Newsy

Będą dodatkowe środki z UE na zakup wyposażenia IT przez wyższe uczelnie

2013-03-12  |  06:45

Wyższe uczelnie będą mogły starać się o dodatkowe środki na rozbudowę sieci komputerowej. Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, niedługo zostanie ogłoszony dodatkowy konkurs na rozwój technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych w szkolnictwie wyższym. Do podziału pośród wszystkich beneficjentów będzie ok. 400 mln zł.

Środki te będą przeznaczone na unowocześnienie i przebudowę infrastruktury komputerowej na wyższych uczelniach, czyli zakup komputerów o wysokiej mocy obliczeniowej, czyli inwestycje – w ocenie resortu – dziś niezbędne. To jeden z ostatnich tego typu konkursów.

 – W przyszłej perspektywie finansowej w infrastrukturę w szkolnictwie wyższym niestety nie będziemy mogli inwestować – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Iwona Wendel, wiceminister rozwoju regionalnego, dodając jednocześnie, że działania podjęte do tej pory w bieżącej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej, w większości zabezpieczyły potrzeby na tym poziomie.

Konkurs, o którym mowa, może być tego istotnym uzupełnieniem. Przeprowadzony będzie przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i na zasadach podobnych do tych, na jakich wcześniej odbywały się takie konkursy. O pieniądze z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko będzie się mogła starać każda uczelnia i każdy instytut naukowo-badawczy.

 – Wiem, że projekty są przygotowane. Wiem też, że mają horyzont dwuletni do realizacji – zapowiedziała Iwona Wendel w czasie targów CeBIT. – Należy więc tylko ogłosić nabór, wybrać projekty i rozpocząć ich realizację.

Budżet konkursu zamknie się kwotą około 400 mln złotych. Zgodnie z zapowiedziami resortu rozwoju regionalnego, nie będzie górnego limitu, o który będą mogły wnioskować podmioty startujące w konkursie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.