Mówi: | Piotr Kolasiński |
Funkcja: | dyrektor zarządzający rynkiem SOHO/SME |
Firma: | Netia S.A. |
Netia będzie sprzedawać prąd. Na razie klientom biznesowym
Operator telekomunikacyjny w nowej roli. Netia przy współpracy z RWE Polska będzie sprzedawać energię elektryczną swoim klientom. Oferta skierowana jest wyłącznie do klientów biznesowych. – Sprzedaż energii jest podobna do sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Mamy szerokie kompetencje w tym zakresie – podkreśla Piotr Kolasiński z Netii. Spółka liczy, że nowe rozwiązanie stanie się w ciągu dwóch lat znaczącym źródłem przychodów.
Obie firmy widzą w tym niecodziennym aliansie korzyści, i dla konsumentów, i dla siebie.
– Energia elektryczna jest produktem, jaki będziemy wdrażali dla naszych klientów, ponieważ poszukujemy rozwiązań spoza naszej branży, czegoś poza telefonem i internetem, choć dalej zakładamy dynamiczny wzrost udziałów w tym rynku i przychodów – przekonuje Piotr Kolasiński z Netii w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
W Polsce dotychczas nikt podobnych rozwiązań nie wprowadził. Inspiracją dla Netii były Węgry.
– Szukając nowych dróg dojścia do naszych klientów i uatrakcyjnienia oferty, przeglądaliśmy to, co robią inni operatorzy na rynku europejskim. Np. Magyar Telekom wprowadził z sukcesem sprzedaż prądu dla swoich klientów telekomunikacyjnych. W związku z tym my również postanowiliśmy uatrakcyjnić w ten sposób nasze portfolio produktowe – mówi dyrektor w Netii.
Dodaje, że sprzedaż energii niewiele różni się od oferowania usług telekomunikacyjnych, a operator ma niezbędne do tego kompetencje.
– Zakładamy w przyszłym roku sprzedaż na poziomie kilkuset klientów. Jej dokładną wielkość będziemy mogli oszacować na początku roku – zapewnia Piotr Kolasiński.
Jak podkreślają przedstawiciele obu firm, na takim pakiecie łączonym klienci zyskają w dwojaki sposób. Cena energii elektrycznej będzie niższa średnio o 15 proc. przez cały okres umowy, a dodatkowo otrzymają jeden miesiąc usług Netii gratis.
– Decydując się na ten pakiet, klient otrzyma gwarancję niezmiennej ceny do 2014 roku. Oprócz ceny zyska przewidywalność i zarządzanie kosztami przez internet, 24 godzinny dostęp do telefonicznej infolinii, monitorowanie zużycia energii w e-boku czy e-fakturę – wylicza Iwona Jarzębska, dyrektor komunikacji i marketingu w RWE Polska.
Pojawienie się tego typu produktów to efekt uwolnienia rynku energii elektrycznej, które miało miejsce ponad 5 lat temu.
– Dzisiaj liberalizacja sektora usług energetycznych w Polsce jest już faktem. Nasza oferta została skrojona na potrzeby małego i średniego biznesu. Kierujemy ją do przedsiębiorców, którzy cenią swój czas, przewidywalność wydatków i oczekują dobrego serwisu – dodaje Iwona Jarzębska.
Dyrektor Netii podkreśla, że w przyszłości mogą pojawić się kolejne tego typu pomysły.
– Przypomnę, że RWE jest trzecim co do wielkości dystrybutorem energii elektrycznej w Europie, natomiast szóstym, jeżeli chodzi o dystrybucję gazu. I to być może jest kolejny kierunek, gdzie będziemy poszukiwali naszego rozwoju – przyznaje Piotr Kolasiński.
Wspólna oferta Netii i RWE Polska skierowana jest do klientów biznesowych, z sektora mikro, małych- i średnich przedsiębiorstw, którzy zużywają do 50 MWh (taryfa C) rocznie. Dotyczy to ponad dwóch milionów polskich przedsiębiorców. Nowy produkt będzie dostępny na terenie całego kraju, poza Warszawą, gdzie RWE jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-12: Polskę czeka boom w magazynach energii. Rząd pracuje nad nowymi przepisami
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Bezpieczeństwo żywnościowe 10 mld ludzi wymaga zmian w rolnictwie. Za tym pójdą też zmiany w diecie
Zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego na świecie wymaga znaczących zmian w systemie rolniczym – ocenia think tank Żywność dla Przyszłości. Tym bardziej że niedługo liczba ludności globalnie się zwiększy do 10 mld. Zdaniem ekspertów warunkiem jest odejście od rolnictwa przemysłowego na model rolnictwa regeneratywnego, opartego na równowadze przyrodniczej. To obejmuje także znaczące ograniczenie konsumpcji mięsa na rzecz żywności roślinnej.
Ochrona środowiska
Branża wiatrakowa niecierpliwie wyczekuje liberalizacji przepisów. Zmiany w prawie mocno przyspieszą inwestycje
W trakcie procedowania jest obecnie rządowy projekt tzw. ustawy odległościowej, który ostatecznie zrywa z zasadą 10H/700m i wyznacza minimalną odległość wiatraków od zabudowań na 500 m. Kolejna liberalizacja przepisów ma zapewnić impuls dla sektora, przyspieszyć transformację energetyczną i przynieść korzyści lokalnym społecznościom. Branża liczy także na usprawnienie i skrócenie procedur planistycznych i środowiskowych, które dziś są barierą znacznie wydłużającą czas inwestycji w elektrownie wiatrowe na lądzie.
Transport
Część linii lotniczych unika wypłacania odszkodowań za opóźnione lub niezrealizowane loty. Może im grozić zajęcie samolotu przez windykatora
Mimo jasno sprecyzowanych przepisów linie lotnicze niechętnie wypłacają odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty, często powołując się na zdarzenia nadzwyczajne lub problemy z przepustowością ruchu lotniczego. Wielu konsumentów odstępuje od dalszego postępowania, bo obawiają się żmudnych formalności. Zdaniem eksperta z kancelarii DelayFix, specjalizującej się w egzekwowaniu należnych odszkodowań, warto się ubiegać o należne rekompensaty. Ostatecznym – i skutecznym – środkiem po wyczerpaniu drogi polubownej i sądowej jest zajęcie samolotu przez windykatora.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.