Mówi: | Monika Tomsia, PR Manager, Instytut Monitorowania Mediów Karolina Masalska, specjalistka ds. PR, Instytut Monitorowania Mediów |
Aktywność fizyczna jednym z gorących internetowych tematów stycznia. Kluby fitness powinny postawić na promocję w social mediach
Na początku roku liczba osób odwiedzających kluby fitness drastycznie się zwiększa. To efekt ambitnych postanowień noworocznych. Ten trend widać także w mediach społecznościowych. Od września do początku stycznia na ten temat pojawiło się 11 tys. publikacji, które wywołały 600 tys. interakcji – wynika z badania IMM. Internauci dyskutują m.in. o cenach karnetów, długości trwania umowy i jakości sprzętu. Zainteresowanie użytkowników social mediów powinno skłonić branżę fitness do większej aktywności w serwisach.
– Zgodnie z badaniami prowadzonymi w IMM od kilku lat na przełomie roku na szczycie list postanowień noworocznych bardzo często znajduje się chęć pracy nad własną sylwetką i kondycją fizyczną, na co wskazują internauci. Jak zaznaczają w swoich komentarzach, skoro rozpoczął się nowy rok, to czas na wizytę w klubie fitness – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR Manager w Instytucie Monitorowania Mediów.
Z badania IMM na temat największych sieci klubów fitness w Polsce wynika, że od września 2016 roku do 5 stycznia w mediach społecznościowych pojawiło się 11 tys. wzmianek o chęci podjęcia pracy nad własną sylwetką. Wywołały one 600 tys. interakcji. Tylko w ciągu pierwszego świątecznego tygodnia ich liczba przekroczyła 36 tys.
– Internauci zaznaczają w swoich publikacjach, że chcą dbać o kondycję fizyczną, zdrowo się odżywiać, uprawiać sport i dobrze wyglądać, więc branża fitness ma bardzo duże pole do popisu w mediach społecznościowych pod względem działań komunikacyjnych skierowanych do potencjalnych klientów – ocenia Monika Tomsia.
Wedle raportu „The European Health & Fitness Market 2016”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte we współpracy z EuropeActive, rynek fitness w Polsce wart jest ok. 3,6 mld zł. Regularnie z klubów korzysta ponad 2,7 mln Polaków.
Bolączką rynku fitness jest spadek liczby klientów w ciągu roku. O ile w styczniu zainteresowanie jest największe, o tyle z biegiem czasu spada. Polski Związek Pracodawców Fitness wskazuje, że odsetek osób, które zostają w klubach w grudniu, sięga 30 proc. (dla porównania w USA ok. 80 proc., a w Europie ponad 50 proc.).
– Przy wyborze klubu fitness internauci kierują się ceną, jakością usługi oraz długością trwania umowy. Zdecydowana większość podkreśla, że to, co im przeszkadza najbardziej, to długoterminowe umowy, których przedwczesne zerwanie może skutkować nieprzyjemnościami czy konsekwencjami finansowymi – podkreśla Tomsia.
Restrykcyjne warunki umowy podpisywanej na dłuższy okres potrafią skutecznie odstraszyć.
– Internauci najczęściej wspominali o dwóch dużych sieciach: Jatomi Fitness oraz Calypso Fitness Club, które zdobyły po 31 proc. Kiedy jednak bierzemy pod uwagę liczbę interakcji w mediach społecznościowych, to sytuacja wygląda nieco inaczej. Na pierwszym miejscu nadal plasuje się Jatomi Fitness, który wzbudził prawie 200 tys. interakcji, jednak drugie miejsce przypadło CityFit, które wzbudziło ok. 160 tys. interakcji. Ta sieć klubów zyskała też najwięcej wzmianek pozytywnych. Kolejna sieć, Calypso Fitness Club, wzbudziła 135 tys. interakcji – wymienia Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.
Największym zasięgiem (15 mln) może pochwalić się Jatomi Fitness, jednak pod względem sprawności komunikacji odbiega od najlepszych. Większość wpisów internautów pozostaje bez odpowiedzi, a to właśnie nawiązanie kontaktu z klientem może dla firm z branży okazać się kluczowe. Z danych PZPF wynika, że w klubie fitness w Polsce przypada 1,3 osoby na mkw. Opinia każdej z nich na temat cen, warunków i atmosfery w klubie ma ogromne znacznie, ponieważ wpływa na opinię innych internautów.
Najwięcej informacji na temat wybranych firm z branży fitness ukazało się na Facebooku (47 proc.) oraz na Instagramie (32 proc.).
– To właśnie w mediach społecznościowych ukazuje się najwięcej wypowiedzi internautów i tam również firma ma szansę budować swoją popularność i zaufanie wśród klientów. Możliwości Instagrama wykorzystuje m.in. Calypso Fitness Club, który na swoim profilu umieszcza różnego rodzaju promocje. CityFit promuje tam sprawnie swój nowy klubowy sprzęt, a Jatomi oraz Zdrofit motywują swoich klientów do regularnych ćwiczeń – wskazuje Karolina Masalska.
Czytaj także
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2025-01-10: W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania
- 2024-12-13: Do lutego 2025 roku państwa ONZ muszą przedstawić swoje nowe zobowiązania klimatyczne. Na razie emisje gazów cieplarnianych wciąż rosną
- 2025-01-07: Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
- 2024-12-03: W rządowym planie na rzecz energii i klimatu zabrakło konkretów o finansowaniu transformacji. Bez tego trudno będzie ją przeprowadzić
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.