Newsy

Biedronka startuje z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych akcji lojalnościowych. Ma pomóc Polakom w oszczędzaniu w czasie inflacji

2022-09-01  |  06:20
Mówi:Aleksandra Surdyk-Kaptur
Funkcja:starszy menedżer ds. marketingu
Firma:Jeronimo Martins Polska
  • MP4
  • Ze względu na ciągle rosnącą inflację wielu Polaków zaczęło już szukać oszczędności w domowych budżetach. Sieć Biedronka, w której sklepach zakupy robi nawet 4 mln klientów dziennie, chce im to ułatwić. Dlatego w tym tygodniu wystartowała z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych akcji lojalnościowych na polskim rynku. Tym razem Gang Bystrzaków ma zachęcać klientów do oszczędzania i robienia zakupów z głową. 

    Według wstępnego odczytu GUS inflacja w sierpniu wyniosła 16,1 proc. rok do roku, a w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosła o 0,8 proc. To najwyższy poziom od 25 lat. W obliczu drożyzny i szybkiego wzrostu cen wiele gospodarstw domowych zaczęło szukać oszczędności w swoich budżetach. Z sierpniowego badania UCE Research i Grupy Blix („Bieżące nastroje konsumenckie. Na czym Polacy oszczędzają?”) wynika, że już 60 proc. Polaków tnie wydatki na bieżące zakupy, podczas gdy jeszcze rok temu ten odsetek wynosił 40,9 proc. Jako główny przyczynek do oszczędzania badani wskazywali przede wszystkim na rekordowo wysokie ceny produktów codziennej potrzeby.

    W czasach zawirowania gospodarczego, którego obecnie doświadczamy, odkładanie części zarobków dla wielu z nas staje się wyzwaniem. Na dodatek inflacja wymusza na nas wszystkich uważniejsze zarządzanie swoim portfelem. Właśnie dlatego Biedronka postanowiła wesprzeć swoich klientów w tym zakresie, realizując tegoroczną akcję lojalnościową – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w Jeronimo Martins Polska.

    Największa sieć handlowa, której sklepy codziennie odwiedza nawet 4 mln Polaków, 29 sierpnia wystartowała z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych jak dotąd akcji lojalnościowych na polskim rynku. Tym razem po Gangach Świeżaków, Słodziaków i Swojaków  przyszedł czas na nowych bohaterów  Gang Bystrzaków.

    – W tym roku mechanizm opiera się na oszczędzaniu – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur. – W ramach kampanii Gang Bystrzaków będziemy nie tylko edukować na ten temat, ale też stwarzać naszym klientom możliwość realnych oszczędności przy codziennych zakupach i nagradzać ich za dokonywanie korzystnych wyborów.

    Podobnie jak w poprzednich odsłonach tak i tym razem w ramach akcji lojalnościowej Biedronki za zebrane naklejki można otrzymać maskotkę. Zmieniły się jednak zasady dotyczące przyznawania naklejek, które następnie można wymienić na popularne zabawki. Tym razem premiowane będzie nie wydawanie, ale oszczędzanie podczas codziennych zakupów.

    – W ramach akcji Gang Bystrzaków możemy oszczędzać na dwa sposoby. Po pierwsze, korzystając ze specjalnych okazji w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, w których klienci – dokonując codziennych zakupów i wybierając konkretne produkty – mają możliwość uzyskania natychmiastowych oszczędności – tłumaczy ekspertka. – Drugi sposób polega na odkładaniu części zapłaconej kwoty do wirtualnego portfela na karcie Moja Biedronka. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można wydać na zakupy w soboty, w czasie trwania akcji. Dzięki temu nasi klienci mogą oszczędzać dwa razy, do czego ich serdecznie zachęcamy.

    Pierwsza Tygodniowa Misja Oszczędzania wystartowała już 29 sierpnia pod hasłem „Kupuj w cenach niższych niż w zeszłym roku”. Klienci, którzy są posiadaczami karty Moja Biedronka, mogą więc kupić wybrane artykuły taniej niż najniższa regularna cena danego produktu w 2021 roku. Promocją jest objęta ponad setka artykułów od żywności po kosmetyki i chemię domową, a każdy z nich jest oznaczony specjalnym symbolem.

    Jednocześnie za zakupy wybranych produktów co tydzień przyznawany jest rabat kwotowy, który automatycznie zapisuje się w Wirtualnym Portfelu na karcie Moja Biedronka. Wysokość zaoszczędzonej kwoty można na bieżąco sprawdzać w aplikacji Biedronki. Co więcej, środkami zaoszczędzonymi w Wirtualnym Portfelu będzie można zapłacić za zakupy w każdą sobotę w okresie trwania akcji Gang Bystrzaków.

    – Oczywiście nie zapomnieliśmy o nieodłącznym elemencie akcji lojalnościowej, jakim są maskotki. Gang Bystrzaków składa się z trójki bohaterów, którzy łączą swoje supermoce w walce z inflacją i zachęcają do oszczędzania. Tradycyjnie akcji towarzyszy też książka, która – bazując na sytuacjach z codziennego życia – uczy dzieci, że warto oszczędzać – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur.

    Aby odebrać jedną z trzech maskotek, które promują tegoroczną akcję, trzeba zebrać 50 naklejek w specjalnym albumie dostępnym w sklepie. Naklejki będą przyznawane za każde zaoszczędzone 6 zł. Co istotne, zbieranie naklejek to jedyny sposób, żeby odebrać Bystrzaka, ponieważ w tym roku maskotki nie będą dostępne w sprzedaży.

    Nowa akcja lojalnościowa Biedronki potrwa do 3 grudnia br.

    Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. Należy do niej prawie 3,3 tys. sklepów, zlokalizowanych w 1,1 tys. miejscowości. Zatrudniając ok. 70 tys. osób, Biedronka jest też największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

    W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

    Handel

    Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

    19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

    Transport

    W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

    Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.