Mówi: | Małgorzata Morek |
Funkcja: | dyrektor franczyzy Grupy Hotelowej Orbis |
Orbis: dużo więcej hoteli dzięki franczyzie
Orbis powiększa sieć hoteli poprzez umowy franczyzowe. Cel na ten rok to dodatkowe 10 nowych obiektów, a do 2015 roku w sieci ma być ich w sumie 90. Franczyzobiorcy korzystają nie tylko z doświadczenia Orbisu, ale również z rozpoznawalności marek, dostępu do systemu rezerwacyjnego grupy Accor oraz z niższych kosztów działalności, które daje współpraca z tak dużym partnerem w biznesie jakim jest Accor.
Pozyskiwanie do sieci już istniejących hoteli przez umowy franczyzy to strategia największych graczy branży hotelowej na świecie. Grupa Hotelowa Orbis w ubiegłym roku podpisała 8 umów tego typu.
– W wyniku długoletniego partnerstwa pomiędzy Orbisem jako franczyzobiorcą, a Accorem, jako franczyzodawcą oraz poprzez przekazane nam przez Accor know-how, mogliśmy poznać i docenić walory franczyzy. Dzisiaj jesteśmy gotowi do pełnienia roli franczyzodawcy, czyli wspierania niezależnych hotelarzy, oferując gotowe rozwiązania, które pomogą im zwiększyć rozpoznawalność i poprawić wyniki operacyjne – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Małgorzata Morek, dyrektor franczyzy Grupy Hotelowej Orbis.
W planach Orbisu do końca 2015 roku jest powiększenie sieci do 90 hoteli. Duża część spośród nich będzie prowadzona w oparciu o umowy o zarządzanie i franczyzę. Głównym atutem grupy jako franczyzodawcy jest doskonała znajomość rynku hotelowego w Polsce, know-how międzynarodowych marek, takich jak Ibis, Mercure, Novotel czy Sofitel, a także wiedza na temat rynku dostawców towarów i usług.
– Dostarczamy naszym partnerom pewnych i sprawdzonych rozwiązań, które pomagają w obniżaniu kosztów działalności. Mają oni dostęp do wybranych przez nas dostawców produktów i usług, z którymi negocjujemy specjalne warunki handlowe, wykorzystując efekt skali. To samo dotyczy szerokiego zakresu szkoleń, które proponujemy franczyzobiorcom. Są one prowadzone bądź przez naszych ekspertów, bądź przez firmy, które świadczą tego typu usługi i od dawna współpracują z Orbisem – wymienia Małgorzata Morek.
Zdaniem Małgorzaty Morek dodatkowym atutem Orbisu są klienci korzystający z sieci hoteli.
– Ponad 200 tys. Polaków, którzy są posiadaczami karty lojalnościowej LeClubAccorhotels i bardzo często korzystają z naszych hoteli, odwiedza również hotele naszych partnerów franczyzowych – mówi dyrektor franczyzy Grupy Hotelowej Orbis.
Orbis zaprasza do współpracy wszystkich właścicieli hoteli, których obiekty spełniają warunki franczyzy, m.in. związane z bezpieczeństwem. Hotel, który zostaje włączony do sieci przechodzi adaptację do standardu konkretnej marki. Drugim kluczowym warunkiem jest lokalizacja. Grupa Orbis najprężniej rozwija sieć w dużych miastach i miejscowościach wypoczynkowych. Przybywa też hoteli w krajach nadbałtyckich.
– Fakt przyłączenia do sieci oznacza dla franczyzobiorcy większą rozpoznawalność oraz pozycjonowanie jego obiektu jako hotel pierwszego wyboru, w stosunku do innych hoteli, działających niezależnie w danej miejscowości . Rozpoznawalna, międzynarodowa marka kojarzy się gościom ze standardem i jakością na odpowiednim poziomie oraz z poczuciem bezpieczeństwa pod każdym względem, a fakt częstszego wyboru, wpływa na wzrost wskaźnika frekwencji oraz pomaga w osiągnięciu lepszego poziomu średniej ceny za pokój – podkreśla Małgorzata Morek.
Przedstawiciele branży zwracają uwagę, że polski rynek jest bardzo atrakcyjny dla sieci hotelarskich ze względu na niski wskaźnik tzw. „usieciowienia”: zaledwie 7 procent obiektów działa w ramach sieci międzynarodowej. W USA wskaźnik ten wynosi 70 procent, a w Unii Europejskiej – średnio 30 procent.
Czytaj także
- 2024-04-10: Miliardowe wydatki operatorów na infrastrukturę telekomunikacyjną. Barierą inwestycyjną wciąż pozostają formalności
- 2024-02-14: Kwestie klimatyczne coraz bardziej obecne w strategiach firm. Część z nich wyprzedza nawet unijne regulacje
- 2024-02-05: Rekordowe wyniki lotniska w Gdańsku. Rozbudowa siatki połączeń pozwoli na obsłużenie w tym roku ponad 6 mln pasażerów
- 2024-01-29: Wymierzanie klapsów zaburza rozwój psychologiczny i społeczny dziecka. Nawet rzadkie stosowanie kar fizycznych może zostawić trwały ślad
- 2024-01-29: Dobre prognozy dla polskiej branży turystycznej na 2024 rok. Dużym problemem jest jednak brak pracowników
- 2024-01-02: Unijne przepisy mają zmniejszyć skalę wylesiania. Firmom został rok na przygotowanie się do zmian
- 2023-12-19: Branża nieruchomości analizuje wymogi ESG i ryzyka związane z ich niewdrożeniem. Wśród nich ograniczony dostęp do finansowania i niższe wyceny budynków
- 2024-01-09: Nadmierny kontakt dziecka z urządzeniami cyfrowymi negatywnie wpływa na rozwój mózgu. Mogą się pojawić problemy z opanowaniem mowy, kontrolą emocji i koncentracją
- 2023-12-01: Banki i fundusze skoncentrowane na zielonych aspektach finansowanych projektów. UE stawia przed nimi coraz więcej wymogów
- 2024-01-15: Regenerowane części zamienne są coraz popularniejsze. Wykorzystuje się je również w fabrycznym odnawianiu używanych aut
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.