Newsy

Biedronka otworzyła już około 100 mniejszych, wielkomiejskich sklepów. Format ultra mini będzie się rozwijać w centrach dużych miast i większych osiedlach [DEPESZA]

2022-10-04  |  06:20
Wszystkie newsy

Biedronki ultra mini to niewielkie jak na standardy sieci miejskie sklepy, w których klienci mogą zrobić zakupy wygodnie, szybko i po drodze. Popularna sieć handlowa chce rozwijać takie placówki w centrach dużych miast, gdzie coraz trudniej o nowe lokalizacje, oraz na dużych osiedlach. W całej Polsce działa już około 100 biedronek w tym formacie, szczególnie na wielkomiejskich osiedlach. Jedna z nich została właśnie otwarta w warszawskiej Elektrowni Powiśle. Plany rozwojowe związane są nie tylko z nowymi lokalizacjami, lecz także takim dostosowywaniem wnętrza sklepów, żeby mieścił się w nich jak najszerszy asortyment.

 W dużych miastach często nie ma już możliwości znalezienia atrakcyjnych miejsc, żeby zmieścić regularną biedronkę. Dlatego powstał projekt ultra mini. Od dwóch lat pracujemy nad tym, żeby zoptymalizować powierzchnię tak, aby klient jak najchętniej odwiedzał te sklepy i był zadowolony z tych wizyt – mówi agencji Newseria Biznes Jakub Linkowski, starszy kierownik projektów operacyjnych w sieci Biedronka.

Największa w Polsce sieć handlowa ma blisko 3,3 tys. sklepów zlokalizowanych w ponad 1,1 tys. miejscowości na terenie całego kraju. W większych miastach Biedronka rozwija właśnie format ultra mini, czyli mniejsze punkty, zajmujące przeciętnie od 200 do maksymalnie 500 mkw. powierzchni. To jej odpowiedź na format convenience, czyli małe, miejskie sklepy, w których klienci mogą zrobić zakupy wygodnie, szybko i po drodze.

– Ten koncept jest przeznaczony dla aglomeracji miejskich, dużych miast albo większych osiedli, gdzie nie ma miejsca ani warunków na sklep w typowym formacie. W takich lokalizacjach jak np. centrum miasta, w ścisłej zabudowie aglomeracji miejskiej typu Warszawa, Kraków czy Gdańsk ciężko jest już otworzyć sklep ze względu na koszty i brak dużych, wolnych powierzchni – mówi Zbigniew Jaszkowski, dyrektor operacyjny regionu Warszawa w sieci Biedronka.

W formacie ultra mini działa już około setki sklepów Biedronki, m.in. w Warszawie i Wrocławiu. Są zlokalizowane w biurowcach, blokach mieszkalnych w środku dużych osiedli albo prestiżowych punktach, takich jak np. zabytkowej Elektrowni Powiśle. Tutejsza placówka ma 500 mkw. powierzchni i asortyment 2,3 tys. produktów. W wystrój wnętrza wkomponowano zabytkowe elementy charakterystyczne dla Elektrowni Powiśle.

Można tu znaleźć kilka pamiątek przypominających o historii najstarszej elektrowni w Warszawie. Na ścianach wiszą np. stare liczniki, transformatory i przełączniki, które łączą z pierwotną funkcją tego miejsca. Cieszymy się, że jesteśmy częścią tej zmiany, która ma miejsce w sercu nadwiślańskiej dzielnicy. Elektrownia Powiśle zyskała nowe życie i aktualnie jest jednym z najgorętszych adresów w Warszawie – mówi Jakub Linkowski.

Mimo mniejszej niż w tradycyjnych biedronkach powierzchni w nowym sklepie jest prowadzona sprzedaż zza lady mięsnej, są też pionowe lady chłodnicze z mięsem i mrożonkami, a także strefa cukierni i piekarni. Liczba artykułów dostępnych w formacie ultra mini jest uzależniona od powierzchni danego lokalu, ale zazwyczaj ich asortyment to około 2–2,4 tys. produktów.

Asortyment w sklepach ultra mini jest mniejszy od regularnego, aczkolwiek cały czas pracujemy nad zoptymalizowaniem powierzchni i przestrzeni w tych placówkach, żeby te różnice były jak najmniejsze – mówi starszy kierownik projektów operacyjnych w sieci Biedronka.

Koncept ultra mini jest przez Biedronkę sukcesywnie udoskonalany. Część takich sklepów przeszła niedawno remodeling, który pozwolił zwiększyć ich asortyment o około 500 artykułów. Pojawiło się w nich też nowe wyposażenie, lepiej dostosowane do niewielkiej powierzchni sklepów.

 Nowością w sklepach ultra mini jest m.in. lada mięsna, dotąd znana tylko z regularnych, większych biedronek. Jest skrojona na miarę, trochę mniejsza niż w normalnych sklepach, ale chcieliśmy pokazać okolicznym klientom, że wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom – mówi Jakub Linkowski.

Sieć Biedronka ma w planach kolejne placówki w mniejszym formacie. Nie podaje jednak konkretnych liczb, ponieważ kolejne otwarcia są uzależnione przede wszystkim od dostępności dogodnych lokalizacji.

– Staramy się być blisko klientów. Podtrzymujemy naszą filozofię – codziennie niskie ceny i wysoką jakość – bez względu na rozmiar sklepu. Ultra mini pomaga wzmacniać naszą pozycję, tam gdzie do tej pory klienci nie mieli placówek Biedronki do dyspozycji w pobliżu – mówi Zbigniew Jaszkowski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.