Newsy

Energetyczny gigant inwestuje w polską kinematografię

2013-01-31  |  06:30
Mówi:Elżbieta Karcz
Funkcja:Dyrektor Biura Promocji, Departament Komunikacji Rynkowej i PR
Firma:Tauron Polska Energia
  • MP4
  • Padł pierwszy klaps na planie filmu „Jack Strong”. To historia dotąd nieporuszana w polskim kinie  o życiu i działalności szpiegowskiej pułkownika Ryszarda Kuklińskiego. Reżyserem filmu jest Władysław Pasikowski, a w głównej roli zobaczymy Marcina Dorocińskiego, któremu partneruje wiele gwiazd polskiego kina. Przedstawiciele głównego sponsora filmu, firmy Tauron Polska Energia liczą, że szpiegowska opowieść i wielkie nazwiska twórców i aktorów przyniosą filmowi sukces.

    „Jack Strong” to oparta na faktach historia pułkownika Ryszarda Kuklińskiego i jego współpracy z CIA (tytuł to pseudonim operacyjny bohatera). Twórcy i sponsorzy filmu liczą na to, że widzów przyciągnie do kin nie tylko kontrowersyjna postać pułkownika Kuklińskiego, ale też ciekawa, trzymająca w napięciu fabuła.

     – Dla mnie ważne jest to, aby była to historia o człowieku, a nie o bohaterze, postaci czy pomniku – podkreśla Marcin Dorociński, odtwórca tytułowej roli. 

     – Mam nadzieję, że film ten będzie porywający, interesujący dla tych, którzy oczekują thrilleru szpiegowskiego, ale również dla tych, których interesuje historia – mówi Maja Ostaszewska, grająca żonę pułkownika, Hannę.

    Scenariusz do filmu napisał Władysław Pasikowski, opierając się m.in. na materiałach z archiwów CIA i IPN oraz wywiadach, np. z byłymi amerykańskimi agentami. On też podjął się reżyserii.

    W filmie, obok Marcina Dorocińskiego i Mai Ostaszewskiej, zagrają m.in. Zbigniew Zamachowski, Paweł Małaszyński, Mirosław Baka oraz Krzysztof Globisz. Gwiazdorska obsada ma być jednym z kluczy do sukcesu tego filmu.

     – Jack Strong to w naszej ocenie interesujący projekt filmowy. Dzięki takim osobom jak reżyser, aktorzy liczymy na sukces tego filmu i na to, że będzie to także dla nas udany projekt – przyznaje Elżbieta Karcz, szef Biura Promocji w Departamencie Komunikacji Rynkowej i PR w Tauron Polska Energia, który jest głównym sponsorem filmu.

    To pierwszy projekt filmowy, w który spółka zainwestowała. Dotychczasowe projekty sponsoringowe Taurona to m.in. Opera Wrocławska, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach czy festiwal Tauron Nowa Muzyka. Zdaniem Elżbiety Karcz wbrew pozorom można znaleźć punkty wspólne między tym przedsięwzięciami.

     – To są wszystko projekty z najwyższej półki, prezentujące najwyższy poziom artystyczny, ale również projekty, które docierają do różnych grup odbiorców. Na tym nam zależy, aby różni odbiorcy kojarzyli wysoki poziom z naszą marką – podkreśla przedstawicielka Taurona w rozmowie z dziennikarzem Agencji Informacyjnej Newseria, który był obecny na planie podczas pierwszego klapsa.

    Elżbieta Karcz nie wyklucza, że na filmie „Jack Strong”przygoda spółki energetycznej z kinem się nie skończy.

     – Każdy projekt, który dotychczas realizowaliśmy, badamy, oceniamy i patrzymy, jaki miał wpływ na naszą markę. Projekty, które dobieramy czy kontynuujemy muszą być dla nas korzystne – zapewnia Elżbieta Karcz.

    Filmowi dobrze wróży duże już na tym etapie zainteresowanie mediów. Zdjęcia do filmu rozpoczęły się 30 stycznia w warszawskim Parku Skaryszewskim. Premierę na wielkim ekranie zaplanowano na grudzień 2013 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

    W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

    Ochrona środowiska

    Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

    W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

    Transport

    Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

    Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.