Newsy

Resort sportu: w przyszłym roku uruchomimy programy zachęcające dzieci do uprawiania sportu

2013-09-27  |  06:55

Ministerstwo Sportu i Turystyki planuje wystartować w przyszłym roku z trzeba dużymi programami aktywizacyjnymi dla uczniów podstawówek. Działania te mają zachęcić dzieci do uprawiania sportu i uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego. Łączny koszt to około 70 mln złotych.

Pierwszy z programów aktywizacyjnych – „Mały mistrz”, przeznaczony będzie dla dzieci z klas I-III. Natomiast program „Multisport” realizowany będzie dla starszych uczniów z klas IV-VI. Program zapewni darmowe zajęcia pozalekcyjne w lokalnych klubach sportowych. Mają one trwać po 90 minut i odbywać się trzy razy w tygodniu. Z kolei program „Umiem pływać”, obejmujący pozalekcyjną naukę pływania oraz profilaktykę wad postawy, będzie skierowany do uczniów klas trzecich.

 – To są duże projekty, które zakładają udział setek tysięcy, jeśli nie milionów dzieci – mówi Agencji Informacyjnej Newseria minister sportu i turystyki Joanna Mucha. – Oczywiście to nie nastąpi w pierwszych miesiącach tej akcji, ale mam nadzieję, że po pierwszym roku czy półtora będziemy mieli naprawdę duże liczby dzieci, które będą uczestniczyły w tych programach.

Ministerstwo przeznaczy na realizację trzech programów aktywizacyjnych 22 mln złotych.

 – Resztę kosztów poniosą urzędy marszałkowskie i władze lokalne. Łączny koszt powinien wynieść około 70 mln złotych – twierdzi Mucha.

Uatrakcyjnić lekcje WF i zmniejszyć liczbę zwolnień

Programom towarzyszyć będzie akcja „WF z klasą”, która ma uatrakcyjnić zajęcia gimnastyki w szkole oraz akcja „Stop zwolnieniom z WF”.

 – Te zwolnienia są w Polsce absolutną patologią i jestem przekonana, że działania mające im zapobiegać są szczególnie istotne – mówi Mucha.

Akcje te mają na celu walkę z problemami zdrowotnymi polskich dzieci, takimi jak najszybsze w Europie przybieranie na wadze, częste wady postawy i stale obniżająca się sprawność fizyczna, wynikająca z siedzącego trybu życia. Programy pomogą też nauczycielom WF w podniesieniu kwalifikacji zawodowych.

 – Wuefistów nam nie brakuje, natomiast na pewno chcielibyśmy, żeby mogli oni uzyskać jakiś nowy warsztat i dodatkowe umiejętności – mówi minister Mucha. – Na programach powinni też skorzystać trenerzy w klubach sportowych, z którymi będziemy kontaktować programy „Umiem pływać” i „Multisport”. Będzie to dla nich szansa na dodatkowe zatrudnienie – dodaje.

Programy „Multisport” i „Umiem pływać” są obecnie na etapie pilotażowym. Konkursy mające wyłonić jednostki chętne do współpracy z resortem rozpoczną się w 2014 r. Minister Mucha szacuje, że programy wystartują w pełni w ciągu kilku pierwszych miesięcy przyszłego roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.