mobilnych w rynku jest wciąż dużo niższy niż w Stanach Zjednoczonych. Kolejne plany Dirlango to rozwój iTaxi oraz  Justtag  -  najnowszej aplikacji w portfolio firmy służącej do zarządzania kartami lojalnościowymi czy rabatami. 

 – Teraz bardzo mocno stawiamy na projekty mobilne, bo ludzie już mniej korzystają ze stacjonarnego internetu, coraz częściej przerzucają się na smartfony czy tablety. Widzimy, że jest duża dynamika wzrostu i potencjał, żeby tworzyć nowe i innowacyjne rozwiązania w tym obszarze – uważa Łukasz Wejchert, prezes Dirlango.

iTaxi to aplikacja, która wystartowała w marcu ubiegłego roku. Umożliwia zamówienie najbliższej taksówki przez urządzenia typu smartfon czy tablet.. Użytkownicy mogą, korzystając z podglądu na mapie, wybrać nie tylko taki pojazd, który jest najbliżej, ale też zdecydować się na określoną stawkę za kilometr, korporację lub model samochodu. Dodatkowo można zamówić taksówkę oferującą płatności kartą a na koniec kursu ocenić serwis i kierowcę wpisując swój komentarz.

Wejchert zdradza, że aplikacja została już pobrana przez niemal 70 tysięcy osób. Liczba osób korzystających z iTaxi rośnie o ok. 30 proc. miesięcznie. Prezes Dirlango dodaje, że choć nie wszyscy korzystają z niej regularnie, to dynamika wzrostu jest bardzo pozytywna. Nie chce jednak przewidywać dalszego przyrostu użytkowników – podkreśla, że to wciąż nowy produkt i dopiero za sześć miesięcy do roku na podstawie danych będzie można lepiej prognozować rozwój.

Akcje promocyjne, m.in. ta współorganizowana z Nokia, dały szanse na lepszą promocję aplikacji. 

 – Wspólnie z Nokia przeprowadziliśmy akcję, w której aplikacja iTaxi posłużyła jako platforma komunikacji marketingowej, umożliwiając osobom posiadającym telefon Nokia Lumia, darmowe przejazdy taksówkami w Warszawie. Jesteśmy zadowoleni z wyników. Wzrosła ilość instalacji dla systemu operacyjnego Windows Phone a sama akcja miała pozytywny oddźwięk na rynku – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Łukasz Wejchert.

Dirlango wprowadza kolejne udoskonalenia iTaxi  mi.in. transakcje bezgotówkowe. 

 – Teraz jest duży popyt na bezgotówkowe transakcje. Podpisujemy umowy z firmami, które mogą korzystać z aplikacji na specjalnych warunkach, rozliczając przejazdy w określonym cyklu rozliczeniowym. To wygodne zarówno dla użytkownika, który nie musi nosić ze sobą kart czy voucherów, jaki i dla firmy, która otrzymuje raport zbiorczy wraz z trasą przejazdu zintegrowaną z mapą – wyjaśnia Wejchert.

Według niego w Polsce jest wciąż bardzo duży potencjał rozwoju technologii mobilnych, dlatego Prezes firmy zapowiada dalsze wdrożenia. Przykładem jest aplikacja Justtag, dostępna od grudnia ub.r.

 – Justtag to aplikacja, która pozwala ludziom gromadzić wszystkie swoje karty lojalnościowe, karty promocyjne, karty pieczątkowe, kupony rabatowe czy kody w jednym miejscu, czyli w telefonie. To wygodne, bo nie  trzeba nosić tych wszystkich rzeczy w portfelu. Są zawsze w telefonie. Niedługo planujemy wdrożenie nowej wersji aplikacji, w której na podstawie informacji zwrotnych z rynku dokonaliśmy szeregu zmian zarówno w warstwie funkcjonalnej jak i wizualnej – mówi Wejchert.

Justtag, pomimo, że jest na razie w fazie testowej, ma prawie 10 tys. zarejestrowanych użytkowników. To według Wejcherta bardzo dobry prognostyk na początek nowej usługi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.