Newsy

Branża farmaceutyczna w kryzysie. Spodziewane jest jednak odbicie

2013-11-05  |  06:20

Branża farmaceutyczna wciąż traci. Jednak zgodnie z prognozami firmy badawczej PMR po trudnym 2012 roku, kiedy weszła w życie ustawa refundacyjna, ma nastąpić odbicie. Sytuacja firm na rynku raczej nie wróci jednak do poziomu z 2011 roku. W tym roku negatywny wpływ na nie mają spadki sprzedaży leków refundowanych, obniżki cen i częste zmiany na listach leków refundowanych. Nowa weszła w życie w piątek. 

 – Otoczenie prawne sprawia nam  trudności w codziennej działalności. Jednak bez względu na regulacje najważniejsze jest to, żeby nie zapomnieć o tym, po co to robimy, dlaczego i dla kogo jesteśmy – mówi Renata Borkowska-Kubiak, rzeczniczka Pelion Healthcare Group.

Jak podkreśla, szczególnie w branży ochrony zdrowia ważny jest końcowy klient. Firma Pelion za takie podejście otrzymała nagrodę „Najlepszy Partner  w Biznesie”, przyznawanej przez miesięcznik Home&Market. Wyróżniono ją za świadczenie usług na najwyższym poziomie, które są ściśle dostosowane do potrzeb odbiorców i wychodzą naprzeciw ich rosnącym oczekiwaniom. W rozwijaniu współpracy z kontrahentami spółka farmaceutyczna, stawia na pierwszym miejscu dobro pacjenta. 

 – Oczywiście, każdemu zależy na tym, żeby na końcu był z tego zysk, żeby na tym zarobić. My jako spółka giełdowa musimy również wykazać się dobrymi wynikami przed naszymi inwestorami, natomiast przede wszystkim koncentrujemy się na tym, żeby pacjent, który przychodzi do aptek, w tym do Aptek "Dbam o Zdrowie” mógł się czuć bezpiecznie i temu właśnie podporządkowana jest codzienna praca we wszystkich obszarach naszej działalności – dodaje rzeczniczka.

Notowana na GPW Pelion Healthcare Group (dawniej Polska Grupa Farmaceutyczna) jest jedną z największych grup kapitałowych działających na rynku ochrony zdrowia w Polsce, na Litwie i w Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi we wszystkich segmentach dystrybucji farmaceutycznej (rynek hurtowy, detaliczny i szpitalny) na rzecz pacjentów, aptek, szpitali oraz producentów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.