Mówi: | Krzysztof Samborski, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Olszynach Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa Marek Citko, były piłkarz, ambasador akcji Drużyna Energii Tadeusz Bąk, burmistrz Wojnicza |
Gwiazdy sportu promują aktywność fizyczną wśród uczniów polskich podstawówek. W akcji udział bierze sto szkół
Ideą Drużyny Energii jest promowanie sportu wśród uczniów polskich podstawówek. Program wykorzystuje w tym celu internet i media społecznościowe. Swój akces do programu zgłosiło aż 600 szkół z całej Polski, spośród których organizatorzy wyłonili setkę najbardziej aktywnych i kreatywnych. Te, przy wsparciu gwiazd sportu, promują wśród uczniów ruch i zdrowy styl życia. – Sport uczy ich też dyscypliny i systematyczności – zauważa dyrektor jednej z zakwalifikowanych do programu placówek w podkrakowskich Olszynach.
– Gdyby zapytać uczniów o ich ulubiony przedmiot, to z pewnością będzie to WF: dobre zaplecze sprzętowe, fajni nauczyciele – uczniowie chętnie uczestniczą w tych zajęciach, natomiast gorzej jest już po szkole – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Samborski, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Olszynach.
Drużyna Energii to ogólnopolska akcja sportowo-edukacyjna, która wystartowała w październiku. Jej celem jest zachęcenie młodzieży do aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych w niestandardowy sposób – poprzez internet i media społecznościowe.
– Łączymy dwa światy: ten wirtualny, internetowy, ukryty w telefonie komórkowym, który ukochali sobie młodzi ludzie, oraz fizyczne uprawianie sportu, czas spędzany na trzepaku, boiskach, salach gimnastycznych. Mamy swoich ambasadorów, czyli ludzi, którzy są autorytetem w jednym i w drugim świecie. Mistrz świata w piłce siatkowej Krzysztof Ignaczak czy lubiany przez internautów Turbokozak wyznaczają zadania dzieciakom skupionym w Drużynach Energii rozsianych po całej Polsce. Te zadania trzeba wykonać, sfilmować i wysłać, a wtedy jury wybiera najbardziej energetyczne drużyny – mówi Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa, organizatora programu.
Program wspierają znani i lubiani przez młode pokolenie ambasadorzy: mistrz świata i Europy w siatkówce Krzysztof Ignaczak, dziennikarz sportowy Bartosz Ignacik, były piłkarz Marek Citko oraz Krzysztof Golonka, najpopularniejszy sportowy youtuber w Polsce.
Akcja jest skierowana do uczniów klas VI i VII szkół podstawowych, którzy chcą spędzić czas aktywnie. Została skonstruowana tak, żeby stworzyć młodzieży pole do wykazania się kreatywnością. W trakcie naboru zgłosiło się do niej sześćset podstawówek z całej Polski, które nadesłały nagrane przez uczniów filmiki zgłoszeniowe. Jury wybrało setkę najlepszych i najbardziej pomysłowych.
W ramach zmagań o tytuł Drużyny Energii uczniowie zakwalifikowanych szkół powtarzają ćwiczenia, które przygotowali dla nich ambasadorzy akcji i nagrywają filmy wideo. Za każde nagranie, w którym powtórzą trening mistrzów, szkoła otrzymuje punkty.
Dyrektor szkoły Krzysztof Samborski ocenia, że wykorzystanie nowych technologii i internetu do tego, aby skłonić młodzież do ruchu, jest strzałem w dziesiątkę. W grudniowej rywalizacji szkół do programu nadesłano prawie trzy tysiące filmików z ćwiczeniami. Najaktywniejsza placówka, Zespół Szkolno-Przedszkolny w małopolskich Olszynach, nadesłała ich aż 140, dlatego w styczniu odwiedzili ją wszyscy czterej ambasadorzy Drużyny Energii, którzy poprowadzili wspólny trening.
– Zainteresowanie szkół jest bardzo duże, przychodzi dużo filmów. Jeżeli 20–30 proc. z tych dzieci dalej będzie bawić się w sport, a niektórzy pójdą w zawodowstwo, to dla nich warto robić takie imprezy, warto przyjeżdżać do mniejszych miejscowości, promować sport i ruch – mówi Marek Citko, były piłkarz, reprezentant Polski, ambasador programu.
W finale do rywalizacji staną trzy szkoły z największą liczbą punktów, z których każda w ramach nagrody otrzyma wyposażenie sali gimnastycznej, a najlepsi zawodnicy otrzymają indywidualne wyróżnienia.
Choć nabór dla szkół jest już zamknięty, to organizatorzy akcji zachęcają do wykonywania ćwiczeń proponowanych przez ambasadorów oraz czytania dostępnego na stronie DruzynaEnergii.pl energetycznego bloga, na którym znajdują się artykuły dotyczące zdrowego stylu życia oraz odpowiedniej dla dzieci diety.
– Trochę więcej szkół powinno do tego programu przystąpić, bo naszej młodzieży potrzeba rozwoju w kierunku sportu – dodaje Tadeusz Bąk, burmistrz małopolskiego Wojnicza.
– Bardzo często uczeń dobry z WF-u jest tak samo dobry w innych przedmiotach. Sport uczy dyscypliny i systematyczności – podkreśla inne korzyści z promowania sportu dyrektor szkoły.
Czytaj także
- 2025-06-11: TEDx w stolicy przyciąga coraz więcej mówców i słuchaczy. Wśród tematów przeważają nowe technologie
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-05-29: Lekarz: Karol Nawrocki zapewne sporo papierosów w swoim życiu wypalił. Stwierdził, że w kampanii lepiej będzie je zastąpić woreczkami nikotynowymi
- 2025-05-22: Statystyki dotyczące otyłości coraz bardziej niepokojące. Niewielki odsetek chorych podejmuje leczenie
- 2025-06-02: Otyłość i insulinooporność zwiększają ryzyko rozwoju alzheimera. Do 2050 roku liczba chorych może się podwoić
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-04-18: Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem
- 2025-04-14: Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami
- 2025-04-08: Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.