Newsy

Światowy producent słodyczy będzie pracować w Polsce nad nowymi produktami na europejskie rynki. Rusza budowa Centrum Badań, Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich

2016-06-14  |  06:50
Mówi:Rob Hargrove, wiceprezes zarządu ds. badań, rozwoju i jakości w Mondelēz International

Zoltán Novák, dyrektor generalny Mondelēz International na Polskę i kraje bałtyckie

Funkcja:Adam Gajewski, prezes zarządu Centrum Badań Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich
  • MP4
  • Producent czekolad Milka i wafelków Prince Polo inwestuje na Wisłą. – Polska to dla nas kraj priorytetowy. Mamy tu rozbudowaną infrastrukturę produkcyjną i wielu konsumentów – podkreślają przedstawiciele firmy Mondelēz International. To m.in. z tego powodu nowe globalne Centrum ds. Badań, Rozwoju i Jakości firmy powstanie we Wrocławiu. Będą rozwijane nowe produkty, głównie w kategorii ciastek i czekolad, które trafią na europejskie rynki. Zatrudnienie znajdzie tu 250 osób. Otwarcie tej innowacyjnej inwestycji planowane jest na pierwszy kwartał 2017 roku.

    – Polska jest dla nas jednym z krajów priorytetowych, mamy tu kilka inwestycji w nasze marki i produkcję. Działa tu siedem zakładów produkcyjnych. Kiedy rozważaliśmy lokalizację centrum badawczo-rozwojowego, było dla nas oczywiste, że musimy wybrać jeden z naszych krajów priorytetowych – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Biznes Zoltán Novák, dyrektor generalny Mondelēz International na Polskę i kraje bałtyckie.

    Inwestycja w Centrum R&D to w dużej mierze wynik dobrej sytuacji na rynku słodyczy. Z danych KPMG wynika, że w Polsce jego wartość przekracza 13 mld zł. Choć konsumpcja wyrobów czekoladowo-cukierniczych jest niższa niż np. w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii, to stopniowo rośnie.

    Polska stanowi jeden z kluczowych elementów regionu europejskiego. Nowe centrum będzie jednak obsługiwać obszar znacznie większy, będziemy tu tworzyć innowacyjne produkty dla konsumentów z całej Europy, bo przecież wszystkie nasze wielkie marki, Milka, Oreo, BelVita, są kupowane przez ludzi na wielu rynkach – przekonuje Rob Hargrove, wiceprezes zarządu ds. badań, rozwoju i jakości w Mondelēz International.

    Koszt inwestycji szacuje się na 15 mln dol. W centrum R&D pracę znajdzie ok. 250 osób.

    Zaczęliśmy budować zespół, na razie pracownicy stacjonują w fabryce zlokalizowanej tuż obok. Proces rekrutacji zakończymy najprawdopodobniej na przełomie tego i przyszłego roku – zapowiada Zoltán Novák.

    Koncern poszukuje inżynierów, technologów żywności, kontrolerów jakości czy testerów czekolady. Rekrutacja już ruszyła, obecnie w centrum znalazły pracę 72 osoby, część w wyniku rekrutacji, pozostali to osoby pracujące dotychczas w innych lokalizacjach.

    Rekrutacja nabierze rozpędu nieco później, kiedy będziemy już zbliżali się do momentu oddania budynku – mówi Adam Gajewski, prezes zarządu Centrum Badań Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich. – Będziemy rekrutowali przede wszystkim osoby kreatywne, o dużym potencjale intelektualnym. Chcielibyśmy, aby były to osoby o różnych doświadczeniach, i takie, które rozpoczynają swoją karierę i przygodę z działem badań i rozwoju czy z działem jakości, i takie, które są wysoko wykwalifikowane i mają duże doświadczenie.

    Ukończenie budowy Centrum Badań, Jakości i Rozwoju jest planowane na I kwartał 2017 roku.

    Centrum powstanie w Bielanach Wrocławskich. Jak przekonują przedstawiciele koncernu, lokalizacja nie jest przypadkowa. We Wrocławiu i Skarbimierzu działają dwie z siedmiu fabryk, ponadto decydująca okazała się również bliskość renomowanych uczelni.

    Uczelnie techniczne w tej części świata to absolutna klasa światowa. Bardzo nam zależy na nawiązaniu z nimi dobrych relacji, by pozyskać najbardziej utalentowanych ludzi z tej branży z Polski i krajów ościennych. To są między innymi powody, dla których Wrocław był dla nas oczywistym wyborem – podkreśla Rob Hargrove.

    Obecnie firma znajduje się w czołówce producentów słodyczy w naszym kraju. Według danych agencji Nielsen, udział firmy Mondelēz w krajowym rynku czekolady sięga 18,4 proc., a ciastek markowych – 12,4 proc. Mondelēz International chce rozwijać nowe produkty i udoskonalać te już obecne na rynku, a innowacje są w tym przypadku kluczowym elementem.

    Będziemy się skupiać na kategorii ciastek i czekolad. Prace będą dotyczyły wszystkiego, od rozwijania nowych produktów, przez kontrolę jakości produkcji, badania konsumenckie, aż po rozmowy, dzięki którym udoskonalamy nasze produkty, tak by były tak dobre, jak to tylko możliwe – zapowiada Rob Hargrove.

    Mondelēz International zajmuje się produkcją przekąsek i słodyczy: czekolad (Milka i Alpen Gold), wafelków (Prince Polo) czy ciastek (m.in. Milka, OREO). W ubiegłym roku dochód całego międzynarodowego koncernu sięgnął 30 mld dol.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

    – W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.