Newsy

Do końca roku Tesco uruchomi zakupy przez internet w 16 polskich miastach

2013-05-17  |  06:37

Sprzedaż w Tesco rośnie, również przez internet. Po roku od uruchomienia serwisu online sieć posiada 14 oddziałów w ośmiu polskich miastach. Plan na ten rok obejmuje uruchomienie sklepów w kolejnych ośmiu miastach. Zdaniem prezesa Tesco Polska Ryszarda Tomaszewskiego, ten kanał sprzedaży, również w przypadku żywności, będzie zyskiwał na popularności.

 – Sprzedaż internetowa rozwija się w Polsce w szybkim tempie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ryszard Tomaszewski.

Pierwszy sklep internetowy Tesco powstał w maju ubiegłego roku w Warszawie. Do tej pory serwis Ezakupy powiększył się o kolejne 13 sklepów i  razem ze stolicą obejmuje osiem miast w Polsce (m.in. Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź). Jak podkreśla prezes sieci, rozwój idzie w parze z oczekiwaniami konsumentów.

 – 97 proc. klientów jest zadowolonych z naszego serwisu. To bardzo wysoki odsetek. Praktycznie nie znam innych badań, których wyniki byłyby lepsze – mówi Tomaszewski.

Plany dalszego rozwoju sprzedaży internetowej

Serwis internetowy Tesco obejmuje 20 proc. powierzchni kraju. W tym roku, w związku z zaplanowanym rozwojem, odsetek ten będzie rósł. Tesco planuje uruchomić placówki zajmujące się sprzedażą internetową w kolejnych ośmiu miastach. 

 – W efekcie dotrzemy do 35-37 proc. społeczeństwa. To bardzo dużo jak na okres dwóch lat – twierdzi prezes Tesco Polska.

Zdaniem Tomaszewskiego sprzedaż internetowa to kierunek, w jakim rozwijać się będą sieci handlowe w przyszłości.

 – Nie uważam jednak, że sprzedaż internetowa żywności zastąpi normalną sprzedaż - mówi Tomaszewski. - Sklepy nadal będą funkcjonować, natomiast sprzedaż internetowa będzie odgrywać coraz większą rolę w dystrybucji żywności - zarówno w Polsce jak i zagranicą - dodaje rozmówca Newserii.  

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu

Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.

Edukacja

Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.