Newsy

Netia będzie sprzedawać prąd. Na razie klientom biznesowym

2012-10-09  |  06:55
Mówi:Piotr Kolasiński
Funkcja:dyrektor zarządzający rynkiem SOHO/SME
Firma:Netia S.A.
  • MP4

    Operator telekomunikacyjny w nowej roli. Netia przy współpracy z RWE Polska będzie sprzedawać energię elektryczną swoim klientom. Oferta skierowana jest wyłącznie do klientów biznesowych. – Sprzedaż energii jest podobna do sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Mamy szerokie kompetencje w tym zakresie – podkreśla Piotr Kolasiński z Netii. Spółka liczy, że nowe rozwiązanie stanie się w ciągu dwóch lat znaczącym źródłem przychodów.

    Obie firmy widzą w tym niecodziennym aliansie korzyści, i dla konsumentów, i dla siebie.

      – Energia elektryczna jest produktem, jaki będziemy wdrażali dla naszych klientów, ponieważ poszukujemy rozwiązań spoza naszej branży, czegoś poza telefonem i internetem, choć dalej zakładamy dynamiczny wzrost udziałów w tym rynku i  przychodów – przekonuje Piotr Kolasiński z Netii w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    W Polsce dotychczas nikt podobnych rozwiązań nie wprowadził. Inspiracją dla Netii były Węgry.

     – Szukając nowych dróg dojścia do naszych klientów i uatrakcyjnienia oferty, przeglądaliśmy to, co robią inni operatorzy na rynku europejskim. Np. Magyar Telekom wprowadził z sukcesem sprzedaż prądu dla swoich klientów telekomunikacyjnych. W związku z tym my również postanowiliśmy uatrakcyjnić w ten sposób nasze portfolio produktowe – mówi dyrektor w Netii.

    Dodaje, że sprzedaż energii niewiele różni się od oferowania usług telekomunikacyjnych, a operator ma niezbędne do tego kompetencje.

    Zakładamy w przyszłym roku sprzedaż na poziomie kilkuset klientów. Jej dokładną wielkość będziemy mogli oszacować na początku roku – zapewnia Piotr Kolasiński.

    Jak podkreślają przedstawiciele obu firm, na takim pakiecie łączonym klienci zyskają w dwojaki sposób. Cena energii elektrycznej będzie niższa średnio o 15 proc. przez cały okres umowy, a dodatkowo otrzymają jeden miesiąc usług Netii gratis.

    – Decydując się na ten pakiet, klient otrzyma gwarancję niezmiennej ceny do 2014 roku. Oprócz ceny zyska przewidywalność i zarządzanie kosztami przez internet, 24 godzinny dostęp do telefonicznej infolinii, monitorowanie zużycia energii w e-boku czy e-fakturę – wylicza Iwona Jarzębska, dyrektor komunikacji i marketingu w RWE Polska.

    Pojawienie się tego typu produktów to efekt uwolnienia rynku energii elektrycznej, które miało miejsce ponad 5 lat temu.

     – Dzisiaj liberalizacja sektora usług energetycznych w Polsce jest już faktem. Nasza oferta została skrojona na potrzeby małego i średniego biznesu. Kierujemy ją do przedsiębiorców, którzy cenią swój czas, przewidywalność wydatków i oczekują dobrego serwisu – dodaje Iwona Jarzębska.

    Dyrektor Netii podkreśla, że w przyszłości mogą pojawić się kolejne tego typu pomysły.

     – Przypomnę, że RWE jest trzecim co do wielkości dystrybutorem energii elektrycznej w Europie, natomiast szóstym, jeżeli chodzi o dystrybucję gazu. I to być może jest kolejny kierunek, gdzie będziemy poszukiwali naszego rozwoju – przyznaje Piotr Kolasiński.

    Wspólna oferta Netii i RWE Polska skierowana jest do klientów biznesowych, z sektora mikro, małych- i średnich przedsiębiorstw, którzy zużywają do 50 MWh (taryfa C) rocznie. Dotyczy to ponad dwóch milionów polskich przedsiębiorców. Nowy produkt będzie dostępny na terenie całego kraju, poza Warszawą, gdzie RWE jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.