Newsy

Branża farmaceutyczna w kryzysie. Spodziewane jest jednak odbicie

2013-11-05  |  06:20

Branża farmaceutyczna wciąż traci. Jednak zgodnie z prognozami firmy badawczej PMR po trudnym 2012 roku, kiedy weszła w życie ustawa refundacyjna, ma nastąpić odbicie. Sytuacja firm na rynku raczej nie wróci jednak do poziomu z 2011 roku. W tym roku negatywny wpływ na nie mają spadki sprzedaży leków refundowanych, obniżki cen i częste zmiany na listach leków refundowanych. Nowa weszła w życie w piątek. 

 – Otoczenie prawne sprawia nam  trudności w codziennej działalności. Jednak bez względu na regulacje najważniejsze jest to, żeby nie zapomnieć o tym, po co to robimy, dlaczego i dla kogo jesteśmy – mówi Renata Borkowska-Kubiak, rzeczniczka Pelion Healthcare Group.

Jak podkreśla, szczególnie w branży ochrony zdrowia ważny jest końcowy klient. Firma Pelion za takie podejście otrzymała nagrodę „Najlepszy Partner  w Biznesie”, przyznawanej przez miesięcznik Home&Market. Wyróżniono ją za świadczenie usług na najwyższym poziomie, które są ściśle dostosowane do potrzeb odbiorców i wychodzą naprzeciw ich rosnącym oczekiwaniom. W rozwijaniu współpracy z kontrahentami spółka farmaceutyczna, stawia na pierwszym miejscu dobro pacjenta. 

 – Oczywiście, każdemu zależy na tym, żeby na końcu był z tego zysk, żeby na tym zarobić. My jako spółka giełdowa musimy również wykazać się dobrymi wynikami przed naszymi inwestorami, natomiast przede wszystkim koncentrujemy się na tym, żeby pacjent, który przychodzi do aptek, w tym do Aptek "Dbam o Zdrowie” mógł się czuć bezpiecznie i temu właśnie podporządkowana jest codzienna praca we wszystkich obszarach naszej działalności – dodaje rzeczniczka.

Notowana na GPW Pelion Healthcare Group (dawniej Polska Grupa Farmaceutyczna) jest jedną z największych grup kapitałowych działających na rynku ochrony zdrowia w Polsce, na Litwie i w Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi we wszystkich segmentach dystrybucji farmaceutycznej (rynek hurtowy, detaliczny i szpitalny) na rzecz pacjentów, aptek, szpitali oraz producentów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.