Mówi: | Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu, Grupa Jeronimo Martins Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy |
Biedronka została głównym sponsorem WOŚP. Od połowy grudnia ruszy zbiórka pieniędzy na 30. finał orkiestry w sklepach sieci
Biedronka, czyli największa w Polsce sieć handlowa, została głównym sponsorem 30. finału WOŚP, który odbędzie się 30 stycznia 2022 roku. Od 29 listopada klienci Biedronki znajdą w sklepach specjalne produkty, m.in. kubki, koszulki, skarpetki, torby i smycze sygnowane logo WOŚP. Od połowy grudnia będą też mogli wesprzeć akcję, wrzucając datki do puszek w sklepach.
– Biedronka ma swoją fundację, której działania do tej pory skupiały się na pomaganiu seniorom. Osoby w starszym wieku nadal pozostają priorytetem, ale brakowało nam inicjatyw dla dzieci, czegoś, co pomoże szpitalom i pozwoli na wyremontowanie placówek, żeby lepiej służyły dzieciom i osobom starszym. Dlatego to partnerstwo ma dla nas sens – mówi agencji Newseria Biznes Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu Grupy Jeronimo Martins.
Biedronka, która w całej Polsce dysponuje siecią 3,2 tys. sklepów, po raz pierwszy zaangażuje się w Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Jubileuszowy, 30. finał WOŚP odbędzie się 30 stycznia 2022 roku.
– Postaramy się wesprzeć WOŚP w dążeniu do osiągnięcia jej celów. Sądzę, że ta współpraca może być dla orkiestry dodatkowym wzmocnieniem – mówi Pedro Soares dos Santos.
Oficjalne podpisanie umowy o współpracy między Biedronką i WOŚP odbyło się w ubiegły czwartek w warszawskim The Warsaw Hub, gdzie mieści się jeden z najnowocześniejszych sklepów sieci, z udziałem lidera orkiestry, Jerzego Owsiaka, oraz prezesa grupy Jeronimo Martins.
– Mogliśmy uścisnąć dłoń pracownikom sklepu i całej załodze, bo to oni będą kwestować z naszymi puszkami, przekonywać i uśmiechać się do tych wszystkich, którzy wesprą orkiestrę – mówi Jerzy Owsiak.
– Jurek Owsiak to dobry przywódca, doskonale wie, co robi – mówi prezes Grupy Jeronimo Martins, który zapowiedział już, że postara się osobiście wziąć udział w styczniowym finale WOŚP.
Od 29 listopada klienci Biedronki znajdą w sklepach specjalne produkty z logo WOŚP, m.in. kubki ceramiczne, koszulki WOŚP, kominy, skarpetki, bawełniane torby i smycze. Dodatkowo w ofercie sieci znajdą się też kubki termiczne oraz zimowe czapki w kilku kolorowych wzorach i w dwóch rozmiarach, dla dorosłych i dzieci. Cały dochód z ich sprzedaży wesprze 30. finał WOŚP.
Od połowy grudnia klienci Biedronki będą mogli także wspierać akcję, dołączając się do zbiórki pieniędzy. Puszki WOŚP będą stałym elementem w sklepach sieci aż do styczniowego finału. Klienci znajdą je w strefach kasowych, będą więc mogli wesprzeć zbiórkę podczas płacenia za codzienne zakupy. Średnio sklepy sieci odwiedza dziennie 4 mln Polaków.
– Ogromna sieć handlowa, którą znają wszyscy Polacy, będzie po raz pierwszy grała razem z nami podczas 30. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Polacy codziennie przychodzą i robią tu zakupy. To ci sami ludzie, którzy odbierają orkiestrę na co dzień, ponieważ widzą nasz sprzęt, widzą, w jaki sposób leczymy dzieci i seniorów. To bardzo ważne, żebyśmy byli widoczni, a kiedy przychodzi finał, żebyśmy jak najskuteczniej mogli zbierać pieniądze – mówi Jerzy Owsiak.
Pieniądze zebrane w ramach jubileuszowej, 30. zbiórki WOŚP zostaną przeznaczone na okulistykę dziecięcą – zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci. Zostanie z nich sfinansowany m.in. zakup angiografu dwupłaszczyznowego, pomocnego w leczeniu siatkówczaka, najczęstszego nowotworu złośliwego gałki ocznej u dzieci.
– Po 30 latach będziemy po raz kolejny prosić Polaków, żeby byli z nami – mówi założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – „Przejrzyj na oczy” to jest nasze tegoroczne hasło. Podczas finału 30 stycznia będzie głośno, będziemy grali ze wszystkimi na całym świecie, a później podsumujemy nasz finał. Jakikolwiek by był, już zaczął się bardzo dobrze. W Lizbonie także mamy nasz sztab, a więc i tam będzie biło serce Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Gramy z Biedronką i bardzo się z tego cieszymy.
Czytaj także
- 2025-07-04: Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-14: Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
- 2025-05-16: Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii
- 2025-06-27: Przełom w badaniach nad amnezją dziecięcą. Przechowujemy wspomnienia z okresu niemowlęcego, ale nie potrafimy ich przywołać w dorosłym życiu
- 2025-05-20: Brytyjski dyplom można zdobyć w Polsce. Studia w formacie ponadnarodowym zyskują na popularności
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.