Mówi: | Aleksandra Surdyk-Kaptur |
Funkcja: | starszy menedżer ds. marketingu |
Firma: | Jeronimo Martins Polska |
Biedronka startuje z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych akcji lojalnościowych. Ma pomóc Polakom w oszczędzaniu w czasie inflacji
Ze względu na ciągle rosnącą inflację wielu Polaków zaczęło już szukać oszczędności w domowych budżetach. Sieć Biedronka, w której sklepach zakupy robi nawet 4 mln klientów dziennie, chce im to ułatwić. Dlatego w tym tygodniu wystartowała z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych akcji lojalnościowych na polskim rynku. Tym razem Gang Bystrzaków ma zachęcać klientów do oszczędzania i robienia zakupów z głową.
Według wstępnego odczytu GUS inflacja w sierpniu wyniosła 16,1 proc. rok do roku, a w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosła o 0,8 proc. To najwyższy poziom od 25 lat. W obliczu drożyzny i szybkiego wzrostu cen wiele gospodarstw domowych zaczęło szukać oszczędności w swoich budżetach. Z sierpniowego badania UCE Research i Grupy Blix („Bieżące nastroje konsumenckie. Na czym Polacy oszczędzają?”) wynika, że już 60 proc. Polaków tnie wydatki na bieżące zakupy, podczas gdy jeszcze rok temu ten odsetek wynosił 40,9 proc. Jako główny przyczynek do oszczędzania badani wskazywali przede wszystkim na rekordowo wysokie ceny produktów codziennej potrzeby.
– W czasach zawirowania gospodarczego, którego obecnie doświadczamy, odkładanie części zarobków dla wielu z nas staje się wyzwaniem. Na dodatek inflacja wymusza na nas wszystkich uważniejsze zarządzanie swoim portfelem. Właśnie dlatego Biedronka postanowiła wesprzeć swoich klientów w tym zakresie, realizując tegoroczną akcję lojalnościową – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w Jeronimo Martins Polska.
Największa sieć handlowa, której sklepy codziennie odwiedza nawet 4 mln Polaków, 29 sierpnia wystartowała z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych jak dotąd akcji lojalnościowych na polskim rynku. Tym razem – po Gangach Świeżaków, Słodziaków i Swojaków – przyszedł czas na nowych bohaterów – Gang Bystrzaków.
– W tym roku mechanizm opiera się na oszczędzaniu – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur. – W ramach kampanii Gang Bystrzaków będziemy nie tylko edukować na ten temat, ale też stwarzać naszym klientom możliwość realnych oszczędności przy codziennych zakupach i nagradzać ich za dokonywanie korzystnych wyborów.
Podobnie jak w poprzednich odsłonach tak i tym razem w ramach akcji lojalnościowej Biedronki za zebrane naklejki można otrzymać maskotkę. Zmieniły się jednak zasady dotyczące przyznawania naklejek, które następnie można wymienić na popularne zabawki. Tym razem premiowane będzie nie wydawanie, ale oszczędzanie podczas codziennych zakupów.
– W ramach akcji Gang Bystrzaków możemy oszczędzać na dwa sposoby. Po pierwsze, korzystając ze specjalnych okazji w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, w których klienci – dokonując codziennych zakupów i wybierając konkretne produkty – mają możliwość uzyskania natychmiastowych oszczędności – tłumaczy ekspertka. – Drugi sposób polega na odkładaniu części zapłaconej kwoty do wirtualnego portfela na karcie Moja Biedronka. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można wydać na zakupy w soboty, w czasie trwania akcji. Dzięki temu nasi klienci mogą oszczędzać dwa razy, do czego ich serdecznie zachęcamy.
Pierwsza Tygodniowa Misja Oszczędzania wystartowała już 29 sierpnia pod hasłem „Kupuj w cenach niższych niż w zeszłym roku”. Klienci, którzy są posiadaczami karty Moja Biedronka, mogą więc kupić wybrane artykuły taniej niż najniższa regularna cena danego produktu w 2021 roku. Promocją jest objęta ponad setka artykułów – od żywności po kosmetyki i chemię domową, a każdy z nich jest oznaczony specjalnym symbolem.
Jednocześnie za zakupy wybranych produktów co tydzień przyznawany jest rabat kwotowy, który automatycznie zapisuje się w Wirtualnym Portfelu na karcie Moja Biedronka. Wysokość zaoszczędzonej kwoty można na bieżąco sprawdzać w aplikacji Biedronki. Co więcej, środkami zaoszczędzonymi w Wirtualnym Portfelu będzie można zapłacić za zakupy w każdą sobotę w okresie trwania akcji Gang Bystrzaków.
– Oczywiście nie zapomnieliśmy o nieodłącznym elemencie akcji lojalnościowej, jakim są maskotki. Gang Bystrzaków składa się z trójki bohaterów, którzy łączą swoje supermoce w walce z inflacją i zachęcają do oszczędzania. Tradycyjnie akcji towarzyszy też książka, która – bazując na sytuacjach z codziennego życia – uczy dzieci, że warto oszczędzać – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur.
Aby odebrać jedną z trzech maskotek, które promują tegoroczną akcję, trzeba zebrać 50 naklejek w specjalnym albumie dostępnym w sklepie. Naklejki będą przyznawane za każde zaoszczędzone 6 zł. Co istotne, zbieranie naklejek to jedyny sposób, żeby odebrać Bystrzaka, ponieważ w tym roku maskotki nie będą dostępne w sprzedaży.
Nowa akcja lojalnościowa Biedronki potrwa do 3 grudnia br.
Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. Należy do niej prawie 3,3 tys. sklepów, zlokalizowanych w 1,1 tys. miejscowości. Zatrudniając ok. 70 tys. osób, Biedronka jest też największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą.
Czytaj także
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-02-24: Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE
- 2025-02-17: Cła Trumpa uderzają w Europę. UE zapowiada reakcję, ale wciąż nie wypracowała wspólnej strategii
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-01-23: Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-02-13: Plaga nieautoryzowanych transakcji płatniczych. Konsekwencje zwykle ponosi klient banku
- 2025-01-20: Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.